A když se výstava pořádá v přírodě, pak nemůže jít o nic jiného, než offroadový veletrh Abenteur Allrad. Na letošní sedmý ročník pořádaný koncem května se organizaci Pro-Log přihlásily přes dvě stovky vystavovatelů, tedy podstatně víc než v minulých letech. Sice chyběly některé renomované značky jako Mitsubishi, Toyota nebo Nissan, což je jistě na škodu, ale na druhé straně si přišli na své třeba příznivci čtyřkolek ATV. Tam byly zastoupeny snad všechny hlavní značky. Navíc si je mohli malí i velcí návštěvníci sami vyzkoušet na speciální dráze.
Nabídka byla bohatá nejen ve čtyřkolkách. To samé platí o nejrůznějším příslušenství, doplňcích, pneumatikách, outdoorového vybavení a všeho co souvisí s pobytem ve volné přírodě.
Mezi zkušenými firmami, specializující se na přestavbu terénních automobilů patří ORC, která vystavila zajímavou kombinaci – Mercedes Benz G na podvozku užitkového Unimogu.
Firma Hellgeth, která také upravuje Unimogy, prezentovala a v praxi předváděla švédské víceúčelové pásové vozidlo Hägglunds BV 206 s přívěsem. Je poháněno buď zážehovým šestiválcem Ford 2.8 (136 k) nebo pětiválcovým turbodieselem Mercedes 270 Cdi (136 k).
Poprvé se na výstavě objevily ruské automobily Gazelle, a to hned v několika provedeních. To znamená jako tří, šesti nebo sedmimístné, s krátkým (2,9 m) nebo delším (3,5 m) rozvorem, světlou výškou 170 nebo 190 mm. Pro pohon jedné nebo obou náprav jsou k dispozici dva turbodiesely – Andoria 2.4 (90 k, 205 N.m, 8-11 l/100 km) nebo Gaz/Steyr 2.2 (110 k, 255 N.m, 8-10 l/100 km).
Ubytování přímo na střeše terénního vozidla přináší celou řadu výhod. Vedle mobilnosti a rychlého postavení umožní toto řešení příjemné přespání pro dvě osoby. Výhodou stanových nástaveb je velmi dobře propracovaný systém ventilace. Jsou vhodné prakticky na jakékoliv offroady, ovšem ukázalo se, že nejžádanějším je stále Land Rover Defender.
Nechyběly ani legendární Hummery, ovšem tentokrát pouze v provedení H1 a jako vojenský Humvee. Na svezení stáli zájemci často dlouhé fronty.
Za pár eur jste se mohli posadit za volant těžkého trucku Man a vydat se na pravou offroadovou trať se záludnými překážkami.
O známé soutěži Baja Deutschland jsme se ani tentokrát nic nedozvěděli, zato němečtí organizátoři dvou velice zajímavých dálkových rallye se v nabídce jen předháněli. Pět tisíc kilometrů dlouhá Rallye Desert Challenge Libya (3.-19.2.2006) je určena výhradně zkušeným jezdcům a kromě Dakaru jde o jedinou akci pořádanou v Libyi. Kdo miluje zimu, ten zase může vyrazit v únoru na 15 tisíc kilometrů dlouhou Expedition Trophy z Murmanska do Vladivostoku. Naproti tomu Rallye Sahara El Chott v Tunisu (29.10. – 12.11.) se může zúčastnit v podstatě každý, kdo si troufá na africký písek. Letos se jede již po jednadvacáté.
Mnoho z návštěvníků přichází na veletrh třeba jen kvůli doprovodnému programu nebo nabídce společností pořádající s upravenými terénními obytnými automobily expedice do nejzapadlejších koutů naší planety.
K vidění je také celá řada zajímavostí, jak ostatně napovídá několik dalších snímků:
Offroadový veletrh, největší svého druhu v Evropě, bychom klidně mohli nazvat jarmarkem, ovšem v dobrém slova smyslu. Během čtyř dnů jej každoročně navštíví na padesát tisíc lidí.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.