Sedmimístný luxusní sportovně-užitkový terénní vůz přesvědčuje svojí excelentní jízdní dynamikou jak na silnici tak i mimo ní a cestujícím nabízí obrovský prostor s komfortem srovnatelným s luxusní limuzínou. Navíc Třída GL přináší do svého segmentu absolutní novinku, kterou je systém PRE-SAFE.
Zcela jedinečný design nového vozu upozorňuje nejen na jeho silový potenciál, ale zároveň podtrhuje jeho exkluzivitu. Uklidňující plochy karoserie, energické prvky provedené do klínovitého tvaru a výrazné detaily dávají tomuto terénnímu automobilu již v klidu dynamický charakter. Rozměry prostorné karoserie (délka 5088 mm, šířka 1920 mm, výška 1840 mm) jsou v harmonickém souladu.
Nejvyšší komfort za všech okolností
Jízda ve voze Třídy GL nabízí komfort první třídy bez ohledu na to, zda se jedná o krátké pojíždění ve městě, o cesty na vzdálenost stovek kilometrů nebo přejezdy nezpevněného terénu. I na obou plnohodnotných samostatných sedadlech třetí řady mají cestující ještě velice dobré možnosti volného pohybu. Například vzdálenost od střední řady sedadel je 815 mm. Pokud posádce nového Mercedesu GL postačí místa v obou předních řadách, nabízí se možnost je buďto jednotlivě nebo společně prostřednictvím elektrického pohonu ovládaného tlačítkem zapustit do podlahy, takže vznikne zcela rovná ložná plocha pro náklad. Prostor pro zavazadla pětisedadlové výbavové varianty má objem 1240 litrů, což je v této automobilové třídě nejvyšší naměřená hodnota. Pro přepravu nákladu je u modelu GL k dispozici maximální prostor s objemem 2300 litrů, jemuž odpovídá ložná délka 2128 mm. I při rozsáhlé variabilitě kabiny umožňuje automatická klimatizace THERMATIC sériově zabudovaná v modelu GL 320 CDI na všech sedmi sedadlech vyrovnanou teplotu jak při arktických mrazech tak v případě tropických vedrech. Verze poháněné motory V8 jako jsou GL 420 CDI, GL 450 a GL 500 mají v sériové výbavě multizónovou klimatizaci THERMOTRONIC a jejich komfort z hlediska vytvořeného klimatického prostředí je ještě vyšší. Mezi další položky sériového vybavení ovlivňující komfort posádky patří kromě jiného kombinace čalounění „Artico“, elektricky přestavitelná přední sedadla a uzavřená panoramatická střecha nad třetí řadou sedadel.
Vysoká míra bezpečnosti dosažená inteligentním řešením
Třída GL využívá všechny přednosti samonosné karoserie a spojuje vysokou stabilitu s inteligentním řešením lehké ocelové konstrukce. Toto propojení umožňuje vysokou míru pasivní bezpečnosti. Vysoce stabilní kabina vytváří spolu s přední a zadní deformační zónou velmi účinný základ ochranných systémů pro posádku. Patří k nim kromě jiného:
- adaptivní, dvoustupňové airbagy řidiče a spolujezdce
- boční airbagy vpředu a na přání u střední řady sedadel
- okenní airbagy všech tří řad sedadel od sloupku A až po sloupek D
- aktivní opěrky hlavy NECK-PRO pro řidiče a spolujezdce na přání
- tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedmi sedadlech
- napínače pásů a adaptivní omezovače síly v bezpečnostních pásech řidiče a spolujezdce, napínače pásů a omezovače síly pro vnější sedadla střední řady
Na přání zákazníka může být vozidlo vybaveno systémem ochrany cestujících s předvídavým účinkem PRE-SAFE. Hlavní roli zde hraje propojení systémů pasivní a aktivní bezpečnosti. PRE-SAFE využívá senzoriku regulačních systémů jízdní dynamiky jako jsou ABS, brzdový asistent BAS nebo ESP a při jízdních situacích hrozících vznikem havárie optimalizuje ochrannou funkci prvků pasivní bezpečnosti. Třída GL dává nové rozměry také v oblasti ochrany chodců. Konstrukce přední části vozu dovolila vytvoření přesně definovaných volných prostorů mezi karoserií a pod ní umístěnými agregáty, které umožňují vhodnou deformaci. Spolu s poddajnými nárazovými oblastmi tak vznikl účinný systém chránící jak chodce tak cyklisty.
Třída GL pro Mercedes typické geny terénního vozu jako je mimořádná důkladnost, robustnost a trvanlivost. Ne nadarmo odkazuje jeho označení na legendárního praotce všech terénních Mercedesů – Třídu G. Tento terénní klasik nedávno překročil čtvrtstoletí výroby a vedle nové Třídy GL zůstává v nabídce i nadále.
Špičkové jízdní výkony jak na silnici tak i v terénu
4MATIC – stálý pohon všech kol značky Mercedes-Benz – dopomáhá Třídě GL za všech podmínek k vynikající jízdní dynamice. Ve spolupráci se vzduchovým odpružením AIRMATIC, které je součástí sériové výbavy, přesným řízeným v závislosti na řadě parametrů a sériovým adaptivním systémem tlumení ADS překvapuje Mercedes-Benz GL (jeho rozvor měří 3075 mm) pozoruhodnou obratností. Stejně tak zaslouží pozornost jízdní vlastnosti při tažení přívěsu. Komponenty TSA (Trailer Stability Assist) systému ESP cíleným zásahem na brzdách zmírňují kritickou jízdní situaci s přívěsem již během jejího vzniku, plně automatické výškové vyrovnání pak přebírá systém AIRMATIC. Speciální off-roadové disciplíny jako je sjíždění prudkého svahu, rozjezdu a brždění v terénu mají na starosti funkce, které podporují řidiče modelu GL při jízdě mimo zpevněné cesty. U všech ECE-modelů pak jejich sériově dodávaná technická souprava OFFROAD-PRO dále zvyšuje schopnost zvládnout i extrémní terén. Kromě jiného do ní patří dvoustupňová rozdělovací převodovka s terénní redukcí a 100 procentní závěrou diferenciálu rozdělovací převodovky a diferenciálu zadní nápravy. Speciálně pro tvrdé podmínky modifikovaný AIRMATIC zvyšuje světlost vozu podle potřeby až do výšky 307 milimetrů, brodivost vozu tak stoupá na 600 milimetrů.
Suverénní hnací jednotky: nové agregáty V6 a V8
Moderní paleta motorů všech modelů Třídy GL zajišťuje nejvyšší komfort z hlediska pohonu a odpovídající jízdní výkony při příznivé spotřebě. Nabídka naftových motorů zahrnuje kromě šestiválce V6 (165 kW/224 k) modelu GL 320 CDI nové provedení výkonného osmiválce V8 v modelu GL 420 CDI, který nyní dává výkon 225 kW/306 k a jeho nejvyšší točivý moment dosahuje 700 Nm. Oba tyto motory splňují limity normy EU-4 a pracují s bezúdržbovými filtry pevných částic. Kromě 5,5 litrového motoru (285 kW/388 k) zavedeného poprvé v nové Třídě S, který slouží jako pohonná jednotka pro model GL 500, slaví druhý agregát této moderní rodinky motorů v modelové řadě GL svojí světovou premiéru. U modelu GL 450 má tento motor pracovní objem 4,6 litru a dává výkon 250 kW/340 k. Také oba tyto motory se vypořádaly s limitními hodnotami normy EU-4.
Všechny motorové varianty modelové řady GL jsou sériově vybaveny sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-TRONIC s funkcí DIRECT SELECT. Výborné jízdní výkony a nízká spotřeba nejsou pouze výsledkem perfektní kombinace moderních motorů s převodovkou 7G-TRONIC a optimalizace hnací větve. Důležitým faktorem je také relativně nízká celková hmotnost daná samonosnou karoserií a pro automobil této velikosti docílená kvalitní aerodynamika (cx 0,37).
Úspěšný model z vysoce moderního výrobního závodu
„Mercedes-Quality – made in the USA“ je na druhé straně Atlantiku nově zavedenou obchodní známkou objasňující úspěšnou historii závodu DaimlerChrysler v městě Tuscaloosa/Alabama. Rodiště Třídy GL bylo uvedeno jako první mimoevropský závod Mercedes-Benz do provozu v roce 1997. Do jeho výstavby a průběžné modernizace bylo od roku 2001 investováno 600 milionů US-dolarů, celkově pak náklady narostly na zhruba 1 miliardu US-dolarů. Závod Tuscaloosa má od jeho rozšíření v květnu 2005 teoretickou roční kapacitu 160 000 vozů. V současné době je zde vyráběna Třída M a Třída R doplněná o třetí modelovou řadu – Třídu GL.
Nový Mercedes-Benz Třídy GL oslaví svojí světovou premiéru v lednu 2006 na mezinárodním autosalonu NAIAS (North American International Auto Show) v Detritu. Na jaře se tento nový model objeví u prodejců na severoamerickém trhu, evropští zákazníci budou moci tento mnohostranný terénní vůz získat od září 2006.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií