Testovací jízdy, které jsem absolvoval s benzinovými motory 1,6 a šestiválcovým 3,0 i s dieselovým motorem 2,2 mě plně přesvědčily, že tento nový model Peugeotu bude zdatným konkurentem vozům střední třídy na našem trhu: Škodě Superb, VW Passatu, Fordu Mondeo, Renaultu Laguna a Mazdě 6. Při testovacích jízdách s Peugeoty 407 mě zejména zaujaly vedle důstojné elegance designu a prostorného interiéru jízdní vlastnosti modelů shodné jak pro benzinové tak pro naftové motory: akcelerace vozu, držení stopy při rychlém projíždění ostrých zatáček, komfortní pérování, odhlučnění motoru i podvozku, účinné brzdy a bezpečnostní vybavení vozu. Po zapůjčení testovacích vozů vám podám podrobné informace o celkových jízdních a provozních vlastnostech tohoto nového modelu Peugeotu 407.
Při příchodu na tiskovou konferenci nás uvítal nejen nový Peugeot 407, ale i lev, který nám připomněl, že vlastnosti Peugeotů plně odpovídají i vlastnostem krále zvířat – ostatně proto ho má Peugeot ve znaku:
Nový Peugeot 407 bude na český trh uveden od druhé verze výbavy. V základní verzi výbavy bude v prodeji v září letošního roku. Při zahájení prodeje modelu budou k dispozici všechny motorické jednotky: benzinové 1.8 16V, 2.0 16V (včetně BVA), 2.2 16V (včetně BVA), 3.0 V6 (výhradně s šestistupňovou BVA) a dieselové 1.6 HDI a 2.0 HDI (136 k, včetně BVA).
Model je zástupcem, mezi jeho hlavní konkurenty patří vozy Nástupce modelu 406 přichází se stejným záměrem, jaký se značce podařilo prosadit již u modelů 206 a 307, které se v historii značky zapsaly jako jednoznačné obchodní úspěchy a staly se v daných segmentech automobilového trhu uznávanými referencemi.
Peugeot 407 nabízí neotřelý design, požitek z jízdy od prvního usednutí za volant a vysokou úroveň bezpečnosti ve všech jejích rozměrech. Model je vystavěn na platformě určené pro modely střední a vyšší třídy skupiny PSA Peugeot Citroën. Přední část struktury vozu byla pečlivě propracována za účelem zvýšení pasivní bezpečnosti. Umožňuje lépe rozdělit energii nárazu a nabídnout nezbytnou tuhost pro ochranu cestujících při čelním nárazu a zároveň dostatek potřebné pružnosti pro zajištění ochrany chodců a kompatibility při srážce s lehčími vozidly. Vůz nabízí v základní výbavě elektronický stabilizační systém ESP nové generace s ABS, ASR, elektronickým rozdělovačem brzdných sil a podporou brždění v kritických situacích. V sériové výbavě je rovněž zahrnuto 7 airbagů včetně kolenního, na přání je možno vybavit vůz až 9 airbagy (na přání zůstávají boční airbagy vzadu).
Podvozek vozu nabízí výborné jízdní vlastnosti. Přední náprava hojně využívá lehké materiály a dvojitá trojúhelníková ramena s oddělenou těhlicí. Zadní víceramenná náprava je opatřena skloněnými celky pružin a tlumiči. V závislosti na rozměru pneumatik a úrovni výbavy byly pro model vyvinuty tři různé systémy posilování řízení.
V nabídce motorů figuruje zcela nový dieselový agregát 1.6 HDI s filtrem pevných částic (FAP) s výkonem 110 k, 2.0 HDI rovněž s FAP má výkon zvýšený na 136 k oproti původnímu výkonu 110 k. Rovněž modernizované v nabídce benzinových motorů jsou agregáty 2.2 16V (nově s šestistupňovou manuální převodovkou) a 3.0 V6 spojený výhradně s šestistupňovou automatickou převodovkou.
Komfortní výbava vozu je zajištěna výborným odhlučněním interiéru a prvky výbavy na přání jako jsou např. dvouzónová automatická klimatizace, audio soustava RD4 s s přehrávačem CD, bi-tunnerem, bi-anténou a 6 reproduktory nebo komfortní pack s prvky výbavy jakými jsou např. elektrické výškové i osové nastavení volantu, sedadel a zpětných zrcátek s pamětí u řidiče.
Interiér vozu je dle verze Confort/Dynamic/Executive laděn do klasické jednoduchosti, či dynamicky s využitím materiálu látka a kůže a hliníkovými doplňky nebo komfortně s velurovým čalouněním a imitací dřeva. Verze Dynamic a Executive nabízí po vzoru většiny modelů Peugeot i vyšší verzi výbavy, tzv. Pack Dynamic/Pack Executive. Nabídka barev karoserie je široká s celkovým počtem 12 odstínů, z nichž pouze jeden je nemetalický.
Základní ceny nového Peugeotu 407 jsou podle zvoleného motoru, převodovky a stupně výbavy od 639 do 979 tisíc Kč. I v nejnižší výbavě je v ceně obsažena bohatá bezpečnostní i jízdní výbava.
Výrobní kapacity vytvořené pro model 407 musí zajistit roční produkci 300 000 vozů. Tento objem není konečný, v závislosti na obchodním úspěchu a síle poptávky po novém modelu 407 se počítá s jeho pružným přizpůsobením.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.