Nový Opel Antara se na trhu objeví koncem roku 2006

Elegantní, dynamický, prostorný a komfortní pětidveřový crossover s pohonem všech čtyř kol s elektro-hydraulickým diferenciálem.

Nový Opel Antara se veřejnosti oficiálně představí ve světové premiéře na podzimním autosalonu v Paříži 30. září až 15. října 2006.

Nový Opel Antara se na trhu objeví koncem roku 2006
Nový Opel Antara se na trhu objeví koncem roku 2006
Nový Opel Antara se na trhu objeví koncem roku 2006

Evropský tržní segment vozů SUV a crossoverů se od roku 1998 zdvojnásobil – jeho podíl vzrostl ze třech na šest procent. A odborné marketingové analýzy předpokládají, že tento segment trhu bude i nadále posilovat své pozice.

„Když jsme vloni v září představili na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem koncept Antara GTC, stala se z něj okamžitě největší hvězda výstavy,“ říká Alain Visser, výkonný ředitel společnosti Adam Opel GmbH odpovědný za evropský marketing. „A nyní je připravena produkční verze! Tento vůz zhmotňuje naše ambice na rostoucím trhu crossoverů. Produkční model přebírá dynamický styling třídveřového konceptu Antara GTC a transformuje jej do své elegantní pětidveřové karoserie s pětisedadlovým, mimořádně flexibilním interiérem.“

Specifický charakter Opelu Antara je zvýrazněný mnoha designovými detaily – spodní část působí velmi robustně, dokonale sladěné karosářské panely a výrazné linie propůjčují novému modelu sportovní a zároveň elegantní image. Návrhářům se podařilo vytvořit mnohotvářný vůz, který je dostatečně dynamický a přitom nabízí vysoký cestovní komfort i na dálkové jízdy. Precizně stylizované detaily, jako je např. charakteristický V-prolis v kapotě motoru nebo maska chladiče s masivním příčným chromovaným žebrem s velkým logem automobilky Opel zvýrazňují vysokou kvalitu nového modelu.

K charakteristickým rysům nového modelu patří především vysoká světlá výška, velká kola a robustní ochranné prvky karoserie kompaktních rozměrů o délce 457 cm, šířce 185 cm a výšce 170 cm. Opel Antara nemá větší půdorysné rozměry než moderní osobní automobil střední třídy, zatímco ve svém interiéru nabízí spoustu prostoru.

Jak je u modelů značky Opel obvyklé jsou všechny ovladače, přístroje a spínače rozmístěny podle optimálního ergonomického konceptu. Palubní deska s velkými dobře čitelnými přístroji a středová konzole s centrálním informačním displejem jasně naznačují, že středem zájmu návrhářů interiéru byl především řidič. Palubní audiosystém je podobný jako v ostatních modelech Opel, nechybí ani DVD navigační přístroj a možnost propojení s mobilním telefonem prostřednictvím technologie Bluetooth.

Pro uvedení na trh budou pro nový Opel Antara připraveny tři napříč montované motory, přičemž ve všech případech jde o agregáty se čtyřventilovou technikou rozvodu. Na samém vrcholu nabídky motorů stojí zážehový vidlicový šestiválec, technicky velmi blízký šestiválcovému motoru modelů Vectra a Signum. Motor V6 objemu 3,2 l modelu Antara má výkon 165 kW/224 k, je propojený s automatickou převodovkou s funkcí ActiveSelect.

Marketingoví odborníci automobilky Opel předpokládají, že největší zájem bude o modely poháněné dvoulitrovým turbodieselem „common-rail“ o výkonu 110 kW/150 k. Tento motor je standardně propojený s manuální pětistupňovou převodovkou, alternativou ovšem je i stejná automatická převodovka, jako v případě motoru 3.2 V6.

Základní pohonnou jednotkou řady Antara bude zážehový čtyřválec s dvojicí vačkových hřídelů a vyvažovacím hřídelem, který z objemu 2,4 l dává výkon 104 kW/141 k.

„Inteligentní“ systém aktivního pohon všech kol modelu Antara kombinuje výhody koncepce s poháněnými koly přední nápravy, tedy především směrovou stabilitu při akceleraci a výbornou jízdní dynamiku, s výhodami, které přináší stálý pohon všech čtyř kol. Do pohonného systému je zařazený elektronicky řízený elektro-hydraulický diferenciál, který za každé situace garantuje optimální rozdělování točivého momentu mezi kola přední a zadní nápravy. Systém pohonu je perfektně koordinovaný s protiblokovacím systémem brzd ABS a elektronickým stabilizačním systémem ESP, které zvyšují míru aktivní bezpečnosti jízdy.

K dalším standardním prvkům modelů Antara patří mj. hydraulický brzdový asistent HBA (Hydraulic Brake Assist), systém aktivní ochrany proti převrácení ARP (Active Rollover Protection) a také zařízení pro bezpečné sjíždění svahů DCS (Descent Control System), které není v této automobilové třídě příliš obvyklé. Systém DCS zaručuje bezpečné sjíždění i velmi prudkých svahů konstantní rychlostí, která je předurčena polohou pedálu plynu. Na přání se dodává i systém stabilizace přívěsu TSA (Trailer Stabilization Assist). Antara má vpředu nezávislé zavěšení McPherson, zadní kola jsou uchycena čtyřprvkovými závěsy. Brzdový systém staví na bohatě dimenzovaných kotoučových brzdách s ventilovanými kotouči u všech kol.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...