Na startu:
Na cíli:
Na ujetí 120 km dlouhé trasy z Prahy do Ústavu jaderného výzkumu v Řeži u Prahy,
– která z velké části vedla velmi hustým provozem hlavního města, spotřebovali vítězové 10,2 kWh elektrické energie (na které ujeli 97,3 km) a 1,5 l benzinu (na zbývajících 22,6 km).
Kilometr za 86 haléřů
Při průměrné domácnostní sazbě za elektřinu 4,54 Kč/kWh tedy Ampera ujela téměř sto kilometrů za 46,30 Kč a zbývajících 22,6 km vyšlo na benzinu asi na 57 Kč. Celou trať, která mimochodem představuje více než čtyřnásobek průměrného denního nájezdu českých řidičů, tedy Ampera nejlepší novinářské posádky ujela v přepočtu za 86 haléřů na kilometr.
Pavel Šilha, ředitel českého a slovenského zastoupení značky Opel vysvětluje:
„Trochu netradičně pojatým představením Ampery jsme chtěli názorně ukázat nejsilnější stránky našeho elektromobilu: Extrémně ekonomický a ekologický provoz čistě na elektřinu a schopnost při každodenním používání vozu v běžném provozu překonat prakticky jakoukoli vzdálenost i po vybití akumulátorů,“.
Vybité baterie neznamenají „Stop“!
Většina novinářů dokázala ujet s Amperami po Praze a okolí do vyčerpání akumulátorů přes 90 km, sám Opel deklaruje, že podle stylu jízdy a aktuálních jízdních podmínek ujede Opel Ampera čistě jen na energii z akumulátorů 40 km až 80 km. Tento akční rádius Ampery zvolili konstruktéři automobilky Opel proto, že podle marketingových průzkumů asi 80 procent evropských řidičů neujede v pracovních dnech více než 60 km denně.
Ampera je tedy ideálním vozem např. pro každodenní dojíždění do práce.
Nezalekne se ale ani dlouhých jízd, protože ji nezastaví ani vybité akumulátory: Po vyčerpání baterií se totiž samočinně spustí palubní generátor, poháněný malým spalovacím motorem, který dál dodává energii trakčnímu elektromotoru. Tento unikátní systém prodlužovače dojezdu E-REV je považován za nejnadějnější řešení elektromobility ve střednědobém časovém horizontu, protože eliminuje největší slabinu konvenčních elektromobilů, totiž obavu z omezeného dojezdu, daného kapacitou akumulátorů.
Velmi nízké provozní náklady
Lákavé jsou především 2,5x až 5x (dle zvoleného tarifu) nižší náklady na ujetý kilometr než u srovnatelného vozu se spalovacím motorem.
Opel Ampera se dobíjí z běžné domácí sítě 230 V – standardně dodávaná nabíječka jej proudem 10 A nabije za 5:45 h. Zákazníci si však mohou pořídit malou stabilní domácí nabíječku, která pracuje s proudem 16 A a nabije Amperu už za 4 hodiny.
Sériově vyráběný Opel Ampera
– je součástí standardní nabídky značky Opel – a tomu odpovídá jeho koncepce, design, výbava i výkony: Atraktivní přísně aerodynamická karoserie nabízí pohodlná sedadla čtyřem pasažérům, pro jejich zavazadla je připravený zavazadlový prostor základního objemu 310 litrů. Za velmi dobře vybavený vůz zaplatí zákazník 1080 000 Kč.
O pohon se stará dvojice elektromotorů, díky jimž Ampera zrychluje z 0 na 100 km/h během pouhých 9 sekund. Bohatá bezpečnostní výbava je standardem, při bariérových testech Euro-NCAP získala Ampera maximálních 5 hvězdiček.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů