Díky vyspělému systému přímého vstřikování „common-rail“ s možností několikanásobného vstřiku patří nový turbodiesel k nejlepším agregátům své třídy s vysokým výkonem a točivým momentem, s nízkou spotřebou, tichým a vyváženým chodem.
Všechny vozy Opel Vectra, Vectra GTS, Vectra Caravan i Opel Signum poháněné novými motory 1. 9 CDTI plní emisní limity normy Euro 4. Zákazníci si mohou objednat i filtr pevných částic DPF (Diesel Particulate Filter), který nevyžaduje žádná aditiva.
Oba motory 88 kW/120 k a 110 kW/150 k dávají maximální točivý moment v rozmezí otáček 2000 ot/min až 2750 ot/min. Motor o výkonu 120 k disponuje točivým momentem až 280 Nm, silnější verze o výkonu 150 k se chlubí točivým momentem až 315 Nm – tyto parametry zaručují zrychlení z 0 na 100 km/h v čase pod deset sekund a dosažení rychlosti až 217 km/h.
Oba motory jsou do značné míry technicky a konstrukčně identické – jde o čtyřválce o zdvihovém objemu 1910 cm3, přeplňované turbodmychadlem s proměnnou geometrií a vybavené mezichladičem stlačeného vzduchu. Oba agregáty se výrazněji liší jen hlavou válců – zatímco motor o výkonu 120 k má vždy dva ventily na válec, verze o výkonu 150 k je vybavena čtyřventilovou technologií rozvodu.
Nafta se vstřikuje do spalovacích prostorů pod tlakem až 1600 barů. Vstřikovací systém „common-rail“, umožňující několikanásobný vstřik, zaručuje vysokou efektivitu spalovacího procesu, díky čemuž se oba motory chlubí vysokými výkony, nízkou spotřebou a velmi klidným a vyváženým chodem, stejně jako čistotou spalin. Oba motory jsou propojeny s manuální šestistupňovou převodovkou.
V modelech Vectra a Signum, poháněných motorem 1.9 CDTI si odbude svoji premiéru bezúdržbový filtr pevných částic DPF, který nevyžaduje žádná aditiva a eliminuje i další nevýhody konvenčních DPF systémů. Celý komplex čištění výfukových plynů, který zahrnuje také katalyzátor umístěný ve výfukovém potrubí přímo u motoru a oxidační katalyzátor, snižuje především množství uhlovodíků (HC) a kysličníku uhelnatého (CO). Výkonové parametry i spotřeba motorů 1.9 CDTI s částicovými filtry DPF jsou především díky systému „inteligentní“ strategii regenerace stejné, jako u motorů bez DPF filtrů.
Nový částicový filtr pro vznětové motory sestává z keramického jádra z karbidu křemíku, které svojí strukturou připomíná včelí plástev. Jádro je perforováno velkým množstvím mikroskopických kanálků. Výfukové plyny procházejí stěnami kanálků, přičemž dochází k zachycování škodlivých částic. Aby nedošlo k ucpání filtru a překročení povoleného přetlaku, musí se zachycené částice v pravidelných intervalech vypalovat. Namísto aditiv přidávaných do paliva, která se při tomto regeneračním procesu obvykle používají, zvolili konstruktéři automobilky Opel povlakování aktivních částí filtru vzácnými kovy, k vlastnímu vypalování zachycených částic pak dochází po vstříknutí malého množství paliva, čímž teplota výfukových plynů vzroste téměř na 600 stupňů Celsia při které dochází ke spalování škodlivých částic. Vstřikovací systém motoru 1.9 CDTI zaručuje potřebnou flexibilitu práce ve všech režimech zatížení motoru – zařízení totiž musí bezchybně pracovat nejenom při plném zatížení motoru, ale také v případech, kdy je vůz využíván například pouze pro krátké jízdy po městě.
Další výhodou sofistikovaného systému DPF společností Opel/GM je, že k regeneračnímu procesu dochází v nepravidelných intervalech, v závislosti na převažujících jízdních podmínkách – ke vstříknutí dodatečné dávky paliva a k vypálení škodlivých částic tedy dochází až v momentu, kdy množství zachycených částic vyvolá předem daný zpětný přetlak ve filtru. Celý proces vypalování částic je kontrolovaný tlakovými a tepelnými čidly DPF jednotky, řidič průběh regenerace vůbec nepostřehne.
Technické parametry vozů Opel s motory 1.9 CDTI:
88 kW/120 k | Vectra | Vectra GTS | Vectra Caravan | Signum |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 11,5 | 11,5 | 12,2 | 12,2 |
Maximální rychlost (km/h) | 200 | 200 | 195 | 191 |
Spotřeba (l/100 km) | 5,7 | 5,7 | 6,0 | 6,0 |
110 kW/150 k | Vectra | Vectra GTS | Vectra Caravan | Signum |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 9,8 | 9,8 | 10,5 | 10,5 |
Maximální rychlost (km/h) | 217 | 217 | 212 | 209 |
Spotřeba (l/100 km) | 5,8 | 5,8 | 6,1 | 6,1 |
Výkon motoru na přední kola přenáší nově vyvinutá šestistupňová manuální převodovka, která je sladěna s výkonovými charakteristikami obou agregátů.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů