Nejnovější řada modelů Honda Civic již sedmé generace byla tak doplněna i o třídveřovou verzí po čtyřdveřovém sedanu, pětidveřové verzi a sportovnímu coupé – verse Civicu, které byly uvedeny na náš trh v krátkém časovém sledu. Zákazníci si mají tedy nyní možnost zvolit ze čtyř verzí Civicu tu verzi, která přesně odpovídá jejich představám a potřebám.
Třídveřová Honda Civic má shodnou elegantní příď a prvky designu pětidveřové verze, při bočním pohledu však působí třídveřová verze sportovnějším dojmem spolu se standardně montovaným zadním střešním spoilerem. Byl jsem překvapen prostorným interiérem a i zavazadlovým prostorem, který díky použití rezervního kola pro nouzové dojetí má objem 315 litrů. Praktická je i možnost jednoduchého sklopení zadního děleného sedadla, čímž se vytvoří plochá podlaha zavazadlového prostoru a jeho objem se zvýší na 610 litrů.
Pohodlné sedadlo dobře tvarované spolu s možností jeho výškového nastavení a výškově nastavitelným volantem mě umožnili zaujmout nejvhodnější pozici pro řízení vozu. I třídveřová verze má umístěnu řadicí páku uprostřed na přístrojové desce. Na toto řazení jsem si prakticky okamžitě zvykl – její umístění blízko volantu pokládám za pohodlnější a bezpečnější.
Ze dvou šestnáctiventilových čtyřválcových benzinových motorů – 1,4 a 1,6 – měl testovací vůz výkonnější motor se systémem proměnlivého časování a zdvihu ventilů obsahu 1,6 litru, jehož maximální výkon podle údajů výrobce je 81 kW (110 k) při 5 600 ot/min. Tento motor, který již od 2 000 ot/min ochotně akceleruje, mě umožnil spolu s vhodně odstupňovanými stupni pětirychlostní mechanické převodovky sportovní jízdu s tímto vozem. Z krátké cca 100 km dlouhé testovací jízdy hodnotím kladně i konstrukci podvozku, účinný brzdový systém s ABS a EBD a elektrický posilovač řízení – hospodárný s naprogramovanou přizpůsobivostí.
Z bezpečnostních prvků jsou u všech stupňů výbavy Civicu jak s motorem 1,4 tak s motorem 1,6 obsaženy již v základní ceně mimo jiné přední dva airbagy spolu s bočními airbagy řidiče i spolujezdce, třetí brzdové světlo a stěrač zadního skla. Všechny stupně výbavy obsahují i elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání, imobilizér a autorádio s přehrávačem (u výbavy 1,6 ES s CD). Testovaný vůz 1,6 výbavy LS měl navíc mimo jiné klimatizaci, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání a metalízu.
Ceny třídveřového Civicu včetně DPH jsou podle zvoleného motoru, převodovky a výbavy od 399 900 do 534 000 Kč. Ceny se zdají na první pohled vyšší, ale je třeba si uvědomit, že tyto ceny obsahují řadu prvků výbavy, které u řady jiných značek se musí platit jako prvky příplatkové výbavy.
Pro zájemce o dieselový motor uvádím, že v průběhu roku 2002 bude na našem trhu uveden do prodeje Civic s přeplňovaným dieselovým motorem o obsahu 1,7 litru s technologií common rail, která zajišťuje motoru vysokou účinnost, nízkou spotřebu paliva a vyšší výkonnost.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií