Na stánku Opelu a Vauxhallu se návštěvníci autosalonu v Detroitu seznámili s extrémně ekonomickým modelem Astra Eco 4, který se chlubí titulem prvního „čtyřlitrového“ vozu v kategorii velkosériově vyráběných kompaktních automobilů. Druhým zajímavým exponátem Opelu a Vauxhallu byl koncept HydroGen1, plně funkční prototyp vycházející z velkoprostorového modelu Zafira, který je poháněn palivovými články. A opravdové entuziasty určitě potěší otevřené dvousedadlové modely Opel Speedster/Vauxhall VX 220.
Svojí průměrnou spotřebou jenom 4,4 l nafty na 100 km jízdy demonstruje Astra Eco 4 přínos a možnosti vyspělých technologií při šetření neobnovitelných přírodních zdrojů energií. Rekordně úsporný model Astra Eco 4 technicky vychází ze sériového modelu Astra se čtyřválcovým vznětovým motorem 1.7 DTI 16V o výkonu 55 kW/75 k. Astra Eco 4 vděčí za svoji mimořádně nízkou spotřebu především vyspělému systému přímého vstřikování paliva do válců motoru 1.7 DTI 16V, převodovce s „těžšími“ převody, které snižují otáčky motoru, dále použitím pneumatik rozměru 175/80 s velmi nízkým valivým odporem a snížení odporu vzduchu karoserie.
Velmi cenné je, že rekordně hospodárný model Astra Eco 4 zůstává plně funkčním, prostorným, bezpečným a pohodlným automobilem jako kterákoli jiná verze populární modelové řady Astra. Jak hospodárně lze s Astrou Eco 4 jezdit v běžných podmínkách ukázal velký porovnávací test, který vloni na podzim zorganizoval německý autoklub AvD: Sto řidičů-amatérů se na stokilometrovém okruhu snažilo v běžném provozu dosáhnout s vozy mnoha značek co nejnižší spotřeby. Automobily Astra Eco 4 vykázaly při konečném vyhodnocení vynikající průměrnou spotřebu pouze 3,9 l nafty na 100 km jízdy, přičemž nejlepší ze soutěžících dokázal zajet stokilometrový okruh s neuvěřitelnou spotřebou jenom 1,953 l nafty!
O tom, jak velký důraz kladou Opel a celý koncern General Motors na problémy ekologie a hledání alternativních pohonů, i o tom, kam této cestě zatím došly, nejlépe vypovídá koncept HydroGen1. Tento plně funkční prototyp, vycházející z populárního velkoprostorového modelu Zafira, je poháněný třífázovým elektromotorem o výkonu 55 kW/75k, který jej dokáže rozjet až na rychlost 140 km/h. Elektrickou energii pro pohon elektromotoru přitom dodává sada vodíkových palivových článků. Akční rádius prototypu HydroGen1 činí asi 400 kilometrů.
Koncept HydroGen1 je velkým příslibem do blízké budoucnosti. S jeho parametry a vlastnostmi se mohla nedávno seznámit i nejširší veřejnost – nejprve na loňských olympijských hrách v Austrálii, kde HydroGen1 sloužil jako vedoucí vůz pořadatelů maratónských běhů mužů i žen, a nedlouho poté vzbudil HydroGen1 doslova senzaci na čtyřdenním sympoziu věnovaném technologiím palivových článků v čínském Pekingu. Tohoto sympozia se zúčastnilo na 300 delegátů, kteří reprezentovali vědecké týmy, zástupce vlád a státních orgánů i motoristické redakce z mnoha zemí celého světa.
Bezemisní technologie pohonu vodíkovými palivovými články byla pro prototyp HydroGen1 vyvinuta v Globálním centru alternativních pohonů GAPC, které založily firmy Opel a General Motors v roce 1998. Deklarovaným cílem koncernu GM je dovést tento vyspělý a ekologický systém pohonu do stádia možnosti jeho využití v sériové produkci a za dostupnou cenu.
Pro nadšence a vyznavače ryzích řidičských zážitků mají Opel a Vauxhall připravený skutečný bonbónek: Otevřený dvousedadlový sportovní model Opel Speedster/Vauxhall VX 220. Charakteristickým znakem konstrukce tohoto atraktivního vozu je uprostřed uložený motor, hliníkový prostorový rám (použitý historicky vůbec poprvé v modelu značky Opel) a kompozitová karoserie.
Jízdní vlastnosti a dynamické parametry Speedsteru/VX 220 nijak nezaostávají za jeho dravým vzhledem: Sprint z 0 na 100 km/h zvládá tento výjimečný model stáje Opel/Vauxhall za pouhých 5,9 s a jeho maximální rychlost je 217 km/h. O jeho jízdních vlastnostech a chování v zatáčkách hovoří znalci, kteří ho už měli možnost vyzkoušet, pouze v superlativech!
Na skvělých dynamických parametrech Opelu Speedster/Vauxhallu VX 220 má velkou zásluhu jeho velmi lehká konstrukce a vitální šestnáctiventilový motor řady ECOTEC o objemu 2,2 l, v jehož čtyřech válcích se ukrývá výkon 108 kW/147 k. Motor 2.2 16V ECOTEC je však nejenom výkonný, ale také příjemně hospodárný a „čistotný“ – Speedster/VX 220 si v průměru řekne jenom o 8,2 l benzinu na 100 km jízdy a vůz už dnes plní přísné emisní limity normy Euro 4. Základní filozofii a poslání modelu Opel Speedster/Vauxhall VX 220 nejlépe vystihuje slogan: „Minimální hmotnost, vysoký výkon, maximální požitek z jízdy!“
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.