Nová verze Opel Sedanu, která měla světovou premiéru na autosalonu v tureckém Istanbulu v listopadu roku 2006, se tak zařazuje vedle pětidveřového hatchbacku, kombi Caravan, třídveřového modelu Astra GTC, ryze sportovní verze Astra OPC, kupé-kabrioletu Astra TwinTop a užitkovým modelem AstraVan.
Sedan je postavený na bázi kombi Caravan a s delším rozvorem přináší nová Astra Sedan vynikající jízdní dynamiku i vysokou bezpečnost.
Cena velmi dobře vybaveného základního modelu Astra Sedan Essentia 1.6/85 kW začíná díky dlouhodobé plošné slevě 60 000 Kč na všechny verze řady Astra Sedan už na 399 900 Kč, což je při zohlednění velikosti, výbavy, výkonů a použitých technologií lákavá cena!
Čtyřválcové motory Astry Sedan s výkony 90 k až 140 k budou významným přínosem na silných a rostoucích trzích střední a východní Evropy. Například v Turecku celkem 67 % klientů v segmentu kompaktních automobilů hledá právě verze sedan. A v Rusku tento podíl dosahuje 65 %. Opel předpokládá, že přibližně jednu třetinu vyrobených Aster Sedan prodá v Rusku a druhou v Turecku. Dalších 10 % poputuje do Španělska a jihovýchodní Evropy. Na tuzemském trhu se nová Astra Sedan objeví na přelomu října a listopadu 2007.
Automobilová geografie Evropy se rychle mění: V uplynulých pěti letech (2002 – 2007) vzrostl prodej automobilů ve střední a východní Evropě více než dvojnásobně. Zatímco v roce 2002 se v tomto regionu prodalo asi 2,7 milionu vozidel, v tomto roce se předpokládá více než dvojnásobný růst na více než 5,5 milionu automobilů. Během stejného období se více než zdvojnásobil i tržní podíl General Motors, který vzrostl ze 4,35 procent na 8,9 procenta – a další růst se očekává ještě do konce tohoto roku právě díky uvedení nové Astry Sedan na trh.
Nový sedan bude posilou pro prodej velmi úspěšné modelové řady Astra (v roce 2006 se v Evropě prodalo 517 000 Aster). V horizontu konce kalendářního roku 2007 Opel očekává, že prodá více Aster v zemích střední a východní Evropy než v Německu, čímž se tento region dostane na druhé místo za Velkou Británii. Díky verzi sedan se střední a východní Evropa v roce 2008 pravděpodobně stane nejúspěšnějším regionem modelové řady Astra.
Nová Astra Sedan pokračuje v úspěšné tradici, protože už prvé dvě generace řady Astra byly k dispozici i ve čtyřdveřové verzi sedan s velkým odděleným zavazadlovým prostorem.
Modely Astra Sedan se vyrábějí v závodě Opel v polských Gliwicích, který je ideálním místem pro výrobu vozu vyvinutého především pro trhy střední a východní Evropy. I předchůdce právě uváděné novinky – model Astra Classic – se tam bude dále vyrábět.
Nový sedan v modelové řadě Astra má proporčně vyvážený vzhled, dynamické linie a vysokou jízdní dynamiku spolu s vynikající bezpečností. Konstruktéři nové verze přizpůsobili platformu kombi verze Astra Caravan s delším rozvorem (2703 mm), takže nový sedan se chlubí mimořádným prostorem i na zadních sedadlech a objemným zavazadlovým prostorem. Délkou 4587 mm, objemem zavazadlového prostoru 490 l, šířkou 1753 mm a výškou 1458 mm se tento čtyřdveřový sedan prezentuje jako jeden z nejvyspělejších rodinných automobilů své třídy.
Pohon a podvozek: Čtyři motory, agilita, vysoká bezpečnost
Pro čtyřdveřovou Astru jsou k dispozici čtyři moderní zážehové a vznětové motory ECOTEC: Dva zážehové agregáty (1,6 l/115 k, 1,8 l/140 k) a dva turbodiesely (1,3 l/90 k, 1,7 l/100 k). V nabídce jsou 5- a 6-stupňové manuální převodovky, 4-stupňová automatická převodovka a také automatizovaná převodovka Easytronic.
Astra tradičně nabízí špičkovou agilitu a přesné ovládání spolu s vysokou úrovní bezpečnosti jízdy. Základem aktivní bezpečnosti je interaktivní podvozek IDS (Interactive Driving System) se zavěšením předních kol na vzpěrách McPherson a patentovanou zadní nápravou s torzní příčkou. Do základní bezpečnostní výbavy patří také přední kotoučové brzdy, ABS, systém modulovaného brždění v zatáčkách CBC (Cornering Brake Control) a brzdový asistent. Standardem je elektro-hydraulický posilovač řízení EHPS, pro všechny modely je k dispozici také stabilizační systém ESPPlus.
Nejdůležitější prvky výbavy: Pokrokové technologie v kompaktní třídě
Astra Sedan dokáže širokým spektrem výbavy uspokojit požadavky i velmi náročných klientů. Na přání nabízí i špičkové prvky výbavy modelové řady Astra, jako jsou např. bi-xenonové světlomety, zařízení pro usnadnění rozjezdů do opce HSA (Hill Start Assist), zřízení pro rychlé odmražení skel „Quickheat” nebo zadní parkovací senzory.
Nová Astra Sedan se dodává ve třech stupních výbavy: Essentia, Enjoy a Cosmo. Už základní stupeň Essentia si přináší důležité bezpečnostní prvky, včetně čelních a bočních airbagů, ABS a kotevních bodů ISOFIX pro uchycení dětských sedaček. Mezi komfortní a praktické detaily patří centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a opěradlo zadního sedadla dělené v poměru 60:40.
Astra Enjoy nabízí ještě víc, včetně klimatizace, vyhřívaných zpětných zrcátek a autorádia s CD přehrávačem.
Nejvyšší stupeň výbavy Cosmo obsahuje další velmi kvalitní prvky výbavy, jako jsou např. 16-palcové kola z lehké slitiny, dvoutónové čalounění dveří, středová konzole v černém klavírním laku s matně chromovanými dekorativními prvky nebo kůží obšitý volant.
Trh
Turecko a Rusko: Sedany tvoří až 67 procent prodejů ve třídě kompaktních automobilů
Střední a východní Evropa: Během pěti let se tržní podíl zdvojnásobil Po uvedení Astry Sedan se tento region stane pro řadu Astra nejdůležitějším trhem
Automobilová mapa Evropy se rychle mění: Během uplynulých pěti let – v období roků 2002 až 2007 – se prodeje automobilů ve střední a východní Evropě více než zdvojnásobily. Zatímco v roce 2002 se v tomto regionu prodalo jen 2,7 milionu automobilů, ke konci tohoto roku to už bude přes 5,5 milionu. Během stejného období se tržní podíl GM více než zdvojnásobil, když vzrostl ze 4,35 % na 8,9 %. A další nárůst se očekává po uvedení nové Astry Sedan na trh.
Prodeje automobilů GM vzrostly téměř čtyřnásobně – ze 118 000 vozů v roce 2002 na více než půl milionu v roce 2007. Roste i tržní podíl značky Opel: prodej 101 000 vozů v roce 2002 představoval tržní podíl 3,73 %, předpokládaný prodaj asi 230 000 automobilů v roce 2007 bude znamenat tržní podíl přes 4 %.
V samotném Rusku růst trhu nových automobilů doslova vyráží dech. V období let 2002 až 2007 dosáhl růst více než 100 %, což znamená, že v Rusku se v roce 2007 prodá více než 2,5 milionu automobilů. Rusko se tak stane čtvrtým největším automobilovým trhem Evropě, před ním bude jen Německo, Velká Británie a Itálie, ale za ním zůstane např. Španělsko nebo Francie. Během uvedeného období vzrostl tržní podíl GM v Rusku z nepatrných 0,3 % na téměř 10 %, o což se zasloužil prodej asi 250 000 automobilů. Podobně intenzivní je v Rusku i růst značky Chevrolet: Prodeje těchto vozů vzrostly z 2900 automobilů v roce 2002 na předpokládaných 65 000 v tomto roce.
Nová Astra Sedan bude důležitým příspěvkem na rychle sílících trzích regionu střední a východní Evropy. Vždyť například v Turecku se 67 % zákazníků ve třídě kompaktních automobilů rozhodne pro karoserii typu sedan. V Rusku tento podíl dosahuje 65 %, v Polsku – tak jako v celé jihovýchodní Evropě – je to 15 %.
V západní Evropě hrají sedany ve třídě kompaktních vozů méně důležitou roli a představují tam jen přibližně 5 % prodejů v kompaktní třídě. Po uvedení Astry Sedan předpokládají marketingoví specialisté Opelu prodej asi jedné třetiny vyrobených vozů v Turecku a druhé třetiny v Rusku. Asi 10 % by se mělo prodat ve Španělsku a dalších 10 % v jihovýchodní Evropě. Od příštího roku se Astra Sedan začne prodávat i v Řecku a ve Finsku.
Chris Lacey, výkonný ředitel General Motors Central and Eastern Europe pro prodej, marketing a poprodejní služby, vysvětluje důvody, proč zákazníci v tomto regionu tak často žádají vozy s tradiční karoserií typu sedan: „Automobily v zemích tohoto regionu často převážejí více pasažérů, než v zemích západní Evropy a – pokud vyrazí na dovolenou celá rodina – je zapotřebí i pořádně velký zavazadlový prostor. Svoji roli sehrává i fakt, že uzavřený a oddělený zavazadlový prostor působí i bezpečnějším dojmem.“
Přírůstek velmi úspěšné modelové řady Astra (v Evropě se v roce 2006 prodalo 517 000 exemplářů) bude povzbuzením prodejů v roce 2008. V horizontu konce roku 2007 Opel předpokládá, že v zemích střední a východní Evropy prodá více Aster než ve Velké Británii. S posilou v podobě nové Astry Sedan se střední a východní Evropa stane v roce 2008 regionem s nejvyššími prodeji vozů Opel Astra.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.