V létě 2009 bude Peugeot 207 obohacen o nové estetické prvky, výbavu a funkce, které mu umožní:
- Oslovit nové zákazníky vytříbenější elegancí, která i nadále vyjadřuje silnou osobnost a dynamický charakter modelu;
- Oslovit ty zákazníky, kteří již model 207 vlastní a uvažují o jeho obnově (do konce dubna 2009 bylo vyrobeno celkem 1 460 000 vozů 207), upoutat je jeho inovativními křivkami a originální estetikou, která zdaleka převyšuje průměr v segmentu.
- Těmto zákazníkům zprvu učaruje šarm modelu 207, aby je vzápětí při každodenním používání vozu přesvědčil i jeho komfort, jízdní vlastnosti a velká pozornost, která byla věnována hospodárnosti provozu i úrovni vybavenosti vozu.
Z pozice evropského leadera v segmentu B2 za rok 2008 dokazuje značka Peugeot s novým modelem 207 své zkušenosti s vozy této kategorie a dovršuje jeho uvedením kompletní obnovu nabídky malých vozů, která byla zahájena počátkem roku 2009:
- V lednu 2009 dostává model 107, malý a dobře ovladatelný městský vůz ze segmentu B1, novou přední masku a umocňuje svůj mladistvý a sympatický vzhled.
- V březnu 2009 představuje Peugeot model 206+. Tento legendární model dostává nové poslání: vytvořit vstupní verzi řady v segmentu B2, všestrannou, osvědčených kvalit a modernizovanou současnými estetickými prvky značky.
- A nakonec se v červenci představí 207 – hvězda na trhu malých vozů.
Peugeot 207 svou atraktivitu podpoří ve třech rovinách:
1. Reprezentativnější estetický vzhled (změny ve vnějším stylu):
- Přední část spojuje přirozenou dynamiku s novou vyrovnanější podobou,
- Více částí v barvě karoserie a více chromovaných prvků,
- Nová zadní světla s rampou zářících diod (hatchback a CC).
- Vyšší kvalita a statut v provedení interiéru:
- Nové čalounění a dekory podtrhující eleganci, komfort a dynamiku interiéru,
- Modernizovaný středový panel (esteticky i kvalitativně).
2. Závazky v oblasti hospodárnosti provozu a ochrany životního prostředí:
- Hospodárné motory s minimálními emisemi skleníkových plynů;
- Optimalizace valivého odporu pneumatik ve prospěch úspornosti provozu;
- Nízká spotřeba paliva – optimalizace aerodynamiky (koeficient Cx pouze 0,274), strategie fungování motoru, valivého odporu – umožňuje omezit emise CO2 na hranici 98 g/km;
- Postupné zavádění motorů splňujících emisní normy Euro5;
- Vybavení nejnovějších motorů s manuální převodovkou indikátorem změny převodového stupně, který učí řidiče ekologicky efektivní jízdě.
3. Vývoj nové výbavy ve službách komfortu a bezpečnosti řízení:
- systém WIP Bluetooth
- impulsní ovladač směrových světel,
- dálkově ovládané zavírání oken (hatchback a SW),
- impulsní zavírání okna řidiče u verze 207 CC.
Modelová řada 207 i nadále nabízí: skvělou úroveň aktivní, pasivní i terciální bezpečnosti, inovativní a technologicky vyspělou výbavu.
Každá z verzí 207 potvrzuje svůj osobitý charakter a odlišnost:
- Peugeot 207 hatchback, ve tří a pětidveřové verzi: elegantní a sympatický, dynamický a sportovní, oceňovaný pro svůj komfort, jízdní vlastnosti a všestrannost…
- Peugeot 207 SW a SW Outdoor: esteticky vyvážený, prosvětlený, mimořádně praktický – to jsou jeho hlavní přednosti, které verze Outdoor navíc okořeňuje příměsí dobrodružství…
- Peugeot 207 CC : nejprodávanější CC v Evropě, atraktivní styl spolu s dynamikou a vysokou mírou bezpečnosti jsou základními trumfy této verze.
Červen 2009
Nový Peugeot 207 v detailech
Vnější styl, spojení elegance a charakteru
Při čelním pohledu na nový Peugeot 207 upoutá masivní nárazník « soft-nose », který ohraničuje otvor sání, zvětšuje plochy provedené v barvě karoserie, odsouvá do stran okrouhlé přední mlhové světlomety v aerodynamických pouzdrech a celkově opticky rozšiřuje vůz a dodává mu nový, velmi expresivní vzhled.
Připomeňme, že první generace modelu 207 nabízela dva typy předních nárazníků – komfort nebo sport, které vymezovaly široký otvor sání motoru.
I u nového modelu 207 se jednotlivé verze budou odlišovat, a to:
- zdobením mřížky vstupního otvoru (horizontální lišty s černým, chromovaným nebo kovově šedým reliéfem);
- provedením bočních prvků: okrouhlými předními mlhovými světlomety nebo horizontálními lištami ve stylu masky chladiče.
Chromované lišty slouží k posílení reprezentativního charakteru nového vozu 207 a jsou tedy k dispozici od úrovně výbavy Premium u verze hatchback, dále u SW a CC « Sport ». Tyto verze, tvořící důležitou část prodejního mixu, byly doposud vybaveny pouze černými dekorativními prvky.
Významnou novinkou zadní části u nových verzí 207 hatchback a CC jsou nová moderní červenobílá světla, která využívají na této úrovni zřídka používanou technologii LED. Červená část svítilny se skládá ze dvou horizontálních ramp se 6 LED žárovkami, které na vnitřní straně uzavírá svislá řada 3 LED bodů a vytváří tak světelný rovnoběžník. Pás podsvícených odrazových skel ubíhá k vnější straně světel.
V bílé časti svítilny jsou zpětná a směrová světla opatřena krytem s hrubým povrchem.
Optický blok jako celek vizuálně rozšiřuje zadní část vozu a svým moderním a technologickým charakterem tvoří opravdovou estetickou novinku.
U verzí hatchback a CC vybavených funkcí parkovací asistent je pás na nárazníku nově v barvě karoserie, čímž se zmíněné verze stylově odlišují od ostatních vozů modelové řady 207.
Stylové novinky v přední i zadní části propůjčují novému vozu 207 odlišný vzhled, který je při pohledu z profilu umocněn novým dynamickým a moderním stylem kol a krytů kol :
- design nových krytů kol 15” « Brisbane » s 8 paprsky podtrhuje eleganci vozu,
- nová hliníková kola 16” « Canberra » s 5 širokými paprsky umocňují dojem síly a výkonnosti.
Od úrovně Premium získává profil vozu na stylovosti i díky ochranným bočním lištám v barvě karoserie nově s chromovaným lemem.
Barvy karoserie
Škála barev karoserie se pro verze hatchback a SW skládá z deseti odstínů (podle zvolené verze), z čehož dva jsou zcela nové. Kombinuje klasické barvy i ty výraznější:
- Bílá Banquise
- Červené: Aden a nová Erythrée
- Modré: Montebello a nová Inari
- Šedé: Aluminium, Thorium, Shark a Manitoba
- Černá Obsidien
Pro verzi 207 CC je k dispozici osm barev. Sedm jich je společných s ostatními verzemi řady 207, z čehož dvě jsou nové a jedna je vyhrazena speciálně pro tuto verzi karoserie.
- Bílá Banquise (nová barva)
- Červená Aden
- Šedá Aluminium, Thorium, Shark a speciální Ermitage
- Černá Obsidien
- Modrá Inari (nová barva)
Široká nabídka technologicky vyspělých a ekologicky šetrných motorů
Nový model 207 může být poháněn benzinovými a dieselovými motory, které jsou schopny uspokojit požadavky širokého počtu zákazníků – řidičů, kteří dávají přednost nejmodernějším technologiím a dynamice, i těm, pro něž je prioritou hospodárnost provozu a ohleduplnost vůči životnímu prostředí nebo zákazníků, kteří zkrátka jen chtějí kvalitu a spolehlivost.
Benzinové motory:
První motor řady, který již dnes splňuje emisní normy Euro 5:
- 1.4 54 kW (75 k) – točivý moment 118 Nm při 3300 ot/min, spotřeba: 6,4 l/100 km – emise CO2: 147 g/km, s automatizovanou pětistupňovou převodovkou je jízda ve městě velmi komfortní:
- 1.4 2-tronic 65 kW (90 k) – točivý moment 133 Nm při 3250 ot/min, spotřeba: 6,2 l/100 km – emise CO2: 146 g/km
Technologicky vyspělé motory VTi (Variable valve lift and Timing Injection) představují na této úrovni řady exkluzivní nabídku. Tyto atmosférické motory s přímým vstřikováním jsou vybaveny rozvodem s proměnným průběžným časováním sacích a výfukových ventilů (VVT) a variabilním zdvihem sacích ventilů. Celek se vyznačuje výbornými termodynamickými vlastnostmi a umožňuje dosáhnout velmi zajímavé spotřeby paliva a pružného chodu motoru.
- 1.4 VTi 70 kW (95 k) – točivý moment 136 Nm při 4000 ot/min, spotřeba: 5,9 l/100 km – emise CO2: 140 g/km
- 1.6 VTi 88 kW (120 k) Euro 5 – točivý moment 160 Nm při 4250 ot/min, Spotřeba: 6,0 l/100 km – emise CO2: 139 g/km
- 1.6 VTi 88 kW (120 k) Euro 5 automatická převodovka, spotřeba: 6,9 l/100km – emise CO2 : 160 g/km
Pro motory THP (Turbo High Pressure) je charakteristický vysoký točivý moment, který je k dispozici již od nízkých otáček. Motory jsou vybaveny systémem přímého vstřikování benzinu spojeným s turbokompresorem typu Twin Scroll a systémem VVT. Všechny tyto propracované technologie přispívají k vynikajícímu spojení výkonu a spotřeby paliva.
- 1.6 THP 110 kW (150 k) – točivý moment 240 Nm při 1400 ot/min, spotřeba: 7,0 l/100km – emise CO2: 160 g/km
Dieselové HDI motory:
Přeplňované dieselové motory jsou vybaveny systémem přímého vysokotlakého vstřikování paliva společnou rampou Common rail. Technologie těchto lehkých motorů s hliníkovým blokem dovolují snížit spotřebu a emise a nabízejí jízdní komfort na velmi vysoké úrovni.
- 1.4 HDI – 50 kW (68 k) – 160 Nm při 2000 ot/min, spotřeba: 4,4 l/100 km – emise CO2: 117g/km
- 1.6 HDI 66 kW (90 k) – 215 Nm při 1750 ot/min, spotřeba: 4,4 l/100 km – emise CO2: 117 g/km
Výkonnější s turbokompresorem s variabilní geometrií a filtrem pevných částic FAP (pro verzi SW) :
- 1.6 HDI FAP – 80 kW (110 k) – 240 Nm při 1750 ot/min (260 Nm s funkcí overboost), spotřeba: 4,5 l/100 km – emise CO2: 120 g/km
- Peugeot 207 HDi (66 kW) emitující 98 g CO2 na km byl představen na autosalonu v Ženevě a je dalším příkladem ekologické ohleduplnosti. Nabízí mimořádně účinné technické vybavení, které mu umožňuje snížit emise CO2 na 98 g, a spotřebu paliva na 3,7 l/100 km. Díky specifickému soft motoru a výměníku EGR (ochlazování vypouštěných výfukových plynů) jsou spotřeba i emise škodlivin optimalizovány.
Výsledkem propracované aerodynamiky je efektivní průnik vozu vzduchem a koeficient Scx snížený z 0,670 m2 na 0,580. Koeficient Cx je pouhých 0,274. Těchto aerodynamických vlastností, které jsou ve této kategorii velice výjimečné, bylo dosaženo díky:
- snížení podvozku o 5 mm,
- speciálním pružným předním zástěrkám s těsnějším bočním zpětným prouděním,
- pouze nezbytně nutné výplni vstupů vzduchu,
- doplnění zástěn pod podlahu, ve výfukovém potrubí a v prostoru palivové nádrže,
- specifickým krytům kol plnících funkci aerodynamického krytu a podporujících dynamický styl,
- zadnímu křídlu: horní část v barvě karoserie prodlužuje střechu vozu, boční černé držáky splývají s černou serigrafií zadního okna;
- A připomeňme také efekt, kterým se Pneumatiky Michelin 15” (185/65R15) s velmi nízkým valivým odporem se snížením tření podílejí na ekonomické jízdě a vynikajících ekologických parametrech (pneumatiky k dispozici dle motorizace).
Spojení komfort/jízdní vlastnosti stále na vrcholu
- Díky vynikající pevnosti v krutu 0,8 mrad/100 mdaN umožňuje nový Peugeot 207 lépe využít jízdní nápravy a nabízí komfort a jízdní vlastnosti, které jsou oceňovány pro svou vyváženost a bezpečnost.
- Široký rozchod kol, geometrie přední nápravy Pseudo Mac Pherson, zadní náprava s příčkou se zkrutným stabilizátorem, tlumiče a elektrický posilovač řízení dodávají vozu velmi dobrou stabilitu za všech okolností a jsou zdrojem potěšení z jízdy.
- Nabízené pneumatiky jsou na míru přizpůsobeny jednotlivým verzím: typ 15” (185/65R15) a 16” s nízkou spotřebou bez aromatických olejů (195/55R16). U některých verzí jsou na přání k dispozici i pneumatiky 17” (205/45R17).
- Brzdová soustava je uzpůsobena temperamentu jednotlivých verzí a je spojena se systémem ABS a podporou brzdění v kritických situacích.
- Podle zvolené verze je u motorů 1.6 THP 150 k a také 1.6 HDI FAP 110 k na přání nebo sériově k dispozici systém ESP (nebo ESP + SSP).
Nový Peugeot 207 – reprezentativnější i v interiéru:
Nové čalounění, dekory, středový panel…
- Silná stránka Peugeotu 207 a prvek, který ho odlišuje od ostatních vozů, je i jeho kvalitní a dynamický interiér. Palubní deska ve tvaru vlny má moderní zrnitý povrch ze změkčeného plastu, příjemný na pohled i na dotyk, a výstupy vzduchu jsou orámovány originálními kryty. Sdružený přístroj s okrouhlými ukazateli je inspirován světem motocyklů.
- Nový Peugeot 207 obnovuje nabídku čalounění a dekorativních prvků, modernizuje středový panel s ovládáním klimatizace, nabízí novou výbavu… ve zkratce posiluje svůj osobitý charakter a statut.
- Interiér jako celek si i nadále zachovává svou originalitu, je však modernější, jeho křivky jsou výraznější, jemně propracované a vizuální kvalita je vyšší.
Čalounění a dekory různých úrovní výbavy
URBAN – hatchback a SW:
- Kvalitní a praktická vstupní verze se střídmým provedením interiéru.
- Látkové čalounění sedadel Savanna má jemný plastický vzor a je doplněno látkou Omni.
ACTIVE – hatchback a SW
- Již samotný název « Active » vypovídá o filozofii této verze. K dispozici jsou dvě provedení – černá Mistral nebo kombinace světle/tmavě šedá.
- Černá nebo tmavě šedá palubní deska je ozdobena kryty výstupů vzduchu v metalické barvě « Gris Lion » a vytváří světlé prostředí v technickém stylu. Svislé kryty mají černou zrnitou nebo šedou úpravu.
- Látkové čalounění sedadel Chilico má dynamický charakter, speciální konfekci a dva typy doprovodné látky (Omni a Hors Piste) zvyšují jeho plastičnost a originalitu.
PREMIUM – hatchback a SW
- Kvalitu a komfort této verze vyjadřují dva typy provedení interiéru.
- Černá nebo tmavě šedá palubní deska je zdobena novým dekorem Boyington, který originálním způsobem evokuje prostředí světa letadel.
- Sedadla jsou čalouněna látkou « Spa » s jemným technickým motivem v barevné kombinaci šedá/černá nebo světle/tmavě šedá podle zvoleného typu provedení. Ta je doplněna látkou « Omni ».
SW PREMIUM Outdoor
- V souladu s dobrodružným charakterem verze 207 SW Outdoor najdeme v interiéru vozu technické a vytříbené dekory « Grinium Chaud », které připomínají kov, a černou nebo tmavě hnědou (Criollo) palubní desku.
- Sedadla jsou podle zvoleného provedení potažena černou nebo šedou látkou Melila v kombinaci s černou nebo hnědou Criollo.
GT – hatchback
- Verze GT nového vozu 207 je v nabídce ve dvou provedeních, černé nebo světle/tmavě šedé.
- Interiér zdobí nové dekory Boyington a sedadla jsou potažena kombinací kůže a nové elegantní látky « Salsa » v barevných odstínech černá nebo šedá.
KŮŽE
- Kožené čalounění sedadel s hladkou/perforovanou kůží je v nabídce ve dvou barevných provedeních: černá Mistral nebo šedá.
CC Sport
- Vstupní verze řady nového modelu 207 CC má sedadla čalouněna látkou « Payerne » černá/tmavě šedá s dvojitými švy.
- Černou palubní desku zdobí kryty v barvě « Grinium Chaud », které umocňují ušlechtilost a technický styl provedení interiéru.
CC Sport Pack
- Tato verze má sedadla čalouněná látkou « Salsa » v kombinaci černé/světle šedé barvy s dvojitými švy, která spolu s dekory Boyington vytváří dynamické prostředí ve stylu vyšší třídy.
Nové ovládání klimatizace
Ke změně dochází i na středovém panelu, kde najdeme nové ovladače topení/klimatizace a automatické klimatizace. Jejich modernější design je doplněn chromovaným zdobením, které zdůrazňuje luxusní charakter. O pozornosti věnované jejich začlenění do středového panelu svědčí lepší slícování dílů. Vedle moderního designu jsou nové otočné ovladače také ergonomičtější. Zářezy po obvodu umožňují přesnější a jemnější ovládání.
Nové funkce
Jejich cílem je podpora při řízení či zlepšení komfortu a některé z nich se podílejí na zvýšení ekologické efektivity.
Indikátor změny převodového stupně (GSI : Gear Shift Indicator)
Tento nový prvek najdeme v základní výbavě u verzí 207 poháněných motory Euro 5 s manuální převodovkou. Pomáhá řidiči jezdit ekonomickým způsobem – zařazením optimálního převodového stupně dosahuje nejnižší možné spotřeby paliva a tím i emisí CO2. Indikátor má podobu svislé šipky otočené směrem vzhůru, která se rozsvítí a symbolizuje tak doporučení přeřadit na vyšší převodový stupeň.
- Zda se řidič zachová podle doporučení systému nebo ne zůstává samozřejmě zcela na jeho rozhodnutí.
- Optimální převod systém určí na základě různých parametrů: rychlosti vozu, aktuálně zařazeného převodového stupně, teploty a režimu motoru a stylu jízdy (sešlápnutí akceleračního pedálu determinuje požadovanou úroveň výkonu)
- Šipka svítí, dokud řidič nezmění rychlost podle doporučení.
Impulsní ovládání směrových světel
Po vzoru modelu 308 je i nový Peugeot 207 vybaven impulsním ovladačem směrových světel. Jedná se o velmi praktickou funkci zejména při jízdě po dálnici. Stisknutím ovladače se třikrát rozsvítí příslušné směrové světlo, což je například při změně jízdního pruhu postačující signalizace a následně není nutné vracet ovladač do klidové polohy manuálně.
Dálkově ovládané zavírání oken
Výraz komfortu vyšší třídy… u řady verzí nového Peugeotu 207 hatchback a SW je možné zavřít okna prodlouženým stisknutím tlačítka uzamknutí vozu na dálkovém ovladači.
Peugeot 207 CC – impulsní zavírání okna řidiče
- Impulsně ovládané zavírání okna řidiče u nového Peugeotu 207 CC poskytuje větší komfort například při placení mýtného nebo u okénka na čerpací stanici (doposud se impulsně ovládalo pouze otevření okna).
- Z důvodu bezpečnosti je tato funkce aktivní pouze se zapnutým motorem a střechou ve stabilní pozici (otevřená nebo zavřená).
Nová nabídka komunikačních systémů
Bohatou nabídku systémů WIP (World In Peugeot) doplňuje nová sestava WIP Bluetooth.
WIP Sound : rádio s CD MP3 přehrávačem
Novinka, systém WIP Bluetooth
WIP Bluetooth (rádio s CD MP3 přehrávačem) u nových verzí 207 zahrnuje:
- Hands-free sadu Bluetooth, která umožňuje připojit k systému kompatibilní mobilní telefon a ovládat ho prostřednictvím ovladačů pod volantem, využívat ke konverzaci reproduktory rádia a mikrofon ve voze a telefonovat tak pohodlně a bezpečně;
- Dva kryté vstupy (USB a jack) v panelu rádia;
- Ovládání přenosného MP3 přehrávače nebo Ipod ovladači rádia pod volantem se zobrazením informací na multifunkční obrazovce;
- « Streaming » audio přes Bluetooth spojení, které umožňuje přehrávat muziku uloženou v paměti mobilního Bluetooth telefonu nebo přenosného přehrávače vybaveného Bluetooth modulem.
WIP NAV : představuje dostupnou multimediální nabídku poslední generace a atraktivní alternativu k přenosným navigačním systémům.
- Dokonale integrovaný systém WIP NAV je vybaven tlačítky s přímým přístupem k informacím zobrazovaným na barevné 7’’obrazovce 16/9 s možností zobrazení mapy z perspektivy. Systém zahrnuje:
- Kartografická data 30 evropských zemí na SD kartě 4GB;
- CD MP3 a WMA přehrávač s propojovacím vstupem;
- Rádio tri-tuner se dvěma anténami pro co nejlepší příjem rádiových frekvencí a dopravních informací RDS-TMC (ViaMichelin ve Francii, traficMaster ve Velké Británii);
- Funkci « objížďka », kterou systém nabídne na základě dopravních informací, pokud na aktuální trase zjistí například nehodu (dle země určení);
- Hands-free sadu Bluetooth, která umožňuje propojit kompatibilní mobilní telefon;
- RCA vstup v odkládací schránce spolujezdce, do kterého lze připojit všechny typy přenosných audio přehrávačů.
WIP COM: tento multimediální systém vyšší třídy zobrazuje informace na 7” obrazovce 16/9 s možností zobrazení kartografických dat z perspektivy. Systém nabízí:
- Kartografii evropských zemí na pevném disku 30 GB
- CD přehrávač kompatibilní s formátem MP3
- Funkci jukebox s pamětí 10 GB, což představuje 180 hodin hudby
- Rádio tri-tuner se dvěma anténami pro co nejlepší příjem rádiových frekvencí a dopravních informací RDS-TMC (ViaMichelin ve Francii, traficMaster ve Velké Británii),
- Funkci « objížďka », kterou systém nabídne na základě dopravních informací, pokud na aktuální trase zjistí například nehodu (dle země určení),
- RCA vstup v odkládací schránce spolujezdce, do kterého lze připojit všechny typy přenosných audio a video přehrávačů (ve stojícím voze),
- Integrovanou hands-free sadu,
- sadu Bluetooth,
Přístup k asistenční službě a tísňovému volání Peugeot Urgence – aktivuje se manuálně nebo automaticky při aktivaci některého z pyrotechnicky ovládaných prvků, jedná se o časově neomezené bezplatné volání, které díky přesné lokalizaci vozu umožní rychlý zásah a pomoc v případě nehody nebo jiných vážných problémů. Služba Peugeot Urgence již pomohla více než 3 000 uživatelů (služba dostupná dle země určení).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií