Také na druhé straně Atlantiku u společnosti GM pracovali nejlepší konstruktéři na vývoji alternativních pohonů. Navazovali přitom na užitkový automobil poháněný elektrickou energií z roku 1916.
Po skvělých konceptech a studiích, jako byly např.sportovní elektromobil Impact s rychlostí 160 km/h nebo luxusní sedan HX3 s hybridním pohonem, představila v roce 1996 společnost GM, jako první automobilka na světě, sportovní dvoumístný model EV1 plně využitelný v každodenním provozu. Přední kola poháněla výkonná jednotka složená z asynchronního elektromotoru o výkonu 101 kW (137 k), jednorychlostní převodovky s redukujícím převodem 2:1 a sofistikované elektronické řídicí jednotky, regulující mj.činnost posilovače řízení a veškerého palubního příslušenství. Elektrickou energii čerpá elektromotor ze 26 nikl-metalhydridových akumulátorů. „Sporťák“ s akčním rádiusem 150 km zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,5 s a dosahuje rychlosti až 130 km/h. Zajímavostí je regenerační systém, který při brzdění dodává energii zpět do akumulátorů.
Zatím posledním „alternativním“modelem značky GM je hybrid GM Precept, představený letos v Detroitu. Charakteristickým rysem tohoto konceptu je vynikající aerodynamika. Koeficient odporu vzduchu cx = 0,163 je nejnižší hodnotou, jaké se kdy u sedanu této kategorie podařilo dosáhnout. Pětimístný vůz je vybavený třífázovým elektromotorem o výkonu 35 kW (47 k), který pohání přední kola. Zadní kola pak tříválcový turbodiesel 1.3 s přímým vstřikováním systému common-rail o výkonu 40 kW (54 k). Díky vyspělé řídicí elektronice se může pochlubit průměrnou spotřebou pouze 2,94 litru na 100 km.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas