Okřídlený šíp míří na světové stupně vítězů!

Dnes po uvolnění embarga na informace vám sdělujeme, že jsme se zúčastnili včera 19. října tiskové konference v Mladé Boleslavi, kde byla představena nová Škoda Octavia World Rally Car s pohonem všech čtyř kol s dvoulitrovým turbomotorem a špičkovou technikou. Při této příležitosti poskytl rozhovor magazínu Periskop, šéf továrního týmu Škoda motorsport, Pavel Janeba.

Okřídlený šíp míří na světové stupně vítězů!

Značka Škoda, která, zvláště svým vítězstvím v roce 1994 a třetím místem o dva roky později, hrála první housle v prestižním FIA World Rally Cupu, kde soutěží vozy jejichž přední nápravu pohání atmosferický motor o objemu do dvou litrů, chystá od příštího roku útok na přední pozice v absolutní klasifikaci světového mistrovství v automobilových soutěžích.

Toto smělé konstatování mající zároveň formu výzvy soupeřům, zaznělo na světové premiéře vozu Škoda Octavia World Rally Car, která znamená začátek nové éry ve slavné historii této značky. Soutěžní speciál s pohonem všech čtyř kol osazený dvoulitrovým turbomotorem adalší špičkovou technikou, se už na první pohled jeví jako plnokrevný závodní vůz, který má všechny předpoklady k tomu, aby splnil očekávání šéfů automobilky a jejího sportovního oddělení, bojovat o světové triumfy.


Čas zbývající do prvního nasazení Škody Octavie WRC v příštím roce, kterým je proslulá Rallye Monte Carlo, využije celý realizační tým k dalším náročným testům, aby se naděje, které do vozu všichni vkládají, splnily. Při příležitosti této významné události v našem motoristickém sportu, poskytl rozhovor magazínu Periskop, šéf továrního týmu Škoda motorsport, Pavel Janeba.


Okřídlený šíp míří na světové stupně vítězů!

Co pro Vás znamená den, kdy Škoda Octavia WRC už není zahalena rouškou tajemství?

Pavel Janeba: Především splnění velkého snu nejen nás, ale také těch, kteří v předcházejících letech se škodovkami závodili nebo pracovali ve sportovním oddělení značky a dělali ve své době doslova zázraky. Dnes tedy máme silné auto s pohonem čtyř kol disponující vytouženými třemisty koňmi. Když už jsme tu možnost, onen sen realizovat, dostali, uděláme všechno pro to, abychom se za výsledek nemuseli stydět.


Při vstupu Felicie aposléze i Octavie Kit Car na světovou scénu jste se potýkali s většími či menšími problémy technického rázu. Nemáte z nich obavy i v souvislosti s uvedením Octavie WRC?


Pavel Janeba: Naší snahou je samozřejmě minimalizovat případné problémy, ale oproti předcházejícím typům, se kterými jsme v oblasti elektroniky byli takříkajíc jednou nohou, s tímto vozem v ní vězíme doslova oběma. Proto do prvního startu Octavie WRC v lednové Rallye Monte Carlo, budeme maximum času věnovat náročným testům. Ostatně i celý rok 1999 bereme převážně jako zkušební, pro plné nasazení evolučního typu v roce 2000.


Okřídlený šíp míří na světové stupně vítězů!

Zaznamenali jste už nějaké ohlasy z tábora soupeřů?

Pavel Janeba: Zatím velice skromné. Všichni sice věděli, že vyvíjíme tento vůz, ale my jsme postup vývoje a zkoušek nijak v médiích nepublikovali ani jsme o něm nehovořili při našich startech v Mistrovství světa. Jsme si také vědomi toho, že škodovka zatím není pro ty, kteří se světovým rallysportem zabývají, takovým tahákem jako týmy těch značek, které jsou ve světovém šampionátu středem pozornosti. Doufáme však, že se to brzy změní.


Zmínil jste se už o prvním nasazení Octavie WRC v příštím Mistrovství světa. Co do té doby, kromě testů, musíte ještě stihnout?


Pavel Janeba: Především splnit podmínky homolgace, jak je vyžaduje Mezinárodní automobilová federace FIA. To znamená, do 15. listopadu podat všechny písemné podklady a mezi vánocemi a Novým rokem prezentovat oněch dvacet nezbytně nutných sad dílů, aby homologace byla platná od 1. 1. 1999.


Okřídlený šíp míří na světové stupně vítězů!

Spolu s novým výkonným vozem vzbudilo pozornost i jezdecké obsazení. Zatím je známá jen jedna posádka ze dvou a přiznejme si, její jmenování se neobešlo bez určitého překvapení.

Pavel Janeba: Je spojeno s angažováním předního světového jezdce Armina Schwarze, bývalého člena továrních týmů Toyota a Mitsubishi, vedle něhož usedne jeho krajan Manfred Hiemer. Armin Schwarz, který má se „čtyřkolkou“ bohaté zkušenosti a od začátku novou Octavii testoval, jí dává naděje v souboji se světovými značkami jako jsou Toyota, Subaru, Ford nebo Mitsubishi. Do plánovaných startů v sedmi světových podnicích v příštím roce však musí nastoupit dva vozy. Proto do toho druhého usedne jedna ze současných posádek týmu Škoda motorsport. Zatím nevíme, která to bude, neboť o tom rozhodnou zkušební testy jezdeckých kvalit a adaptace na vůz s pohonem čtyř kol, spolu se zúročením zkušeností z působení v našem továrním týmu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop po prologu Dakaru 2022 šestnáctý

Martin Prokop po prologu Dakaru 2022...

44. ročník Dakaru na Nový rok 2022 odstartoval již ve své třetí saudsko-arabské edici. Posedmé figuruje mezi piloty automobilů i Martin Prokop, který s navigátorem Viktorem Chytkou tvoří...