Hlavní změny v bodech:
Design
- Výhradně se sportovní třídveřovou karoserií
- Exkluzivní 17palcová kola z lehkých slitin
- Standardně bi-xenonové světlomety se světelným senzorem
- Ostřejší tvar přídě, větší mřížka chladiče Rozměry
- Délka narostla o dvanáct centimetrů na 3,89 m
- Delší rozvor (+50 mm) pro větší pohodlí na zadních sedadlech
- Širší rozchod kol vpředu i vzadu
Motorizace
- Vysokootáčkový atmosférický čtyřválec 1,6 litru o výkonu 100 kW při 6900 ot./min.
- Vyšší výkon a nižší spotřeba díky proměnné délce sacího potrubí a variabilnímu časování ventilů
- Lepší pružnost motoru při nízkých otáčkách
- Kombinovaná spotřeba pouze 6,4 l/100 km (emise CO2 147 g/km)
- Téměř o 10 % nižší spotřeba oproti předchozímu modelu
- Nová šestistupňová manuální převodovka
Bezpečnost
- Elektronický stabilizační program (ESP®*) s kontrolou trakce součástí standardní výbavy
- Sedm airbagů včetně kolenního airbagu řidiče ve standardu
- Výchozí model Suzuki Swift dostal v roce 2010 pět hvězdiček v nárazovém testu EuroNCAP
- Vysoká úroveň pasivní bezpečnosti díky použití vysokopevnostní oceli a optimalizované struktuře karoserie
- Úchyty pro upevnění dětských sedaček ISOFIX na zadních sedadlech
Interiér a standardní výbava
- Automatická digitální klimatizace
- Rádio s CD a MP3, USB portem a funkcí Bluetooth®
- Tempomat
- Sportovní sedadla s kontrastním červeným prošíváním
- Tříramenný multifunkční kožený volant s červeným prošíváním
- Sportovní pedály z nerezové oceli
Historie
První automobil se jménem Swift byl uveden na evropské trhy v roce 1983, druhá generace následovala v roce 1989. Tento model přinesl také sportovní variantu GTi, která proslula zajímavou jízdní dynamikou. Zcela nová generace z roku 2004 byla i u standardních verzí silně sportovně orientována. Tuto DNA umocnil model Swift Sport představený v roce 2006 coby pokračovatel tradice skvěle hodnoceného GTi. Minulá generace Suzuki Swift Sport byla jedním z nejlepších sportovních kompaktů v segmentu. V Evropě se jí prodalo na 23 000 kusů.
Po modelové obměně řady Swift v roce 2010 Suzuki představilo zcela nový Swift Sport na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2011. Nový Swift Sport je opět vlajkovou lodí modelové řady Swift, zachovává si typickou DNA, je ale přitažlivější, silnější a úspornější než kdykoli předtím. To potvrzují i výsledky prvních zahraničních testů renomovaných časopisů, jako jsou Autobild, Top Gear či Evo.
Swift Sport se hbitě proplétá úzkými uličkami města a stejně bravurně zvládá i sportovní jízdu po klikatých silnicích. Svému řidiči nabízí nadšení z každého kilometru jízdy, ať už jde o každodenní běžné používání, nebo víkendové výlety. „Swift Sport představuje nekompromisní jízdní zážitek, který bude inspirovat řidiče mladé věkem i srdcem po celém světě,“ říká hlavní inženýr Suzuki Naoyuki Takeuchi. „Ještě více jsme zdokonalili ovladatelnost a agilitu a mimo jiné věnovali značnou pozornost dopadu na životní prostředí.“
Prostřednictvím nejnovější verze Swiftu Sport Suzuki pokračuje ve své tradici univerzálně použitelných sportovních malých vozů.
Exteriér:
Sílu vyzařující design a mnoho atraktivních detailů specifických pro verzi Sport zajišťují, že dynamická povaha nového Suzuki Swift Sport je zřejmá na první pohled. Přední části vozu dominují standardně dodávané bi-xenonové světlomety s tmavým pozadím, výrazné mlhové světlomety a velká mřížka chladiče odlišující verzi Sport od ostatních zástupců modelové řady Swift. Černě lakované A- a B-sloupky karoserie spolu s exkluzivními 17palcovými litými koly dodávají Swiftu Sport výrazný sportovní vzhled. Ten dotváří harmonicky začleněný střešní spoiler a prahové nástavce, které celý vůz opticky snižují. Zadní koncové svítilny dostaly přepracovaný design, k agresivnějšímu vzhledu přispívají také dvě koncovky výfuku a difuzor integrovaný do zadního nárazníku.
Interiér:
Dynamika a sportovní nálada se promítají také v interiéru vrcholného modelu řady Swift. K působivému zážitku z jízdy mimo jiné přispívají na omak příjemné a vizuálně přitažlivé materiály.
Výrazně tvarovaná přední sedadla hýčkají pohodlím, bočnice sedáku a opěradla přitom drží těla členů posádky v optimální poloze při průjezdu zatáčkou a navozují tak pocit dokonalého souznění s vozem. Na sportovní notu hraje červené prošívání, které najdeme nejen na sedadlech, ale také na koženém věnci volantu a hlavici řadicí páky. Oživující kontrast pak vytváří stříbrné dekorativní prvky interiéru v čele se sportovními pedály z nerezové oceli.
Na řidiče orientovaný kokpit je doslova pastvou pro oči. Jedním z mnoha příkladů péče o nejmenší detaily Swiftu Sport je přepracovaný přístrojový štít s červenými linkami a nově pojatým displejem palubního počítače.
Tříramenný multifunkční kožený volant padne skvěle do ruky, je nastavitelný ve dvou osách a umožňuje pohodlné ovládání audio systému a tempomatu během jízdy.
Technologie
Nový Swift Sport měří na délku 3,89 metrů, je tedy o 12 centimetrů delší než jeho předchůdce a o 4 cm delší než ostatní verze Swiftu. Mohou za to přepracované nárazníky, které vozu dodávají mohutnější výraz. Přes mírný nárůst rozměrů oproti předchozímu modelu ale nový Swift Sport nabízí skvělé jízdní zážitky a dává řidiči pocit hbitosti i v nejužších ulicích města.
Široký rozchod a krátký rozvor v kombinaci se speciálně navrženým zavěšením zadních kol poskytují co nejpřímější zážitek z jízdy. Na šířku měří Swift Sport 1695 mm, výška činí 1510 mm a rozvor náprav je 2430 mm. Zavazadlový prostor pojme 211 litrů, sklopením zadních sedadel dojde ke zvětšení využitelného objemu na 892 litrů.
Podvozek a pneumatiky
Předchozí model nastavil svou ovladatelností a schopností projíždět zatáčky vysokou laťku. To umožnilo technikům Suzuki zachovat původní konstrukci podvozku a zaměřit se na detaily a další optimalizaci jízdních vlastností pro dosažení ještě intenzivnějších sportovních zážitků v zatáčkách a lepší stability při vysokých rychlostech. Podvozek nového Swiftu Sport dostal větší ložiska kol, zesílené uložení motoru se silentbloky s větší příčnou tuhostí a silnější ramena zadní vlečené nápravy, která nyní vykazuje lepší směrovou stabilitu.
Oproti běžnému modelu Swift se u podvozku verze Sport zvýšila tuhost předních pružin o 15 % a zadních pružin o 30 %. Náklony karoserie v zatáčkách se tak podařilo redukovat až o 15 %. Ve srovnání s předchozí generací Swiftu Sport používá novinka vpředu o něco měkčí a vzadu naopak tvrdší odpružení. Pro zajištění precizní reakce na změnu směru a vyšší stability v zatáčkách bylo upraveno řízení a zavěšení předních kol typu McPherson. Přední tlumiče dostaly přídavné vnitřní pružiny, což umožnilo při zachování špičkové ovladatelnosti zvolit komfortnější naladění podvozku než u předchůdce.
Standardně je Swift Sport dodáván se 17palcovými koly z lehkých slitin a pneumatikami o rozměru 195/45 R17, které byly vyvinuty speciálně pro něj. Nový výrobní proces umožnil vyrábět ráfky tenčí, ale zároveň pevnější. Tím se ušetřil jeden kilogram hmotnosti na každém kole, což snižuje neodpruženou hmotnost a poskytuje přesnější odezvu řízení.
Motor a převodovka
Vyšší výkon a nižší spotřeba paliva. V dnešní době byly oba tyto požadavky při vývoji nového Swiftu Sport prioritou. Atmosférický zážehový čtyřválec M16A o zdvihovém objemu 1,6 l je vylepšenou verzí osvědčeného motoru předchozí generace Swiftu Sport.
Základní architektura pohonné jednotky byla zachována, ale prošla patřičným vývojem. Maximální výkon se zvýšil o 8 kW na 100 kW. Točivý moment narostl ze 148 N.m na 160 N.m, což výrazně zlepšilo zátah motoru.
Zvýšení výkonu bylo dosaženo především díky lepší účinnosti spalování a zvětšením zdvihu ventilů. Optimální proudění vzduchu zajišťuje variabilní časování sacích ventilů a proměnná délka sacího potrubí. Díky tomu se podařilo také snížit kombinovanou spotřebu benzinu ze 7,0 na 6,4 l/100km, přičemž emise CO2 nově činí 147 g/km.
Lepšího plnění válců bylo dosaženo úpravou tvaru sacího potrubí, optimalizovaným časováním sacích ventilů, jejich větším zdvihem a v neposlední řadě variabilní délkou sacího potrubí. Ve středních otáčkách se řídicí ventil během plnění uzavře. Pokud motor pracuje ve vysokých, nebo naopak nízkých otáčkách, ventil zůstane otevřený a cesta vzduchu k válcům se tím výrazně zkrátí. Tato funkce zvyšuje okamžitou hodnotu točivého momentu v celém rozsahu otáček.
Optimalizace motoru výrazně přispěla ke snížení spotřeby, stejně jako nová šestistupňová manuální převodovka (předchůdce měl pět rychlostí). Převodovka byla speciálně vyvinuta pro Swift Sport a umožňuje maximální využívání výkonnostních charakteristik vylepšeného motoru. Díky snížení spotřeby také vzrostl dojezd vozu na plnou nádrž. Díky nové trojité synchronizaci prvního a druhého rychlostního stupně a použití ložisek s nízkým třením se citelně zvýšil i komfort řazení.
S pohotovostní hmotností jen 1045 kilogramů je nový Swift Sport navzdory velmi bohaté standardní výbavě a nepatrně větším rozměrům o pouhých 15 kg těžší než jeho předchůdce.
Swift Sport je jedním z nejlehčích vozů ve svém segmentu a díky nárůstu výkonu motoru se snížila výkonová hmotnost z 11,2 na pouhých 10,5 kg/kW.
Bezpečnost
Čtvrtá generace úspěšného kompaktního vozu Suzuki Swift dostala maximální možný počet pět hvězdiček v nárazovém testu EuroNCAP v roce 2010. Bezpečnost byla nedílnou součástí designu nového Swiftu Sport a rozsáhlé využití vysokopevnostní a ultra vysokopevnostní oceli pomohlo navrhnout nejtužší možnou karoserii, která zaručuje nejen bezpečnost cestujících, ale přispívá také ke špičkovým jízdním vlastnostem.
Jasným důkazem maximálního důrazu na bezpečí posádky je standardní výbava nového Swiftu Sport zahrnující sedm airbagů (včetně hlavových airbagů a kolenního airbagu pro řidiče), elektronický stabilizační systém (ESP ®), ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD), brzdový asistent a dva úchyty ISOFIX na zadních sedadlech.
Výbava
Kromě požitku z dynamické jízdy byl nový Swift Sport navržen i pro komfortní cestování. Standardní výbava proto obsahuje exkluzivní sportovní sedadla, pedály z nerezové oceli, elektricky ovládaná okna, kožený multifunkční volant, plně automatickou klimatizaci, tempomat nebo rádio s CD přehrávačem podporujícím formát MP3, s USB vstupem a Bluetooth handsfree.
Dlouhý výčet standardně nabízených prvků pak pokračuje i v exteriéru. Swiftu Sport nechybí bi-xenonové světlomety se světelným senzorem, mlhové světlomety, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná vnější zrcátka, 17palcová kola z lehkých slitin, sportovní výfuk se dvěma koncovkami výfuku nebo střešní spoiler a prahové nástavce.
Samozřejmostí je široká škála volitelného příslušenství pro zákazníky, kteří si přejí svůj Swift Sport dále individualizovat.
Barvy
Nový Swift Sport je standardně nabízen v šesti metalických a perleťových odstínech karoserie: bílá Cool White Pearl, stříbrná Silky Silver Metallic 2, šedá Galactic Gray Metallic, černá Cosmic Black Pearl Metallic, červená Ablaze Red Pearl a modrá Kashmir Blue Pearl Metallic 2.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.