Zafira díky důmyslnému systému posuvných a překlápěcích sedadel dokáže převézt sedm cestujících nebo nabídnout prostor pro náklad o objemu až 1700 litrů. Ukazuje, že požadavky na jízdní komfort a mimořádný prostor pro náklad nemusí být nutně v protikladu. Přizpůsobit interiér většiny vanů okamžitým.požadavkům vyžaduje poměrně dost času a úsilí. Řidič musí obvykle vyjmout jedno či více sedadel z vozu, přenést je do garáže. V tomto ohledu přichází Zafira se zcela novým řešením.
Tento kompaktní van, postavený na platformě úspěšné Astry, je dlouhý jenom 432 cm a široký pouze 171 cm. Přesto v seskupení sedadel 2-3-2 nabízí pohodlné cestování sedmi pasažérům. Pravým trumfem Zafiry je ovšem možnost změnit interiér vozu ze sedmimístného uspořádání na prostornou dodávku během pouhých patnácti sekund. Přitom není vůbec nutné vyjímat sedadla z vozu. Pouhým stlačením knoflíku zmizí dvě samostatné sedačky ve třetí řadě v podlaze a v zádi tak vzniká objemný zavazadlový prostor se zcela rovným povrchem. Při sklápění sedadel není nutné dokonce ani snímat opěrky hlav.
V pětimístném uspořádání má Zafira zavazadlový prostor o objemu 490 litrů, který však lze dále zvětšit posouváním střední třímístné lavice (v rozmezí 200 mm) až na 640 litrů. Střední řada sedadel je dělená v poměru 1:2, což dále zvyšuje možnosti přepravy osob i objemného nákladu. Pokud jsou sklopené obě zadní rady sedadel, vznikne v zádi Zafiry prostor pro náklad o objemu 1700 litrů. Při sklopení opěradla předního sedadla vedle řidiče je ve voze možné převážet předměty dlouhé až 280 cm.
Opel Zafira míří do sektoru trhu, který v uplynulých pěti letech dramaticky vzrostl. Jestliže ještě v roce 1992 byly velkoprostorové vozy na západoevropském trhu téměř raritou a na celkovém automobilovém trhu se podílely necelým jedním procentem, v roce 1997 si už tyto vozy připisovaly více než čtyři procenta trhu! A tento nárůst trvá – dá se předpokládat, že prodej velkoprostorových automobilů vzroste ze 184 000 v roce 1997 na více než 600 000 v roce 2001.
Od roku 1992 do roku 1997 vzrostl podíl vozů kombi na evropském automobilovém trhu z osmi na třináct procent. Opel má ve stavbě vozů kombi dlouhou tradici. Astra Caravan je nejprodávanějším evropským vozem této kategorie už od roku 1993. Na samé špičce se drží mezi vozy kombi střední třídy také elegantní Vectra Caravan, uvedená na trh v roce 1996, a luxusní Omega Caravan je nejprodávanějším vozem své třídy po celých deset let – od roku 1987 do roku 1997. Nabídku prostorných rodinných vozů Opel završuje model Sintra, vyráběný v USA, který nabízí místo až pro osm pasažérů.
Historie vozů kombi značky Opel se datuje do roku 1953, kdy vyjel první Opel 01ympia Rekord. Velmi kladné přijetí tohoto prostorného praktického automobilu vyústilo v rozhodnutí začlenit vozy kombi do stabilní modelové škály automobilky Opel. Olympii Rekord vystřídal v roce 1957 typ P1, který udělal v roce 1960 místo následnickému typu P2. V plné síle se potenciál vozů kombi projevil po uvedení těchto verzí také v nižší střední třídě. Pravou senzaci způsobil v roce 1962 nový Kadett A. V polovině šedesátých let dobrých padesát procent vozů kombi, prodaných na německém trhu, pocházelo od Opelu. Na úspěch Kadettu A navázal v roce 1970 neméně populární model Kadett B. Těchto vozů se jenom v Německu prodalo téměř 17 000.
Dalším výrazným mezníkem v historii kombíků Opel byl model Ascona Voyage. Tento luxusní rodinný vůz (v letech 1970 až 1975 bylo vyrobeno přes 76 000 kusů) jednou provždy setřel z kombi vozů Opel stín neohrabaných dodávek. Kombi Ascona Voyage slavila úspěch na všech trzích a připravila tak skvělou výchozí pozici svým následovníkům – modelům Comodore Voyage, Rekord E Regent a Kadett D ve verzích Voyage, Berlina a Luxus. V roce 1980, přesně 27 let poté, co se objevil Opel Olympia Rekord, sjel z výrobní linky závodu Opelv Russelsheimu nový Rekord E Regent, který se stal dvoumiliontým vozem kombi značky Opel. Kadett E, který se objevil v roce 1984, postavil zcela novou laťku pro vozy kombi střední třídy. Tento model nabízel komfortní interiér, prostor pro náklad o objemu až 1520 litrů a jeho užitečná hmotnost činila 595 kg. V roce 1990, rok před ukončením výroby, zajistilo 135 tisíc prodaných vozů Kadett E této řadě podíl 16,7 % na celkovém evropském trhu vozů kombi. Od roku 1962 Opel vyrobil neuvěřitelných 1,8 milionu vozů kombi řady Kadett. Nástupce této řady – Opel Astra – si stále drží první příčku díky 1,48 milionu prodaných Aster Caravan první generace (vyráběných v letech 1991 až 1998) a více než 206 tisícům Aster Caravan druhé generace, které se na trhu objevily na jaře roku 1998.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas