V roce 2017 vyhrál Peugeot 3008 prestižní anketu Auto roku. Dnes přijela jeho nová generace a opět to bude horký favorit na vítězství. A možná i navazující bestseller roku 2024…
Značka Peugeot, která bude mít od roku 2025 nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů, nahrazuje svůj bestseller zcela novým SUV typu fastback. Nový Peugeot 3008 je neodmyslitelnou součástí elektrické budoucnosti značky. K pohonu totiž využívá převážně elektromotory. Tento nový vůz dorazí na evropský trh v únoru 2024.
Současný Peugeot 3008 si za posledních 7 let získal více než 1 320 000 zákazníků ve 130 zemích. Další etapou v životním cyklu této úspěšné řady je významně přispět k strategii přechodu značky Peugeot na čistě elektrický pohon. Cílem je už od roku 2025 nabídnout pro všechny modely produktového portfolia minimálně jednu plně elektrickou verzi a od roku 2030 prodávat v Evropě výhradně vozy se 100% elektrickým pohonem. S představením nového modelu 3008 tak vstupuje Peugeot do nové dimenze.
Peugeot 3008 je prvním modelem, který využívá zcela novou platformu STLA Medium skupiny Stellantis. Tato inovativní platforma je navržena tak, aby nabízela nejlepší výkon ve své třídě z hlediska kritérií, které jsou pro zákazníky nejdůležitější: dojezd (až 700 km), doba nabíjení (30 minut), potěšení z jízdy, výkon, efektivita a online služby.
Základem nabídky budou dva stupně výbavy: Allure a GT, se třemi pakety příplatkové výbavy na výběr a se třemi plně elektrickými pohony (210 k, 230 k s dlouhým dojezdem a 320 k se dvěma elektromotory a pohonem všech kol) a dvěma hybridními pohony (plug-in hybrid a mild-hybrid).
Aerodynamická linie a postoj šelmy
Nová 3008 je okamžitě rozpoznatelná díky linii karoserie SUV typu fastback. Silueta vozu je dynamická a zároveň aerodynamická (Cx 0,28). Spojuje v sobě eleganci, efektivitu a prostornost. Dynamika linií nového 3008 vychází z vyvážených rozměrů vozu (délka: 454 cm, šířka: 189 cm, výška: 164 cm). Tyto proporce z něj činí jedno z nejkompaktnějších 100% elektrických SUV v segmentu C. Současně však vůz poskytuje dostatek prostoru pro cestující i zavazadla.
Pokud jde o vnější povrchovou úpravu, 3008 nabízí nový, modernější a udržitelnější přístup. Chromované části byly odstraněny, místo nich se využívají lakované díly v odstínu Šedá Meteor na předním a zadním nárazníku a Černá Orbital na krytech zrcátek a spodní linii oken.
Čtyři jízdní režimy pro optimální výkon
V závislosti na pohonu jsou k dispozici čtyři jízdní režimy, které lze volit pomocí ovladače na středové konzole. Umožňují ideální přizpůsobení výkonu vozu přáním řidiče a podmínkám provozu:
Režim Normal: Jedná se o výchozí režim. Při sešlápnutí plynového pedálu v rozmezí 0 až 70 % je výkon a točivý moment mírně snížen, nad 70 % je k dispozici plný výkon a plný točivý moment.
Režim Eco: Umožňuje plynulejší jízdu a nižší spotřebu energie díky specifickému nastavení pedálu plynu, při němž dojde k omezení výkonu a točivého momentu a sníží se výkon topení a klimatizace.
Režim Sport: Nabízí dynamičtější jízdu díky specifickému nastavení posilovače řízení, plynového pedálu a převodovky.
Režim 4WD: Tento režim funguje při rychlostech do 135 km/h a rozděluje výkon na všechna 4 kola.
Nový Peugeot 3008, který má nejlepší poloměr otáčení (10,6 m) ze všech 100% elektrických SUV v této kategorii, se velmi dobře pohybuje v městském provozu. Pro usnadnění manévrování je standardně vybaven zadní kamerou, která řidiči nabízí dva úhly pohledu: pohled zezadu nebo z ptačí perspektivy. Tato kamera je vybavena čisticí tryskou pro zachování dokonalého obrazu za všech podmínek.
Elektrická platforma, která stanovuje nová měřítka
Peugeot 3008 je prvním modelem, který využívá zcela novou platformu STLA Medium skupiny Stellantis. Ta je určena pro budoucí elektromobily skupiny a stanovuje nová měřítka na trhu.
Platforma STLA Medium „BEV-by-design“ u modelu E-3008 poskytuje rekordní energii v poměru k vzdálenosti mezi koly s kapacitou až 98 kWh, rozvor přitom zůstal krátký (273 m). Díky této vysoce výkonné koncepci nabízí vůz E-3008 nejlepší dojezd ve své kategorii (až 700 km) a přitom zůstává kompaktní (délka 454 cm).
Model E-3008, který byl od počátku koncipován jako elektrický, nabízí 3 různé motorizace s nulovými emisemi2:
• Jeden elektromotor, dojezd 525 km, pohon 2 kol, výkon 210 k/157 kW,
• Dva elektromotory s dojezdem 525 km, pohon 4 kol, 320 k/240 kW,
• Jeden elektromotor, dlouhý dojezd 700 km, pohon 2 kol, 230 k/170 kW.
Nová generace synchronních motorů s permanentními magnety nabízí vyšší výkon a lepší účinnost. Verze s pohonem 2 kol mají výkon 157 kW (343 Nm) nebo 170 kW (343 Nm). Verze se 2 motory a pohonem 4 kol poskytuje celkový výkon 240 kW (157 kW vpředu a 83 kW vzadu). Přední motor zajišťuje točivý moment 343 Nm a zadní motor 166 Nm.
Baterie
Plně elektrické verze jsou vybaveny vysokonapěťovou lithium-iontovou baterií 400 V s chemickým složením NMC (nikl, mangan a kobalt). Baterie je umístěna pod podlahou.
Tepelný management baterie využívá cirkulující chladicí kapalinu, která zajišťuje velmi rychlé nabíjení, optimalizovaný dojezd a delší životnost. Tepelné čerpadlo samozřejmě přispívá také k tepelnému komfortu cestujících a zároveň šetří energii baterie. Na baterii je poskytována záruka na 8 let (nebo 160 000 km) s garancí minimální nabíjecí kapacity 70 %.
Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku nabízí připojení typu Mode 2/3 (střídavý proud) a Mode 4 (stejnosměrný proud). Pro nabíjení střídavým proudem jsou k dispozici dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešení nabíjení u zákazníků. Standardně je k dispozici třífázová nabíječka o výkonu 11 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 22 kW.
Při dobíjení stejnosměrným proudem prostřednictvím rychlonabíjecích stanic lze zásuvku typu Mode 4 použít pro výkon až 160 kW, což umožňuje dobít baterii vozu E-3008 z 20 % na 80 %, a to u verze se standardním dojezdem za 30 minut a u verze s dlouhým dojezdem za méně než 30 minut.
Nový Peugeot 3008 se bude vyrábět výhradně v továrně v Sochaux ve Francii a do prodeje na evropském trhu se dostane v únoru 2024.
Elektromotory vyrábí a uvádí na trh společný podnik Stellantis–Nidec v Trémery (Francie). Redukční převodovky vyrábí a uvádí na trh Stellantis ve Valenciennes (Francie).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií