Agila se zaoblenými tvary karoserie, s velkými světlomety, rozměrnou maskou chladiče, dozadu se snižující výškou bočních oken a vypouklými blatníky působí přes svou vyšší výšku (159 cm) elegantně.
Širší přední i zadní nárazníky jsou tak jako kryty vnějších zpětných zrcátek, dveřní kliky a madla víka zavazadlového prostoru v barvě karoserie.
Po usednutí do vozu mě interiér Agily překvapil svou prostorností. Ocenila jsem výškově nastavitelná pohodlná přední sedadla s dobrým bočním držením a vkusně a ergonomicky řešenou palubní desku. K bezpečnému a pohodlnému řízení přispívají účinné brzdy se systémem ABS, posilovač řízení s měnícím se účinkem podle rychlosti, přední mlhová světla, výškově nastavitelný volant, palubní počítač, ovládání rádia na volantu, multifunkční informační displej a zadní mlhové světlo. Bezproblémové řízení vozu umožňuje nejen vyšší posez, ale i dobrý výhled z vozu jak dopředu tak do stran.
Kompaktní rozměry Agily – délka jen 374 cm a šířka 168 cm (bez zrcátek) umožňují snadné manévrování s vozem v hustém provozu a i pohodlné zaparkovávání. Prostor pro zavazadla má základní objem 225 l, jednoduchým sklopením zadních asymetricky dělených sedadel se však zvětší až na 1050 litrů s rovnou podlahou.
Motor testované Agily – zážehový čtyřválec 1,2 l TWINPORT ECOTEC s výkonem 63 kW(86 k) při 5500 ot/min – mě překvapil svou vitalitou. Ta je zásluhou moderního čtyřventilového rozvodu a především technologie proměnného sání TWINPORT. Motor dosahuje nejvyšší hodnotu točivého momentu 114 Nm při 4400 ot/min. Výrobce udává maximální rychlost 175 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,3 sekund. Kombinovanou spotřebu udávanou výrobcem ve výši 5,5 l jsem během testu vykázala o 0,3 l nižší i když jsem jezdila svižně a dosahovala jsem bez problémů vyšších cestovních průměrů. Převážně jsem však jezdila pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.
Při testování vozu jsem ocenila celkové konstrukční provedení podvozku. Pětirychlostní manuální převodovka s vhodně odstupňovanými stupni se snadno řadí. Agila se nadměrně nenaklání ani při rychlejším projíždění zatáček a drží dobře stoupu.
Kladně hodnotím nízkou hladinu hluku v interiéru vozu – motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny.
Testovaná Agila v bohaté výbavě Enjoy s motorem 1,2 l TWINPORT ECOTEC stojí 289 900 Kč (v současné době v akční nabídce s klimatizací zdarma). Výbava Enjoy oproti výbavě již v textu uvedené obsahuje dále mimo jiné tónovaná skla, elektrické ovládání oken předních dveří, dálkové ovládání centrálního zamykání, otáčkoměr, airbag řidiče a spolujezdce, výškově stavitelné opěrky hlavy na všech pěti sedadlech, rádio CD 30MP3 s přehrávačem CD a MP3 a 15ti palcové pneumatiky. Na bezpečnost Agila Viva myslí i patentovaným bezpečnostním uchycením pedálů PRS, které při těžkých čelních nárazech samočinně uvolní pedály z jejich závěsů, čímž se výrazně snižuje riziko poranění nohou řidiče.
Agilu je možné zakoupit i s benzinovým motorem 1,0 l s výkonem 48 kW(65 k) ve výbavě Essentia za 229 900 Kč, ve výbavě Enjoy za 269 900 Kč a naftovým motorem 1,3 CTDi s výkonem 55 kW(75 k) za 339 900 Kč. Automatickou převodovku za příplatek 25 000 Kč pouze s benzinovým motorem 1,2 l.
Všechny ceny jsou uváděny včetně DPH a v současné době v akční nabídce s klimatizací zdarma.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.