V kategorii menších SUV
– nabízel koncern General Motors evropským zákazníkům zatím jen Opel Mokka. Teď přišel Chevrolet s chutnějším šálkem kávy. Nový Trax je na stejném podvozku jako Mokka, ale inženýrům Chevroletu se ho podařilo dobře odladit: lépe tlumí nerovnosti a i při vyšších rychlostech je stabilnější. Aby jízda byla ještě příjemnější, chce vás nový Trax nalákat také na novou verzi multimediálního systému Mylink, přes který například můžete ovládat svůj chytrý telefon. Ale to není zdaleka všechno, čím vás nový Chevrolet může oslovit.
Trax chce svého majitele zaujmout i svým vzhledem.
Na první pohled vás upoutají zvýrazněné oblouky blatníků, svalnatá zadní část a klesající linie střechy s integrovaným spojlerem. Na délku měří 4,2 m, široký je 1,7 m a výsoký 1,6 m. Pod kapotou nabízí toto nové SUV od Chevroletu tři motory. Dva benzínové: 1,4 turbo a 1.6 a pak také turbodiesel 1.7.
My jsme si k prvnímu krátkému seznámení
– vybrali přeplňovanou benzínovou čtrnáctistovku, která nabízí výkon 103 kW (140 k) a jediný nabízený diesel 96 kW (130 k). Oba s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol.
Ještě před nastartováním se seznamujeme s interiérem. Je zde vidět kvalitní zpracování, dostatek odkládacích míst. Polokožená sedadla jsou příjemná, poskytují solidní boční vedení a také dost podpory pro nohy. Posez je logicky, díky koncepci vozu, vyšší. Řidič tak má z vozu dobrý rozhled a může se cítit bezpečněji. Když mluvíme o bezpečnosti, v nárazových testech NCAP získal nový Trax maximální počet pěti hvězdiček. A to byl hodnocen podle letošních přísnějších protokolů.
Jak už jsme psali v úvodu, jízda s novým Traxem je velmi příjemná. Kožený volant padne dobře do ruky a řízení není zbytečně přeposilované. I od výtluků, které na našich silnicích nejsou výjimkou, se do interiéru nepřenáší nepříjemné rázy a posádka se může cítit na nekvalitní cestě komfortně. Pokud nechcete mít pod kapotou diesel, je benzínová 1.4 turbo dobrou alternativou. Během našeho prvního seznámení jsme s ní jezdili v průměru za 7 litrů. Přitom motor nabízí dostatek výkonu i točivého momentu. Pokud například jedete po dálnici maximální povolenou rychlostí 130 km/h, tak i na zařazenou šestku dokáže Trax ochotně a svižně zrychlovat.
Diesel se ale přeci jen hodí k charatkeru vozu více.
Má nízkou spotřebu (podle výrobce v kombinovaném provozu 4.5 L/100km), plynule táhne od nízkých otáček a bude mít i dost síly, když do variabilního interiéru naložíte celou rodinu i s vybavením na týdenní dovolenou. Příjemnou vychytávkou nejen pro delší cesty je pak zásuvka na 230 V, která je umístěna vzadu na středovém tunelu. Ideální například pro notebook nebo nabíječky.
O nákupu vozu nakonec stejně z velké části rozhoduje cena.
A ta je v případě Traxe velmi příjemná. Chevrolet nabízí svůj nový model za zaváděcí cenu už od 329.900 Kč za benzínovou šestnáctistovku s pětistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. Přeplňovanou benzinovou 1.4 s pohonem 4×4 můžete mít od 434.900 Kč a cena 1.7 turbodiesel začíná na 464.900 Kč.
Viktor Tamayo, Periskop
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas