Sofistikované technologie za přijatelnou cenu, německá kvalita a preciznost a atraktivní design – všechny tyto atributy, díky kterým se nový Opel Insignia rychle propracoval do pozice nejprodávanějšího sedanu střední třídy v Evropě, si přiváží i zcela nový Opel Astra.
Astra nové generace se ve světové premiéře představí na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem 17. září 2009. Dynamicky á elegantně stylizovaný pětidveřový hatchback staví na tom nejlepším z konstrukční školy značky Opel a slibuje skutečně nevšední řidičské zážitky.
Opel Astra nové generace vnáší do své třídy řadu komfortních a bezpečnostních prvků, které krátce předtím uvedla poprvé do střední třídy Insignia. Pro novou Astru bude k dispozici zcela nový mechatronický podvozek, adaptivní světlomety AFL poslední generace, kamerový systém, který registruje dopravní značky nebo příkladně ergonomická sedadla.
„Astra již desáté generace zdůrazňuje dlouholetou filozofii značky Opel, který systematicky zavádí i ty nejvyspělejší technologie do kompaktních modelů – a za dostupné ceny. Kromě toho se nová Astra – podobně, jako její větší sestra Insignia – profiluje jako vzrušující, skvěle stylizovaný vůz, slibující výjimečné vlastnosti,“ říká Alain Visser, vicepresident automobilky Opel.
Celkem 442 cm dlouhá Astra nové generace nabízí především díky o 71 mm delšímu rozvoru spoustu prostoru pro nohy, kolena i ramena na předních i zadních sedadlech. Splývavé tvary atraktivní karoserie, které designeři ladili během více než šesti stovek hodin testů ve větrném tunelu, jsou zárukou skvělé aerodynamiky.
Od konvenčních hatchbacků se Astra nové generace odlišuje na první pohled výrazně skloněným a dopředu posunutým čelním sklem a směrem dozadu výrazně spadající křivkou střechy. Astra nové generace svěžím způsobem tlumočí nový designerský jazyk automobilky Opel – sochařské umění v kombinaci s německou precizností.
„Designerské prvky, uvedené už modelem Insignia – například téma břitu a křídla – po svém a zcela osobitě interpretuje i nová Astra,“ říká Mark Adams, vicepresident General Motors Europe odpovědný za design. „I u nové Astry lze tedy vidět dvojité křídlo v každém koncovém světle nebo prolis-břit v bocích karoserie.“
A obdobné křivky břitu a křídla jsou k vidění i v interiéru nové Astry, takže styling vnitřku vozu harmonizuje s jeho exteriérem. Zvláštní důraz kladli návrháři interiéru na vytvoření spousty odkládacích schránek a prostorů.
„Insignia prokázala úspěšnost filozofie značky Opel, která staví na systematické nabídce nejvyspělejších technologií za dostupné ceny. A nová Astra jde ještě dál, když většinu těchto hi-tech prvků uvádí i do kompaktní automobilové třídy,“ říká Hans Demant, generální ředitel automobilky Opel.
Nová Astra, vyvinutá v domovském Rüsselsheimu v Německu, vyjíždí na zcela novém podvozku s delším rozvorem a širším rozchodem vpředu i vzadu. Nově řešená zadní náprava je zárukou vynikající stability a jízdní agility, aniž by jakkoli trpěl cestovní komfort.
Mechatronický podvozek Opelu Astra nové generace plně integruje a propojuje funkce mechanických a elektronických podvozkových systémů. Podobě jako Insignie, také nová Astra bude nabízena s inovativním adaptivním zavěšením FlexRide, které je v této automobilové třídě opravdovou výjimkou. Zavěšení FlexRide dovoluje snadnou volbu třech režimů naladění podvozku: Standardního, sportovního a cestovně komfortního. Podvozek se přizpůsobuje i stylu jízdy konkrétního řidiče a rychlosti jízdy do zatáček.
K dalším inovativním technologiím, které nový Opel Astra zavádí i do třídy kompaktních vozů, patří především:
- Adaptivní bi-xenonové světlomety nové generace AFL+ (Advanced Forward Lighting), které mění svůj výkon a funkčnost v devíti různých režimech.
- Kamerový systém Opel Eye, která identifikuje dopravní značky a dokáže také varovat řidiče v momentech, kdy jeho vůz nechtěně vyjíždí ze zvoleného jízdního pruhu.
- Ergonomická přední sedadla, vyvíjena s ohledem na optimální oporu zad a bezpečnost.
Pro novou Astru je připravena škála osmi různých motorů, které všechny plní limity emisní normy Euro 5. Všechny agregáty – s výjimkou úplně základních – jsou standardně propojeny se šestistupňovými převodovkami. V Astře si odbude svůj debut i zcela nová automatická převodovka s funkcí manuálního řazení Active Select.
Řada přeplňovaných vznětových motorů CDTI zahrnuje čtyři agregáty „common-rail“ objemů 1,3 l až 2,0 l, jejichž výkony sahají od 70 kW/95 k až po 118 kW/160 k. Všechny turbodiesely mají částicové filtry DPF. Součástí řady Astra bude i extrémně úsporná a ekologická verze Astra ecoFLEX.
Výkony čtyř zážehových motorů o objemech 1,4 l a 1,6 l sahají od 74 kW/100 k až po 132 kW/180 k. Nový „downsized“ motor 1.4 Turbo o výkonu 103 kW/140 k nahradí známý přirozeně plněný čtyřválec o objemu 1,8 l. Nový motor 1.4 Turbo má přitom o 14 procent vyšší točivý moment při nižší spotřebě.
Kořeny tradice automobilky Opel v kompaktním segmentu sahají až do roku 1936 k modelu Olympia Kadett. Astra vždy patřila mezi tři nejprodávanější evropské kompakty, přičemž její segment si připisuje 27 procent z celkových prodejů automobilového trhu.
Prodeje modelů Astra představují asi třetinu celkových prodejů značek Opel/Vauxhall, což v absolutním vyjádření představuje bezmála 500 000 prodaných vozů ročně.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas