V souladu se svým závazkem dosáhnout zařazení svých dieselových motorů do kategorie “i” nejpozději v roce 2005, nazvala Honda nový inteligentně řízený dieselový motor i-CTDi.
Dieselový motor Honda i-CTDi bude využit pro pohon nového Accordu, který bude poprvé s dieselovým motorem předveden v září tohoto roku na automobilovém salonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Dieselové modely Accordu přijdou do prodeje roku 2004. Uvedený dieselový motor bude také zařazen do výběru pro další model – úspěšnou a populární Hondu CR-V.
Motor i-CTDi je nadále podrobován zkouškám a nyní uváděné hodnoty jsou proto ještě pouze předběžné. Očekává se nicméně dosažení výkonu přes 140 k a maximálního točivého momentu více než 300 Nm. Mezi vlastnosti tohoto motoru přeplňovaným turbokompresorem patří druhá generace technologie „common-rail“, čtyři ventily na každém válci, výfukové emise splňující normu Euro 4 a celoslitinová konstrukce.
O novém motoru Hondy se prohlašuje, že je “state-of-the-art”, čili nejmodernější, výraz je poněkud zprofanovaný, ale po uvedení motoru na trh se dá předpokládat, že toto hodnocení bude odpovídat jeho kvalitám. Honda totiž nasbírala mnoho cenných zkušeností při své těsné spolupráci a firmou Isuzu při vývoji dieselového motoru pro pohon vozů řady Civic, takže i když vstupuje do oblasti tohoto druhu pohonů později, nebude premiéra tohoto nového dieselového motoru Honda s očekávaným vynikajícím hodnocením žádným mimořádným překvapením. Tím spíše, že vynikající výsledky při modernizaci vysoce výkonných benzinových motorů byly také využity pro přechod na alternativní palivo.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií