Nový Opel Astra Sedan – přichází na trh na základě vysoké poptávky po čtyřdveřových kompaktních sedanech

Rozhovor s Chrisem Lacey, ředitelem General Motors Central & Eastern Europe odpovědným za prodej, marketing a poprodejní služby

Pane Lacey, v regionu střední a východní Evropy pracujete už celou řadu let. Proč zákazníci v tomto regionu tolik preferují sedany kompaktní třídy?

Důvodů je hned několik. Především automobily v zemích tohoto regionu jsou obecně více vytěžovány – jezdí obsazené více pasažéry než je běžné v západní Evropě. A když taková rodina ze střední Evropy vyrazí na dovolenou, potřebuje také hodně místa pro svá zavazadla. Svůj význam má také to, že oddělený zavazadlový prostor sedanu dává pocit vyššího bezpečí při nárazech zezadu. A – samozřejmě – pro řadu zákazníků je „opravdovým“ automobilem pouze tradiční tříprostorový sedan.

Existují ještě nějaké další odlišnosti v porovnání se západoevropským trhem?

Na to není právě snadné odpovědět – nemůžete generalizovat region, který se táhne od Estonska po Turecko, právě tak, jako nelze paušalizovat západoevropský trh, který zahrnuje tak rozdílné trhy, jakými jsou Norsko a Portugalsko. Mohu říci, že v regionu střední a východní Evropy hraje významnější roli segment malých vozů – Corsa hraje roli typického rodinného vozu a ne, jako v západní Evropě, roli druhého vozu do rodiny. Čtyřdveřová Astra je pro velkou řadu zákazníků vrcholem, na který „dosáhnou“.“

Je Opel vnímán jako „lidová značka“, jak je tomu v západní Evropě?

Opel má výborné výchozí postavení, protože se jménem značky se automaticky pojí pojmy „inovace“, „vyspělé technologie“ a „prvotřídní německé zpracování“. Naše výchozí značka Chevrolet na druhou stranu působí v cenově velmi citlivém segmentu a často představuje první volbu zákazníků, kteří si kupují automobil vůbec poprvé.

Jak významné je, že nová Astra Sedan se vyrábí v polských Gliwicích?

Polští zákazníci jsou samozřejmě velmi hrdí, že nový vysoce kvalitní sedan se vyrábí v jejich zemi. Ale z pozice Opelu jako předního automobilového producenta ve střední Evropě budou těžit i sousední země. Navíc gliwický závod dlouhodobě vykazuje nejvyšší kvalitu – to už se prokázalo při výrobě nové Zafiry, Astry Classic a Agily.

Chris Lacey pracuje v General Motors ve střední a východní Evropě od dubna 1995, kdy se stal obchodním ředitelem Opelu v Maďarsku a převzal odpovědnost za prodeje v devíti zemích jihovýchodní Evropy. V září 1998 se Crhis Lacey přesunul do Ruska do čela tamní kanceláře GM. V současné době je Chris Lacey ředitelem pro prodej, marketing a poprodejní služby GM v regionu střední a východní Evropy.

Chris Lacey začal pro GM pracovat v roce 1969 pro značku Vauxhall ve Velké Británii, kde zastával řadu různých funkcí až do roku 1995.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...