Oba vozy Peugeot 908 dominovaly ILMC závodu 6 hodin v Imole

Díky získání pole position a prvních dvou míst získal Peugeot v hodnocení konstruktérů v ILMC maximum bodů a svůj náskok zvýšil na 43 bodů.

Sébastien Bourdais a Anthony Davidson, kteří startovali z pole position, oslavili svou první spolupráci ve voze č. 7 skvělým vítězstvím.

Předstihli Francka Montagnyho a Stéphana Sarrazina a společně zajistili vozu 908 druhý double. Ten následuje po obdobném výsledku ze závodu 1000 km ve Spa.

Oba vozy Peugeot 908 dominovaly ILMC závodu 6 hodin v Imole

Značka Peugeot

– byla po prvních třech závodech Intercontinental Le Mans Cup (Sebring, Spa a Le Mans) v čele hodnocení, vítězstvím v závodu 6 hodin v Imole svůj náskok zvýšila na 43 bodů.

Na úzkém a vzhledem ke 49 přihlášeným vozům spíše kratším okruhu vypadal ale úkol pilotů přece jen obtížný. K obávaným nehodám, které by si vyžádaly zásah safety car, nedošlo. Závod se jel férově, záleželo jen na výkonech strojů a pilotů. Nejrychlejší posádka celého víkendu, která získala i pole position a zajela nejrychlejší kolo závodu, duo Bourdais / Davidson, získala jasné vítězství před dvojicí Montagny / Sarrazin.

„Double prospěl celému týmu. Pro vítězství byl, jak tomu často při vytrvalostních závodech bývá, nejdůležitější výkon, spolehlivost a spotřeba,“ uvedl Bruno Famin. „Důležité bylo, že se nám podařila odjet etapy do střídání na stejných pneumatikách, a to rychleji, než našim soupeřům. Tehdy jsme se definitivně chopili vedení. V takto skvěle zastoupených závodech letošní sezóny se nám k velké radosti po čtvrté podařilo dovést všechna auta do cíle, což je důkazem jejich vynikající spolehlivosti.“

Začátek závodu navázal na 24 hodin v Le Mans

Sébastien Bourdais (Peugeot 908 č. 7) odstartoval z pole position. Pořadí bylo stejné jako při kvalifikacích, v těsném závěsu za sebou vyjeli Fässler (Audi č.1), Montagny (Peugeot 908 č. 8) a McNish (Audi č. 2). Po šesti kolech se vedoucí závodníci vmísili mezi první opozdilce z dalšího kola. Závod probíhal ve stejném rytmu jako 24 hodin v Le Mans, útoky pilotů nepřestávaly.

Po prvním doplňování paliva sebral Franck Montagny odvážným manévrem druhé místo Marcelu Fässlerovi: „Měl jsem radost, protože nebylo snadné ho předjet. Trať byla mimo vyjeté stopy hodně špinavá. V zatáčce Tamburello bylo místa jen tak tak, ale vyšlo to!“

Sébastien Bourdais v čele zaútočil taky. Rodák z Le Mans si na konci druhé jízdy před předávkou volantu Anthony Davidsonovi vylepšil nejlepší kolo a jasně ukázal, jakých výkonů je 908 schopná a jaká je kvalita pneumatik Michelin. Posádka č. 7, která musela manévrovat v těsných a plných boxech, ztratila při doplňování paliva zhruba půl minuty a vedení závodu. „Nešlo mi zastavit před naším boxem a museli jsme s vozem couvnout,“ vysvětloval Sébastien Bourdais. „Je to poněkud frustrující, když přijdete o čas, který jste si tvrdě vybojovali na trati, ale oba Peugeoty zůstaly v čele a to bylo nejdůležitější.“

Anthony Davidson, který na trať vyjel 24 vteřin po Stéphanu Sarrazinovi, se rozjel velmi svižně, brzy dostihl svého kolegu z týmu a oba Peugeoty 908 pak jely několik kol bok po boku.

Nízká spotřeba paliva a méně časté výměny pneumatik

Anthony Davidson se po prvním doplňování paliva ujal opět vedení. Stejně jako Stéphane Sarrazin i jeho posádka střídala dvakrát a v rychlejším tempu než tým Audi. Peugeoty se dostaly mimo dosah konkurence a před příjezdem na stadion v polovině závodu vedly o jedno kolo. „Když jsem předjížděl Toma Kristensena, dotkli jsme se,“ prohlásil Anthony Davidson. „Závod byl pořád těsný a čekal jsem od něj nějakou odvetu. Vzhledem k tomu, že jsem na vnitřní dráze, dostal se do štěrkoviště a na mě to dopad nemělo.“

Nečekaný obrat před cílem

Pořadí v závodu se dvakrát málem otočilo. V 16:50 došlo ke kontaktu mezi Peugeotem č. 7 a vozem ve druhé části startovního pole, výsledkem byl defekt zadní levé pneumatiky. Sébastien Bourdais musel zajet do boxů a vedení se ujal Franck Montagny. O několik minut později se musel zastavit i on. Stejná příčina, stejný důsledek. Montagny musel vedení vrátit Bourdaisovi. Tým Peugeot Total upevnil pozice, zvládnul poslední „splashes“, díky nimž si upravil hladinu paliva a do cíle dojel opět na prvních dvou pozicích.

Prohlášení

Olivier Quesnel:

„Sešly se nám dnes všechny potřebné ingredience: velmi silný vůz, který má menší spotřebu než vůz soupeře, tým, který vypracoval skvělou strategii a výjimeční piloti. Výsledek je skvělý, s jedinečným doublem. Naše výkony a náskok byl podobný jako na začátku května v závodě 1000 km ve Spa, kde se jelo za podobných meteorologických podmínek. Díky skvělému výsledku jsme v celkovém pořadí ostatním utekli. Při posledních třech závodech si budeme moci náskok udržet, ve Zhuhai pak bude velice důležité vyhrát.“

Bruno Famin:

„Důležité bylo, že jsme závod zvládli ve všech částech, ať šlo o spotřebu, výměny pneumatik i samotný výkon. Ve volných jízdách jsme hodně pracovali na tom, abychom vůz co nejlíp připravili na trať, se kterou jsme se seznámili. Pilotům se podařilo stroje dokonale využít. Tento výsledek je potvrzením trendu, který jsme zaznamenali ve Spa. Náš vůz má velký potenciál a nemusíme mít žádné obavy.“

Sébastien Bourdais (Peugeot 908 č.7):

„Jsem šťastný, že se mi podařilo dosáhnout s Peugeotem druhého vítězství. S Anthonym, který byl o víkendu nejrychlejší pilot závodu, jsem si dokonale sednul. Hned na začátku se nám podařilo vůz seřídit tak, aby nám to oběma vyhovovalo. Závod neproběhl bez problémů, ale nestačily k tomu, aby nás připravily o vítězství a o získání doublu.“

Anthony Davidson (Peugeot 908 č.7):

„Je to už moje čtvrté vítězství s Peugeotem. Byl to neuvěřitelně obtížný závod pro všechny. Nechce se mi ani věřit, že za šest hodin závodu nemusel ani jednou vyjet safety car! Mysleli jsme si, že bitva bude těsnější, ale měli jsme fantastické auto. Se Sebastienem jsme odvedli skvělou práci, dokonale jsme se doplňovali.“

Franck Montagny (Peugeot 908 č.8):

„Co je lepší než úspěch po Le Mans? Opět jsme dovezli vozy do cíle a tentokrát na prvních dvou místech. Jsem hrdý, že do tohoto týmu patřím. Měli jsme silné vozy a trochu nás překvapil náskok před soupeři. Víme, že udělají všechno proto, aby nám to příště vrátili, máme před sebou krásné závody.“

Stéphane Sarrazin (Peugeot 908 č.8):

„Double Peugeotu je pro celý tým fantastickým úspěchem. Musí se uznat, že jsme měli víc problémů než naši kolegové z týmu. Anthony jel celý víkend rychle, odvedl skvělou práci. Vyhráli právem ti nejlepší.“

Pořadí – 6 hodin v Imole

1. Peugeot 908 č. 7 Bourdais / Davidson 220 kol
2. Peugeot 908 č. 8 Montagny / Sarrazin +1:08,688
3. Audi R18 č.1 Fässler / Bernhard +1 kolo
4. Audi R18 č. 2 Kristensen / McNish +1 kolo
5. Lola-Toyota č. 13 Boullion / Belicchi +7 kol
6. Lola-Toyota č. 12 Prost/Jani +8 kol

Nejlepší kolo: Sébastien Bourdais za 1:33,111

Pořadí Intercontinental Le Mans Cup

Konstruktéři:

  • 1. Peugeot, 132 bodů
  • 2. Audi, 89 bodů

Týmy:

  • 1. Team Peugeot Total, 65 bodů
  • 2. Audi Sport Team Joest, 61 bodů
  • 3. Team Oreca-Matmut, 34 bodů
  • 4. Rebellion Racing, 33 bodů

Příští závod ILMC: Silverstone (9. – 11. září)

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...