Na tiskové konferenci 18. října 2000 seznámil generální ředitel Peugeotu ČR pan Frank Le Bris novináře podrobně s novým Peugeotem 607 a nemohu si odpustit uvést ocenění všech přítomných, že přednesl celé své obsáhlé sdělení v bezvadné češtině.
Luxusní limuzínou Peugeot 607 zahájil Peugeot novou generaci „7“, která je určena pro velmi náročné klienty a vyplňuje prázdné místo předchozího modelu: Peugeota 605. Již v květnu t.r. byl Peugeot 607 uveden na trh ve Francii, Belgii a Švýcarsku a v současné době přichází tento vůz na trh nejen u nás, ale i v ostatních zemích světa. O nebývalý zájem o tento nový model dokazuje skutečnost, že současná výroba nestačí krýt objednávky a na vůz se musí čekat cca 2 měsíce. Nový Peugeot 607 je nesporně vážnou konkurencí ostatním světovým značkám vyrábějících luxusní vozy kategorie vyšší střední třídy.
Již při prvním pohledu na 607 jsem ocenil její elegantní osobitý design, který na mě zapůsobil přes smělé linie vyváženě. Zároveň jsem pocítil, že 607 je nejen vozem luxusním, ale i pevným a bezpečným pro cestující. Stejně tak jsem ocenil rozměrný vnitřní prostor vozu a jeho elegantní řešení s ohledem na příjemné cestování. K tomu přispívá samozřejmě luxusnímu vozu odpovídající vybavení a z hlediska řidiče pak technické prvky, které umožňují bezpečné vedení vozu bez únavy na dlouhé vzdálenosti. Jedná se především o systém kontroly stability (ESP), proměnné pérování (AMVAR), variabilní posilovač řízení (DAV), systém podpory brždění v kritických situacích (AFU) a v neposlední řadě pak systém zabezpečující samočinnou aktivaci výstražných světel. Z novinek jistě řidiči uvítají mimo jiné automatickou převodovku (pro benzinové motory) současně umožňující sekvenční řazení, signalizaci poklesu tlaku v pneumatikách, signalizaci vzdálenosti vozu od překážek a navigační systém. Pro motor HDI přichází Peugeot s novým technickým prvkem: s filtrem pevných částic (FAP), který přispívá k ochraně životního prostředí. Významná je i skutečnost, že po skončení životnosti vozidla pouze 10 % hmotnosti vozidla je nerecyklovatelná.
Dá se předpokládat, že všechny tři volitelné motory – benzinové 2,2 16V (116 kW/160k) a 3,0 V6 (152 kW/210 k) a naftový motor 2,2 HDI (98 kW/136 k) – svým výkonem uspokojí i náročné zákazníky. Ke spokojenosti zákazníků jistě přispěje i možnost u benzinových motorů volby manuální neb automatické převodovky, individuální volba dvou úrovní výbav a čtyř typů interiéru. Nejvyšší rychlost s motorem HDI udává výrobce 205 km/h, zrychlení z 0 na 100 km za 10,6 sekund a kombinovanou spotřebu 6,7 litru. S benzinovým motorem 2,2 nejvyšší rychlost 220 km/h, zrychlení za 9,6 sekund a spotřebu 9,2 litru, s benzinovým motorem 3,0 6V nejvyšší rychlost 240 km/h, zrychlení za 8,1 sekund a spotřebu 9,8 litru. Uvedené údaje jsou při vybavení 5ti stupňovou manuální převodovkou. Při vybavení automatickou převodovkou u benzinových motorů jsou maximální rychlosti nepatrně nižší (213 a 232 km/h), stejně o něco nižší zrychlení (12,4 a 10,1 sekundy) a nepatrně vyšší spotřeba (9,4 a 10,2 litru na 100 km).
Cena Peugeota 607 v základní poměrně bohaté výbavě s motorem 2,2 s manuální převodovkou je 1 030 000 Kč a s motorem 3,0 6V je 1 190 000 Kč, s automatickou sekvenční převodovkou pak o 70 000 Kč vyšší. S motorem HDI 1 070 000 Kč. Ve vyšším stupni výbavy (607 Pack) jsou uvedené ceny o 110 000 Kč vyšší.
Po zapůjčení vozu k redakčnímu testu vás budeme o jízdních vlastnostech a ostatních zajímavostech Peugeota 607 podrobně informovat.
V rámci uvedení nového modelu Peugeot 607 na náš trh proběhla na tiskové konferenci předpremiéra modelu sympatického sportovního nového modelu Peugeota 206 CC, jehož prodej bude zahájen v ČR až na jaře roku 2001. Peugeot 206 CC (Coupé Cabriolet) má originální elektrické řešení skládání střechy. Vystavený model měl motor 2,0 s maximálním výkonem 138 k (100 kW) dosahovaným při 6 000 ot/min s nejvyšším točivým momentem 191 Nm při 4 100 ot/min.Výrobce udává kombinovanou spotřebu 8 litrů na 100 km. Vůz má mimořádně širokou výbavu obsaženou v základní ceně: mimo jiné airbagy pro řidiče i spolujezdce, brzdový systém ABS, posilovač řízení, elektrické sekvenční ovládání oken, elektrická a vyhřívaná vnější
zpětná zrcátka, automatické stěrače, automatickou klimatizaci, výškově nastavitelný volant i sedadlo řidiče, hliníková elegantní kola a Peugeot radio s CD přehrávačem. Peugeot 206 CC bude dodáván alternativně ještě s šestnáctiventilovým motorem 1,6 s výkonem 119 k (80 kW).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií