Nový turbodiesel 1.9 CDTI pro modely Opel Vectra a Signum

Moderní turbodiesel „common-rail“ 1.9 CDTI ECOTEC s výkonem 120 k a 150 k.

Nový turbodiesel 1.9 CDTI pro modely Opel Vectra a Signum

Díky vyspělému systému přímého vstřikování „common-rail“ s možností několikanásobného vstřiku patří nový turbodiesel k nejlepším agregátům své třídy s vysokým výkonem a točivým momentem, s nízkou spotřebou, tichým a vyváženým chodem.

Všechny vozy Opel Vectra, Vectra GTS, Vectra Caravan i Opel Signum poháněné novými motory 1. 9 CDTI plní emisní limity normy Euro 4. Zákazníci si mohou objednat i filtr pevných částic DPF (Diesel Particulate Filter), který nevyžaduje žádná aditiva.


Nový turbodiesel 1.9 CDTI pro modely Opel Vectra a Signum
Nový turbodiesel 1.9 CDTI pro modely Opel Vectra a Signum
Nový turbodiesel 1.9 CDTI pro modely Opel Vectra a Signum
Nový turbodiesel 1.9 CDTI pro modely Opel Vectra a Signum


Oba motory 88 kW/120 k a 110 kW/150 k dávají maximální točivý moment v rozmezí otáček 2000 ot/min až 2750 ot/min. Motor o výkonu 120 k disponuje točivým momentem až 280 Nm, silnější verze o výkonu 150 k se chlubí točivým momentem až 315 Nm – tyto parametry zaručují zrychlení z 0 na 100 km/h v čase pod deset sekund a dosažení rychlosti až 217 km/h.


Oba motory jsou do značné míry technicky a konstrukčně identické – jde o čtyřválce o zdvihovém objemu 1910 cm3, přeplňované turbodmychadlem s proměnnou geometrií a vybavené mezichladičem stlačeného vzduchu. Oba agregáty se výrazněji liší jen hlavou válců – zatímco motor o výkonu 120 k má vždy dva ventily na válec, verze o výkonu 150 k je vybavena čtyřventilovou technologií rozvodu.


Nafta se vstřikuje do spalovacích prostorů pod tlakem až 1600 barů. Vstřikovací systém „common-rail“, umožňující několikanásobný vstřik, zaručuje vysokou efektivitu spalovacího procesu, díky čemuž se oba motory chlubí vysokými výkony, nízkou spotřebou a velmi klidným a vyváženým chodem, stejně jako čistotou spalin. Oba motory jsou propojeny s manuální šestistupňovou převodovkou.


V modelech Vectra a Signum, poháněných motorem 1.9 CDTI si odbude svoji premiéru bezúdržbový filtr pevných částic DPF, který nevyžaduje žádná aditiva a eliminuje i další nevýhody konvenčních DPF systémů. Celý komplex čištění výfukových plynů, který zahrnuje také katalyzátor umístěný ve výfukovém potrubí přímo u motoru a oxidační katalyzátor, snižuje především množství uhlovodíků (HC) a kysličníku uhelnatého (CO). Výkonové parametry i spotřeba motorů 1.9 CDTI s částicovými filtry DPF jsou především díky systému „inteligentní“ strategii regenerace stejné, jako u motorů bez DPF filtrů.


Nový částicový filtr pro vznětové motory sestává z keramického jádra z karbidu křemíku, které svojí strukturou připomíná včelí plástev. Jádro je perforováno velkým množstvím mikroskopických kanálků. Výfukové plyny procházejí stěnami kanálků, přičemž dochází k zachycování škodlivých částic. Aby nedošlo k ucpání filtru a překročení povoleného přetlaku, musí se zachycené částice v pravidelných intervalech vypalovat. Namísto aditiv přidávaných do paliva, která se při tomto regeneračním procesu obvykle používají, zvolili konstruktéři automobilky Opel povlakování aktivních částí filtru vzácnými kovy, k vlastnímu vypalování zachycených částic pak dochází po vstříknutí malého množství paliva, čímž teplota výfukových plynů vzroste téměř na 600 stupňů Celsia při které dochází ke spalování škodlivých částic. Vstřikovací systém motoru 1.9 CDTI zaručuje potřebnou flexibilitu práce ve všech režimech zatížení motoru – zařízení totiž musí bezchybně pracovat nejenom při plném zatížení motoru, ale také v případech, kdy je vůz využíván například pouze pro krátké jízdy po městě.


Další výhodou sofistikovaného systému DPF společností Opel/GM je, že k regeneračnímu procesu dochází v nepravidelných intervalech, v závislosti na převažujících jízdních podmínkách – ke vstříknutí dodatečné dávky paliva a k vypálení škodlivých částic tedy dochází až v momentu, kdy množství zachycených částic vyvolá předem daný zpětný přetlak ve filtru. Celý proces vypalování částic je kontrolovaný tlakovými a tepelnými čidly DPF jednotky, řidič průběh regenerace vůbec nepostřehne.


Technické parametry vozů Opel s motory 1.9 CDTI:


88 kW/120 k Vectra Vectra GTS Vectra Caravan Signum
Zrychlení 0-100 km/h (s) 11,5 11,5 12,2 12,2
Maximální rychlost (km/h) 200 200 195 191
Spotřeba (l/100 km) 5,7 5,7 6,0 6,0


110 kW/150 k Vectra Vectra GTS Vectra Caravan Signum
Zrychlení 0-100 km/h (s) 9,8 9,8 10,5 10,5
Maximální rychlost (km/h) 217 217 212 209
Spotřeba (l/100 km) 5,8 5,8 6,1 6,1




Výkon motoru na přední kola přenáší nově vyvinutá šestistupňová manuální převodovka, která je sladěna s výkonovými charakteristikami obou agregátů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...