Nový Peugeot 2008 DKR vyrazí hájit barvy týmu Peugeot Total na Rally Dakar v lednu příštího roku

Tři týdny po oznámení o účasti společností Peugeot, Red Bull a Total na Rally Dakar 2015 odhaluje vůz, který ponese barvy týmu, svoji tolik očekávanou podobu.

1peudakar20151000

Za volant tohoto ohromujícího vozu vyrobeného na míru zasednou Carlos Sainz a Cyril Despres.

Nezaměnitelná rodinná příslušnost s posledním z crossoverů značky Peugeot je nepopiratelná. Vůz však nabral kvůli závodu, který před ním stojí, svaly a celkově nabízí impozantnější proporce. Jeho linie jsou výsledkem úzké spolupráce mezi design centrem Peugeot a týmem Peugeot Sport. Podoba se sériovou verzí je ohromující!

Vůz 2008 DKR je mnohem víc než jen další stylový výtvor.

Jeho agresivní linie byly pochopitelně ovlivněny technickými požadavky, což potvrzuje i šéf projektu v rámci týmu Peugeot Sport Jean-Christophe Pailler: „Design centru jsme dali velmi přesné zadání se základními rozměry, údaji o požadovaném objemu kabiny, velikosti kol, rozsahu odpružení. Měli k dispozici i aerodynamická data z našich předchozích simulací.“

Tým Peugeot Sport se totiž musel rozhodnout v zásadní věci. Jaký zvolit pohon? Všech 4 kol, nebo jen 2 kol? Podle pravidel totiž tento faktor ovlivní dva významné parametry vozu. „Provedli jsme velmi důkladnou analýzu toho, co se používá v závodech typu Dakar a velmi přesně jsme zhodnotili výhody jednotlivých možností. Zvolili jsme o hodně rozdílný přístup než naše konkurence. Po zvážení schopnosti jízdy v terénu a v písku u aut s pohonem jedné nápravy jsme se nakonec rozhodli právě pro něj. Můžeme tak využít větší kola a větší odpružení.“ Vůz 2008 DKR je tudíž opatřen 37palcovými pneumatikami Michelin, což představuje průměr téměř 94 cm.

Tyto úvahy měly pochopitelně dopad na práci designérů Peugeot.

Čtyřčlenný tým nadšeně přijal tuto výzvu a pustil se do práce na návrhu vozu, který se již zanedlouho postaví čelem léčkám Rally Dakar: „Nejobtížnější bylo upravit styl vozu podle jednotlivých technických omezení, která si diktuje nehostinný terén,“ vysvětluje Giovanni Rizzo, designér exteriéru vozu 2008. „Byly dvě možnosti, jak postupovat: vzít sériový vůz 2008 a přidat k němu díly vyrobené na míru, nebo se inspirovat od vozu 2008 a vymyslet nový vůz s ohledem na daná omezení. Nakonec jsme se rozhodli jít tou druhou cestou a přijít s čerstvou reinterpretací vozu 2008. Model 2008 DKR například nemá zadní dveře a vypadá proto spíše jako vize toho, jak by mohlo vypadat kupé 2008.“

Michaël Trouvé, designový manažer v design centru Peugeot zdůraznil:

„Ukázalo se, že převést stylové přednosti sériového vozu na zadní část bylo poměrně snadné, zato přední část si vyžádala více práce. Vzhledem k tomu, jaké obtíže čekají na naše piloty v terénu, rozhodli jsme se pro výrazně vertikální řešení. Znamená to velmi zkrácený převis a tedy velmi odlišnou přední část, než má sériový vůz. Technický tým si naštěstí pečlivě vyslechl naše argumenty a souhlasil s přemístěním některých částí, které by nám mohly působit obtíže. Nechal nám tak částečně volnou ruku, abychom navrhli přední masku, která se bude co nejvíc blížit vzhledu vozu 2008.“ Díky této úzké spolupráci, která trvala od září 2013 do ledna 2014, získal vůz 2008 DKR jedinečný atraktivní vzhled, který se vzdaluje od tradičních principů.

Carlos Sainz, který se již Rally Dakar zúčastnil sedmkrát v týmu Red Bull

– a to jak s vozy 4×4, tak 2×4, zná nazpaměť technická omezení, která s sebou přináší náročné jihoamerické etapy, a design nového vozu si ho okamžitě získal: „Filozofie vozu 2008 DKR je opravdu radikální a přináší řadu nových myšlenek. Nepodobá se žádnému jinému vozu s pohonem 2×4. Je opravdu velmi kompaktní, a to je dobře. Poslední dvě Rally Dakar jsem odjel s vozem s pohonem na jednu nápravu a jsem přesvědčen o tom, že toto technické řešení umožňuje Dakar vyhrát. Vyžaduje to pochopitelně velmi speciální vůz, který si poradí se všemi typy terénu. Jsem přesvědčen, že Peugeot Sport má k dispozici veškeré nutné know-how proto, aby se mu to podařilo a aby prokázal potřebnou technologii a prostředky, což je jedinečná a stimulující výzva pro celý tým.“

To, co se skrývá pod kapotou

– je prozatím zakryto rouškou tajemství, ale dech beroucí tvary vozu 2008 DKR již bezpochyby způsobily rozruch ještě předtím, než vůz zvíří prach a pustí se na trať v barvách týmů Red Bull a Total.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová tvář atraktivity Peugeotu 508

Nová tvář atraktivity Peugeotu 508

U nového Peugeotu 508, který je k dispozici ve verzích fastback, SW a PSE (Peugeot Sport Engineered), představuje značka nový design modelů určených pro nejnáročnější klientelu. Přední část...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot představuje novou hybridní technologii 48V: První  ji dostanou 3008 & 5008

Peugeot představuje novou hybridní...

2023 bude pro značku Peugeot skutečným „elektrickým rokem“. Představí nové modely a nové technologie. To platí zejména pro nový hybridní systém skupiny Stellantis, který bude nabízen ve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis bude z Finska odebírat nízkouhlíkový síran nikelnatý pro baterie

Stellantis bude z Finska odebírat...

Skupina Stellantis, přední výrobce značek jako Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Opel nebo Peugeot, uzavřela partnerství s finskou společností Terraflame k...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOT 408: Dynamicky půvabný, nečekaně inovativní, milionově hybridní…

PEUGEOT 408: Dynamicky půvabný,...

Celá desetiletí zaběhlých fádních křivek automobilismu začínají osvěžovat dynamické a neokoukané fastbacky. Pár jich už je: Ford Mustang Mach-E, Citroën C5 X, Subaru Solterra, Hyundai...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...