Přinášíme vám o něm podrobnou informaci, protože po i když krátkých testovacích jízdách jsme přesvědčeni, že si to nový model Citroenu s mnoha inovacemi a novinkami plným právem zaslouží.
Jde o vůz unikátního stylu, který se naprosto liší od pětimístné. Díky nové platformě EMP2 nabízí na trhu nejlepší syntézu z hlediska modularity, prostornosti i přístupnosti. Je vybaven nejmodernější technikou, novými výkonnými motory se spotřebou od 3,8 litru ma 100 km, vykazuje rovněž rekordně nízké emise CO2. Poprvé se u něho objevuje i zcela nová technologie BlueHDi. Nová platforma EMP2 (Efficient Modular Platform 2) umožnila získat dlouhý rozvor 284 cm díky němuž vůz při zachování délky předchozí generace (459 cm) nabízí opět o něco víc:
- modularitu se třetí řadou sklopitelných sedadel pro přepravu 7 osob
- prostornost s největším místem ve 2. a 3. řadě v tomto segmentu
- pohodlný přístup do vozu, zejména na sedadla ve 3. řadě, díky vylepšeným dveřím
- zvětšený zavazadlový objem o 69 litrů (645 litrů a více než 700 litrů po posunutí 2. řady dopředu
Nový CITROËN GRAND C4 Picasso nabízí nový motor BlueHDi
– který splňuje normu Euro 6, protože zahrnuje modul SCR (Selective Catalytic Reduction), jedinou technologii schopnou výrazně snižovat emise oxidů dusíku (-90 %) a současně snižovat i emise CO2. Výsledkem je v této kategorii mimořádně příznivý poměr výkonnost/spotřeba: výkon 150 k s emisemi 110 g CO2/km u mechanické převodovky a 117 g CO2/km u automatické převodovky nejnovější generace.
Díky výraznému designu se zcela odlišuje od pětimístné verze
– specifická čelní strana technologického vzhledu, střešní oblouky, díky nimž je vůz z boku dobře rozeznatelný, zadní světla s LED diodami a 3D efektem. Využívá rovněž všechny výhody nové generace vozu C4 Picasso:
- interiér zpracovaný v duchu loftu s elegantní atmosférou a výjimečným komfortem pro každého cestujícího. Kromě paketu Lounge nabízí i ventilátory ve 3. řadě
- technologie ve službách pohody, se 100 % dotykovým rozhraním spojeným s dvanáctipalcovým panoramatickým displejem s HD rozlišením
- inovace pro stále snadnější řízení: již při uvedení na trh je vůz exkluzivně vybaven systémem Vision 360
- vynikající poměr komfort/jízdní stabilita, který naprosto překonává předchozí generace, s elektrickým posilovačem a optimalizovaným nápravovým systémem
Modulární platforma EMP2
– umožnila výrazně zvýšit rozvor (284 cm, tzn. o 11 cm víc než původní verze) ve prospěch prostornosti paluby a zavazadlového prostoru (o 69 litrů víc než u předchozí verze), ale také designu, jehož autoři dostali větší svobodu. Přední převis bylo možné zkrátit o 11,6 cm, snížil se motorový blok a podlaha (až – 50 mm u motoru; -20 mm u podlahy) a rozšířil se rozchod (+82 mm vepředu, +31 mm vzadu).
Nový CITROËN GRAND C4 Picasso nabízí vedle zcela nových rozměrů i výrazný styl, kterým se jasně odlišuje od pětimístné verze:
- Boční strana nového CITROËN GRAND C4 Picasso vozu dodává jasný rozlišitelný vzhled díky střešním obloukům, které sahají až ke spodní části čelního skla. Z bočního pohledu upoutá prostornost vozu a velké prosklené plochy, které zdůrazňují velkorysý a pohodlný interiér. Střední část hliníkových oblouků spojuje styl a praktičnost a současně zajišťuje funkci nosiče. Tvar blatníků podtrhuje velmi automobilový charakter jeho stylových linií.
- Čelní strana dává vyniknout nové identitě stylu Citroënu, pro kterou je charakteristický blok motoru s výraznými horizontálními liniemi a logem ve tvaru stylizovaných šípů, které sahají až k denním světlům s LED diodami, které obtáčí. Přímo pod nimi jsou umístěny jemné světlomety dodávající čelní straně technologický vzhled. Tento originální světelný podpis doplňují mlhová světla.
- Zadní světla s LED diodami vozu vytvářejí výrazný hluboký 3D efekt, který splňuje futuristické a technologické požadavky doby. K dynamice zadní strany přispívá i obepínající víko zavazadlového prostoru prozrazující robustnost a mohutnost zavazadlového prostoru. Po otevření se objeví široký a snadný přístup do zavazadlového prostoru.
Pro zdůraznění těchto stylových trumfů má CITROËN GRAND C4 Picasso v nabídce osm odstínů, od elegantní šedé Shark, šedé Aluminium, hnědé Hickory, bílé Banquise a černé Onyx po zářivě červenou Rubi, modrou Teles a modrou Kyanos. Vše doplňují tři typy litých kol o průměru 16, 17 a 18 palců.
Interiér
Linie interiéru nového modelu jsou čisté a zpracované v duchu loftu. Tento dojem posiluje i sériově montované panoramatické čelní sklo a velká prosklená střecha. Celková prosklená plocha je více než 5,70 m2 V noci přispívá k pocitu pohody i bílé LED osvětlení vytvářející tlumenou atmosféru (strop, podsvícení odkládacích přihrádek, tabletů v opěradlech předních sedadel a klik dveří). Duch loftu čiší i z kvality použitých materiálů a péči, která byla věnována každému detailu. Asymetrická palubní deska v sobě spojuje různé odstíny a materiály. Na straně řidiče dominuje černé technologické provedení, které se opakuje na straně spolujezdce ve světlejším, třpytivém odstínu (Ardoise nebo Champagne podle zvoleného odstínu interiéru). Celek doplňují lišty z lesklého chromu a leskle černé vkládané prvky. Velká péče byla věnována i dveřním panelům: do madel byl laserem vypálen zcela nový motiv. Péče a elegance čiší z každého detailu.
Z interiéru čiší elegance a komfort, k nimž přispívá i čalounění sedadel: v nabídce je exkluzivní kůže Nappa ve dvou odstínech /šedá a světlá/ a černá kůže Grainé. V novém CITROËNU Grand C4 Picasso cestuje řidič i posádka jako v první třídě díky exkluzivnímu paketu Lounge, který zahrnuje přední sedadla s masážní funkcí, sedadlo Relax vpravo vepředu s větším místem pro nohy a pro všechny opěrky Relax pro podporu šíje. Cestující ve druhé řadě mohou podobně jako při cestování v první třídě využívat multimediální paket „plug & play“, díky němuž si mohou na 2 displejích zabudovaných do opěrek hlav předních sedadel pouštět oblíbené filmy.
100% digitální a 100% dotykové rozhraní
Nový CITROËN GRAND C4 Picasso nabízí 100% digitální rozhraní pro řidiče, které je intuitivní a vzhledově krásné. Elegantní palubní deska nabízí dva displeje umístěné v centrální části: sedmipalcový dotykový tablet a panoramatický dvanáctipalcový HD displej. Sériově montovaný sedmipalcový dotykový displej se 7 citlivými tlačítky umožňuje ovládat veškeré funkce vozu: dvou zónovou klimatizaci, navigaci, audio systém, telefon, podpůrné prvky řízení, webové služby,… Všechny ovladače jsou na dosah prstů!
Dvanáctipalcový panoramatický displej HD umožňuje zobrazovat informace, které jsou důležité pro řízení, a řidič si je může kdykoliv nakonfigurovat podle přání. Podle vlastních potřeb si zvolí informace z navigace nebo informace týkající se podpůrných prvků řízení. Všechny informace potřebné pro řízení jsou umístěny v zorném poli řidiče. Nový grafický podklad Graphic doplňuje dvě barevná schémata, která jsou již k dispozici u pětimístné verze.
Sedmipalcový dotykový displej také nabízí přístup k nejrůznějším aplikacím na portále CITROËN Multicity Connect, aby byla posádka vozu neustále v obraze. Portál se ovládá ze sedmipalcového dotykového displeje. Tyto aplikace, přizpůsobené pro využití v autě, usnadňují život řidiče i cestujících:
- aplikace „Palivo“ ho nasměruje k nejbližší a/nebo nejlevnější čerpací stanici ;
- aplikace „Zlaté stránky“ a „Trip Advisor“ mu pomohou nalézt hotel nebo restauraci;
- aplikace „Michelin Trafic“ ho informuje o stavu provozu;
- aplikace „Coyote“ ho upozorní na oblasti s nebezpečným provozem.
Všechny tyto aplikace jsou integrovány do rozhraní a mohou využívat informace od vozu: poloha, rychlost, trasa navigace, množství paliva v nádrži atd. Poskytují díky tomu v pravou chvíli vhodné informace, neboť předvídají potřeby řidiče v každé situaci.
Pohodové a snadné řízení
Kromě užitečných funkcí, jako je hands free přístup a startování, elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru, zásuvka 220 V, podsvícené tablety nebo kamera pro snadné couvání, nabízí CITROËN GRAND C4 Picasso další inovace pro snadné a pohodové řízení:
- systém Vision 360°, v tomto segmentu zcela exkluzivní výbava: díky čtyřem kamerám rozmístěným kolem vozu má řidič na výběr pohled na vůz z ptačí perspektivy, zadní pohled nebo přední panoramatický výhled, který ocení při vyjíždění z garáže! Má tak dokonalý přehled o nejbližším okolí kolem vozu. Výhled je širší a manévry snadnější;
- systém Park Assist: tento parkovací asistent řidiči pomůže při hledání místa a po jeho nalezení provede automatické zaparkování jak do řady, tak podélně. Řidič se stará jen o akceleraci a brzdění.
Technologie pro vyšší bezpečnost
Nové GRAND C4 Picasso obsahuje technologie zlepšující předjímání rizik a poskytující pomoc pro stále bezpečnější a klidnější řízení:
- aktivní systém regulace rychlosti, používající radar umístěný v předním nárazníku, který odhalí a upozorní na každé zpomalení vozidla vepředu a udržuje stálý odstup pomocí akcelerátoru a brzdění motoru, v mezích plus/mínus 25 km/hod. Jakmile se cesta uvolní, auto se vrátí automaticky k předem zvolené rychlosti. Díky této inovaci klasického tempomatu je nová technologie dostupnější, je ostatně součástí sériové nabídky u úrovně Exclusive;
- varování před rizikem kolize využívající radar zabudovaný do přední části vozu varuje řidiče v případě, že je jeho vůz příliš blízko vozu před ním. Tato výstraha funguje od rychlosti 30 km/hod. Systém využívá 3 úrovně varování podle stupně rizika (vizuální a zvuková výstraha, přitažení bezpečnostního pásu);
- Intelligent Traction Control, elektronický systém zlepšující schopnost pohybu na povrchu se zhoršenou přilnavostí. Pro komfort a jízdní stabilitu ve všech situacích, a to i v těch nejextrémnějších!
- aktivní bezpečnostní pásy na předních sedadlech jsou vybaveny motorkem, který pás automaticky v případě nebezpečí napne pro maximální ochranu. Řidič je navíc díky systému varujícímu před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu spojenému s kamerou upozorněn pomocí vibrace v bezpečnostním pásu na překročení dělicí čáry;
- díky zpracování záběrů z miniaturní kamery zabudované do vnitřního zpětného zrcátka se podle okolního osvětlení a provozu automaticky přepínají dálková světla. Tato technologie umožňuje využívat dálková světla pětkrát častěji než při manuálním spouštění. Díky ní je vůz rovněž vybaven novou, prediktivnější generací systému varujícího před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu spojeného s kamerou);
- ultrazvukový systém sledování mrtvého úhlu informuje řidiče o přítomnosti vozidla v mrtvých úhlech kolem vozu pomocí oranžové diody v rohu zpětného zrcátka. Systém využívající čtyři čidla umístěná v předním a zadním nárazníku je aktivní v rychlosti od 12 do 140 km/hod. Kontroluje oblast vymezenou vepředu vnějším zpětným zrcátkem a sahající cca 5 m za zadní nárazník a 3,5 m kolem vozu.
- služba CITROËN eTouch, která mimo jiné zahrnuje služby nouzového a asistenčního volání s lokalizací vozu (v závislosti na dané zemi), dvě bezplatné služby, které fungují nepřetržitě, 24 hodin denně. Systém využívá zabudovanou SIM kartu a v případě nehody nebo poruchy zajistí přesnou lokalizaci vozu a rychlý zásah záchranných složek.
Díky těmto inteligentním technologiím je silnice pro řidiče, posádku i ostatní účastníky silničního provozu bezpečnější a řidič si užívá požitku ze řízení a bez nadměrné únavy..
Nový CITROËN Grand C4 Picasso umožňuje:
- převážet až 7 osob díky třetí řadě sklopitelných sedadel;
- uvolnit více než 275 cm nákladového prostoru po sklopení předního sedadla do polohy stolek;
- nabídnout mimořádnou prostornost ve 2. a 3. řadě s maximální flexibilitou (maximální prostor ve výši kolen je 217 mm ve 2. řadě a 108 mm ve 3. řadě);
- poskytovat dobrý přístup na sedadla ve 3. řadě v segmentu, s optimalizovanými rozměry a úhly otevření dveří (zadní kolo posunuté o 55 mm dozadu oproti pětimístné verzi) a největší délkou podélného posuvu sedadel ve 2. řadě v tomto segmentu (150 mm);
- nabízet zavazadlový prostor o 69 litrů větší než model předchozí generace: 645 litrů a více než 700 litrů po přesunutí 2. řady na maximum směrem dopředu. Jde rovněž o nejširší zavazadlový prostor v této kategorii: 117 cm mezi podběhy kol.
Tyto optimalizované rozměry (délka: 459 cm / šířka: 183 cm / výška: 163 cm) společně s elektrickým posilovačem řízení a poloměrem otáčení 11 m dělají z nového modelu pohyblivý vůz i ve městě.
Nový CITROËN GRAND C4 Picasso nabízí rovněž řadu důmyslných a praktických odkládacích přihrádek, které jsou rozmístěné po celé kabině. Příkladem je osvětlená odkládací přihrádka uprostřed palubní desky se zásuvkou typu jack, USB přípojkou a zásuvkou 220 V, do které lze připojit smartphone nebo tablet, aniž by byly vidět zvenku. Dále je to u verzí s pilotovanou manuální převodovkou odnímatelná konzole mezi sedadlem řidiče a spolujezdce, určená pro osobní věci, které tak zůstávají na dosah ruky. Dále jsou zde pochopitelně odkládací přihrádky pod sedadly vepředu a ve dveřních panelech, odkládací síťky, stolky v zadní části opěradel sedadel v 1. řadě s LED lampičkami a praktické schránky v podlaze ve 2. řadě.
Emise CO2 a spotřeby
Aby nový CITROËN dostál výzvě ke snížení emisí CO2, byl odlehčen o více než 100 kg oproti předchozí generaci. Podařilo se to díky:
- nové platformě EMP2, která ušetřila 60 kg. Platforma používá u některých dílů hliník a ocel THLE (velmi vysokopevnostní ocel), podlaha v zadní části je z kompozitního materiálu
- tvaru karoserie, díky kterému se ušetřilo dalších 40 kg. Došlo k optimalizaci vnějších rozměrů a byly použity nové materiály, jako je například hliníková kapota a víko zavazadlového prostoru z kompozitního materiálu
Díky snížené hmotnosti, důkladnému aerodynamickému zpracování (SCx 0,70) a optimalizované řadě motorů došlo k výraznému snížení emisí a spotřeby.
Nový CITROËN GRAND C4 Picasso je krom toho prvním kompaktním MPV se spalovacím motorem s emisemi do 100 g CO2/km. Motor e-HDi 90 Airdream s novou generací šestistupňových převodovek ETG6, vykazuje pouhých 98 g CO2/km a spotřebu ve smíšeném režimu 3,8 l/100 km, což je v této kategorii rekord!
Motory používané u nového CITROËNU Grand C4 Picasso mají navíc další velké přednosti:
- technologie Stop & Start se používá u všech dieselových motorů;
- základní motor 1.6 e-HDi 115 vykazuje emise 104 gramů CO2 s převodovkou ETG6 (105 gramů CO2 s manuální převodovkou) a spotřebu ve smíšeném režimu 4 l /100 km.
Nový CITROËN Grand C4 Picasso je první model značky CITROËN s motorem BlueHDi, který splňuje normu Euro 6: BlueHDi 150 vykazuje rekordně nízké emise pro tuto úroveň výkonu: 150 k a pouze 110 g CO2/km (117 g CO2/km u automatické převodovky). Zahrnuje modul SCR (selective catalytic reduction), což je jediná technologie schopná výrazně snižovat emise oxidů dusíku (NOx) (- 90 %) a současně za všech situací snižovat i emise CO2. Systém SCR začíná působit ihned, jakmile stoupne teplota motoru a zůstává funkční během jízdy v městském provozu, neboť je zabudovaný před filtrem pevných částic, v místě zvýšené teploty výfukových plynů. Výkonnost motorů se tak zvýší, a to zejména díky zvýšení kompresního poměru. Současně dojde ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 o 2 – 4 %. Motor BlueHDi 150 je nabízen i s automatickou šestistupňovou převodovkou poslední generace, u které došlo k některým vylepšením:
- spotřeby, zejména díky snížení vnitřního tření,
- rychlosti řazení rychlosti,
- vibrací díky lepšímu pohlcení nepravidelného chodu motoru.
Tato nová automatická převodovka je rovněž kompatibilní s technologií Stop and Start díky ventilu, který umožňuje zachovat tlak oleje po vypnutí motoru.
Šestistupňová manuální převodovka, která je k dispozici u všech naftových motorů, doplňuje nová šestistupňová pilotovaná převodovka vykazující vylepšené vlastnosti: ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds), která je k dispozici u motorů 1.6 e-HDi 90 a 1.6 e-HDi 115. Řidiči nabízí možnost přecházet podle chuti a okolností z manuálního do automatického režimu a zpět. Tato převodovka nabízí funkci postupného zabírání a optimálního mapování pedálu umožňující lepší dávkovatelnost pro hladké rozjíždění a příjemnější řízení. Dále nabízí zřetelnější modulaci řazení rychlostí podle pokynů řidiče pro více dynamiky a komfortu. Je konečně také účinnější díky optimalizovanému řazení rychlostí.
Spojení komfortu a jízdní stability
Silnou stránkou CITROËNU Grand C4 Picasso je řízení. K uznávanému komfortu CITROËNU C4 Picasso přidává tato nová generace více mrštnosti, ovladatelnosti a snadnosti. Řízení je tak jednodušší a klidnější.
Snížení hmotnosti a snížení těžiště tak zajišťují lepší rovnováhu mezi komfortem a jízdní stabilitou pro snazší řízení, větší bezpečnost a nevídaný komfort odpružení díky:
- vertikálně zabudovaným tlumičům,
- uchycení nápravy nad středem kola.
Vynikající je rovněž akustický a vibrační komfort, kterého bylo dosaženo pomocí:
- elektrického posilovače řízení pro lepší filtraci nerovností vozovky ve svislém směru ke sloupku řízení:
- zmírnění hluku z odvalování kol s odfiltrováním nápravnice vepředu;
- nové akustické rozpěrky tvořené ze dvou materiálů na zadní nápravě.
Většina z těchto novinek souvisí s použitím nové platformy EMP2.
Značka Citroën
Značka Citroën vznikla před 90 lety pod pařížskou Eiffelovkou. Tato kreativní a dynamická značka uvedla v roce 2010 na trh novou řadu výrobků DS, kterou dnes tvoří modely Citroën DS3, DS4 a DS5. Citroën, který se opírá koncepci „Kreativní technologie“, má ve své nabídce jeden elektromobil „Full Electric“ a vozy využívající mikrohybridní technologii e-HDi a technologii „Full Hybrid“ – Hybrid4. Tyto technologické novinky nesou své ovoce i v mistrovství WRC, kde již Citroën získal 8 titulů v Poháru konstruktérů. Značka inovuje i v oblasti služeb a přichází se službou Citroën Multicity, představující její nabídku mobility. Citroën, to je 10 000 kontaktních míst, zastoupení v téměř 90 zemích a 1 265 000 vozů prodaných v roce 2012.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií