Nový Suzuki Ignis je ultra kompaktní SUV se stylovým vzhledem a praktickým interiérem navržené pro pohodlné každodenní používání.
Bohatá startovací výbava zahrnuje mimo jiné
– šest airbagů, ESP, elektrické ovládání předních oken a zrcátek, manuální klimatizaci, centrální zámek s dálkovým ovladačem, audio s MP3/CD a bluetooth handsfree, multifunkční volant či palubní počítač. Provedení s pohonem všech kol ALLGRIP s cenou od 318.900 Kč je Suzuki Ignis nejdostupnější vůz s pohonem 4×4 na českém trhu.
Design a praktičnost
Kromě skutečnosti, že je design Ignisu moderní a stylový, je také vysoce praktický. Vyšší stavba karoserie zajišťuje komfortní nastupování, vynikající výhled i výbornou prostupnost terénem, kompaktní rozměry zase oceníte při kličkování městem. Uvnitř přitom najdete spoustu místa pro posádku a zavazadla.
Inspirace bohatou historií značky Suzuki a aplikace typické DNA
Vzhled Ignisu staví na jednoduchých plochách a liniích, přesto je osobitý, nezaměnitelný a vytváří silný první dojem. Řadu designových motivů si vypůjčil od první generace kupé Cervo, od legendární první Vitary i od úspěšného novodobého Swiftu. Navzdory čistě modernímu pojetí tak v sobě Ignis skrývá odkazy na bohatou historii značky Suzuki.
Vysoký výkon, mimořádně nízká spotřeba paliva, jedinečný pohon všech kol
Ignis ve velké míře využívá lehkou vysokopevnostní ocel, což umožnilo dosáhnout mimořádně nízké hmotnosti vozidla při zachování vysoké tuhosti karoserie a podvozku. Tím jsou položeny základy bezpečných a sportovních jízdních vlastností, které jsou pro Suzuki pověstné. Na důkaz maximální univerzálnosti se Ignis nabízí též s inteligentním pohonem všech kol ALLGRIP.
Pokročilá bezpečnostní výbava
Dvě stereokamery sledují prostor před Ignisem a dovedou rozpoznat tvar a vzdálenost objektů, které mohou představovat překážku v jízdní dráze. Tento systém je základním pilířem pokročilých bezpečnostních funkcí spolu s přednárazovým asistentem, varováním před opuštěním jízdního pruhu a sledováním únavy řidiče.
Dotykový multimediální systém s navigací
Ignis umožňuje propojení integrovaného multimediálního systému s širokou škálou mobilních zařízení a následné ovládání kompatibilních aplikací prostřednictvím dotykového displeje ve vozidle. Po vložení SD karty s mapovými podklady slouží obrazovka také jako navigační systém. Pro usnadnění obsluhy komunikuje multimediální systém Ignisu v českém jazyce.
Design exteriéru
Impozantní tvary nového Ignisu začínají na výrazné přídi nápadnými LED světlomety a dominantními rysy masky chladiče a pokračují přes robustní ramena vyzařující sílu. Jde o jednoduchý designový koncept, který zároveň působí roztomile a přívětivě. Designéři Ignisu čerpali ve značné míře z bohaté historie značky Suzuki. Charakteristický tvar zadního sloupku Ignis zdědil po první generaci modelu Cervo, černé řešení sloupků A a B zase důvěrně známe z bestselleru Swift. Motivy jako vystouplé lemy blatníků nebo typický tvar kapoty jsou zase odkazem na ikonické terénní modely. Výsledný atraktivní celek posouvá dědictví SUV modelů Suzuki do nové éry.
Rozměry:
Celková délka 370 cm
Celková šířka 166 cm (GL)/169 (GL+)
Celková výška 156 cm
Rozvor 244 cm
Design interiéru
Válcovitý tvar ovládacího panelu klimatizace, propracovaný vzhled přístrojového panelu nebo dominantní displej multimediálního systému, to jsou jen příklady prvků, které interiéru propůjčují jedinečný futuristický nádech. Ztvárnění přístrojové desky klade důraz na horizontální linii pro umocnění šířky a pocitu prostornosti. Použité materiály s výraznou texturou působí hodnotně, dojem oživuje použití dekorů v oranžové nebo titanové barvě.
Barevné varianty
Nový Ignis nabízí pestrou škálu deseti barev karoserie včetně dvou nových odstínů a také možnost dvoubarevného lakování. Spolu se dvěma barevnými variantami interiéru tak vzniká dostatečný prostor pro realizaci individuálních přání zákazníka a sestavení jedinečné podoby Ignisu.
Prostor pro posádku a zavazadla
Platforma nové generace umožňuje minimalizovat motorový prostor, o to více místa tak zbývá pro cestující a zavazadla. Navzdory velmi kompaktním vnějším rozměrům nabízí Ignis ve všech směrech velkorysý prostor pro posádku, která se může oddávat relaxovanému cestování na úrovni vozů vyšší kategorie.
Zavazadlový prostor nabízí dostatečný základní objem 267 l, u verze s pohonem všech kol ALLGRIP AUTO 227 l. Mezi trumfy Ignisu patří variabilita interiéru. Kromě obvyklého sklápění zadních opěradel totiž může být vybaven i posuvnou zadní lavicí, díky které kabinu dokonale přizpůsobíte aktuálním potřebám.
Kabina Ignisu nabízí celou řadu praktických úložných prostor
Kromě dvoudílné schránky před spolujezdcem jsou to například držáky nápojů v přední i zadní středové konzoli a ve dveřích. Celý vnitřní koncept byl navržen za účelem co nejpraktičtějšího každodenního používání.
Prostupnost terénem a výhled
Světlou výškou 18 cm Ignis konkuruje podstatně větším SUV a díky ní se může neohroženě vydat i do náročnějšího terénu. Vyšší stavba vozu, a tedy zvýšená pozice řidiče zaručují vynikající výhled a komfortní nastupování.
Smartphone Linkage Display Audio (SLDA)
Součástí integrovaného audiosystému je dotykový displej s intuitivním ovládáním po vzoru smartphonů, který slouží jako multimediální přehrávač, navigace nebo zpětná kamera, a můžete na něm ovládat i oblíbené aplikace ze svého telefonu připojeného pomocí Bluetooth® nebo USB kabelu.
- Android Auto rozšiřuje platformu Android pro použití ve voze během řízení. Je navržen tak, aby minimalizoval rozptýlení řidiče a ten se mohl plně soustředit na jízdu se službami Google™, jako jsou Google Maps™ a Google Search™.
- Apple CarPlay umožňuje telefonování, psaní a odesílání zpráv, poslech hudby a ovládání navigace Vašeho iPhonu hlasem pomocí Siri nebo prostřednictvím displeje vozidla.
VÝKON & BEZPEČNOST
- Motory Ignisu jsou současně výkonné i mimořádně úsporné.
- Nově navržený podvozek poskytuje vynikající ovladatelnost.
- Platforma nové generace umožňuje efektivní využití prostoru a nízkou hmotností přispívá k úspoře paliva.
- Ignis nabízí nejmodernější bezpečnostní technologie pro ochranu posádky a zmírnění následků nehody.
Motor a převodovka
Pohon Ignisu zajišťuje nový zážehový čtyřválec 1,2 DUALJET (K12C), který se vyznačuje špičkovými parametry a současně nízkou spotřebou paliva. Maximální výkon dosahuje 66 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 120 N.m a kombinovaná spotřeba činí pouhých 4,6 l/100 km. Mimořádná hospodárnost této pohonné jednotky je mimo jiné dána vysokým kompresním poměrem 12,5 : 1 a technologií zdvojeného vstřikování DUALJET. Sacímu potrubí každého válce přísluší hned dva paralelní vstřikovače s menším průměrem trysky zajišťujícím jemnější, a tedy efektivnější rozprášení paliva. Motor 1,2 DUALJET dále disponuje proměnným časováním ventilů na sací i výfukové straně rozvodu.
Ignis je na českém trhu nabízen s pětistupňovou manuální převodovkou:
Typ motoru K12C
Zdvihový objem motoru 1242 cm3
Kompresní poměr 12,5 : 1
Maximální výkon 66 kW při 6 000 ot.
Maximální točivý moment 120 Nm při 4 400 ot.
Inteligentní pohon všech kol ALLGRIP AUTO
Kromě pohonu předních kol může být Ignis vybaven pro Suzuki typickým systémem 4×4. Inteligentní pohon všech kol ALLGRIP AUTO využívá viskózní mezinápravovou spojku, která samočinně připojuje pohon zadních kol při prokluzu těch předních. Jde o jednoduchý, úsporný a maximálně efektivní systém, který nevyžaduje žádný zásah ze strany řidiče a přitom zajišťuje potřebnou trakci a bezpečné ovládání na libovolném typu povrchu a v každém ročním období.
Podvozek
Ignis stojí na nové platformě Suzuki, a proto bylo od základu nově navrženo také zavěšení kol. Vyniká nízkou hmotností při vysoké tuhosti jednotlivých komponent i uložení do karoserie, což jsou základní předpoklady pro bezpečné a zábavné jízdní vlastnosti. V městském provozu řidič ocení malý poloměr otáčení pouhých 4,7 m.
Bezpečnostní výbava
Ignis je navržen podle konceptu, kterému Suzuki říká Total Effective Control Technology (TECT). Tato konstrukční filozofie zaručuje vozidlu maximální možnou úroveň bezpečnosti. Mezi její základní pilíře patří tuhá struktura karoserie, která při nehodě efektivně rozkládá a pohlcuje nárazovou energii. Do základní výbavy Ignisu patří elektronický stabilizační systém ESP a šest airbagů (čelní, boční a záclonové hlavové).
Dalším bezpečnostním prvkem nového Ignisu je stereokamera za čelním sklem
– která podobně jako pár lidských očí rozpozná značení jízdních pruhů nebo různorodé objekty a jejich vzdálenost od vozidla. Na základě velikosti a tvaru zaznamenaného objektu dokáže systém rozpoznat, zda se jedná o chodce, nebo jiné vozidlo. Tato schopnost umožňuje zajištění následujících tří pokročilých bezpečnostních funkcí:
Dual Camera Brake Support (DCBS):
Pokud hrozí riziko střetu s objektem před Ignisem, systém DCBS dokáže předejít kolizi, případně zmírnit její následky varováním řidiče a pomocí automatického brzdění.
- 1. fáze: Pokud systém vyhodnotí riziko kolize, varuje řidiče pomocí zvukového signálu a zobrazení na displeji přístrojového štítu.
- 2. fáze: Pokud se zvyšuje riziko kolize, Ignis kromě akustické a optické výstrahy ještě samočinně lehce přibrzdí, aby upoutal řidičovu pozornost na hrozící nebezpečí.
- 3. fáze: V případě, že řidič začne brzdit v okamžiku, kdy je aktivní výstraha před kolizí, asistent zvýší brzdnou sílu.
- 4. fáze: Pokud systém rozhodne, že je srážka bez dalšího zásahu nevyhnutelná, začne naplno automaticky brzdit s cílem zabránit nehodě nebo zmírnit její následky.
Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu: Pokud vozidlo jede rychlostí vyšší než přibližně 60 km/h a začne opouštět jízdní pruh bez aktivované směrovky, systém na tuto skutečnost řidiče upozorní vibrací volantu a rozsvícením kontrolky na přístrojovém panelu.
Systém sledování únavy řidiče: Pokud vozidlo jede rychlostí vyšší než přibližně 60 km/h a kličkuje ze strany na stranu v jízdním pruhu, systém řidiče upozorní na únavu nebo ztrátu koncentrace varovným signálem a zobrazením na přístrojovém panelu.
Asistent rozjezdu do kopce (HHC – Hill Hold Control)
Funkce Hill Hold Control zabraňuje couvnutí vozidla při rozjezdu do kopce. Asistent udržuje auto zabrzděné po dobu přibližně dvou sekund, kdy má řidič čas přesunout nohu z brzdového pedálu na plynový.
Asistent sjíždění svahu (HDC – Hill Descent Control)
Při strmém klesání, když vozidlo vyhodnotí brzdění motorem jako nedostatečně účinné, se automaticky aktivují brzdy. To řidiči pomáhá bezpečně udržovat rychlost, aniž by se dotkl brzdového pedálu, a umožňuje plně se soustředit na řízení.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií