Mercedes-Benz řadou avantgardních inovací u třídy E potvrzuje, že je průkopníkem špičkové techniky. Inovace, které se zatím neobjevily v programu žádné automobilky na světě, se s novou Třídou E dostávají buď do sériové výbavy nebo jsou vůbec poprvé uplatněny v tomto automobilovém segmentu.
Nová Třída E nahrazuje svého předchůdce, který s průměrným ročním odbytem přes 200 000 vozů představoval ve světovém měřítku nejprodávanější limuzínu vyšší třídy. To znamená, že ve svém tržním segmentu získala Třída E podíl ve výši 24 procent, přičemž v řadě zemí tento podíl přesáhl i 40 procent. Od roku 1995 bylo vyrobeno koncernem DaimlerChrysler kolem 1,4 milionu limuzín Třídy E. Vývoj nové Třídy E trval 48 měsíců a byly na něj vynaloženy investice ve výši dvou miliard Euro.
Vedle nových prvků designu, zdůrazňující dynamiku vozu, poprvé uplatňuje Mercedes-Benz ve velké sérii elektrohydraulický brzdový systém SBC(, nově vyvinuté vzduchové odpružení AIRMATIC DC (Dual Control), dále inteligentní ochranné systémy pro ochranu cestujících a aktivní ortopedické sedadlo. Důsledkem technologických inovací je snížení spotřeby pohonných hmot.
Nové prvky designu – lehce šikmo skloněné zdvojené světlomety s čirou optikou zdůrazňují progresivně-dynamický charakter čelní partie. Obdobně působí pohled z boku: typická Třída E, ale nyní i s výrazným sportovním nábojem a elegancí.
Dynamický charakter dokazuje nová Třída E svojí příkladnou agilností, sportovnímu vozu podobnou ovladatelností a perfektním chováním při průjezdu zatáčkou. Technické předpoklady těchto vlastností vytváří nově vyvinutá čtyřprvková přední náprava a převážně z hliníkové slitiny vyrobená zadní náprava v prostorovém provedení. Vysoký bezpečnostní standard, který napomáhá řidiči zvládnout kritické situace, vytváří sériové zavedení elektrohydraulicky řízeného brzdového systému Sensotronic Brake Control (SBC() a elektronické funkce kontroly stability vozu ESP(. Sensotronic Brake Control byl vůbec poprvé na světě představen teprve před několika měsíci ve sportovním voze Mercedes-Benz SL a nyní se tedy u nové Třídy E dostává do vozu vyráběného ve velké sérii.
Mercedes-Benz dále zvyšuje jízdní komfort novým systémem vzduchového odpružení AIRMATIC DC (Dual Control), který prostřednictvím mikroelektroniky řídí současně odpružení i tlumení. Aby mohl být tlumící i pružící účinek stále optimální, upravuje se podle signálů čidel, které sledují stav vozovky, způsob jízdy a zatížení vozu. Řeší se tak cílový konflikt mezi perfektním komfortem a vysokou dynamikou jízdy vznikající při odlaďování podvozku. Nyní se tímto elegantním způsobem dají plnit rozmanitá přání zákazníků. Vzduchové odpružení patří do sériového vybavení špičkového modelu E 500 s motorem V8 a do všech ostatních vozů Třídy E ho lze dodat na přání.
Bezpečnost cestujících je dále zdokonalena nově vyvinutými zádržnými systémy, které se přizpůsobí chráněným osobám i konkrétní nebezpečné situaci. Kromě adaptabilních čelních airbagů je nová Třída E poprvé vybavena také dvoustupňovými omezovači síly v bezpečnostních pásech a automatickým zjišťováním hmotnosti spolujezdce. V kombinaci s přídavnými čidly nárazu umožňují tyto systémy ještě účinnější, skutečnému průběhu havárie odpovídající ochranu cestujících. K dalším sériovým komponentům bezpečnostního vybavení patří boční airbagy pro cestující na předních sedadlech, velkoplošné okenní airbagy, napínače bezpečnostních pásů, automatická registrace dětské sedačky a čidlo zachycující příznaky převrácení vozu.
V porovnání s předchozím modelem má struktura karoserie nové Třídy E v její přední části ještě větší deformační zóny. Vlastní tuhá kabina zůstává i při těžkých kolizích nepoškozená. Nová limuzína Mercedesu tak vyhovuje i těm nejpřísnějším bezpečnostním testům. Podíl vysokopevnostních plechů s minimální hmotností a maximální bezpečností se u nového vozu téměř zdvojnásobil. Kryt motoru, přední blatníky, víko zavazadlového prostoru a čelní i zadní modul jsou zhotoveny z hliníku.
Pro nové modely je zatím v nabídce pět motorů – tři benzínové se šesti a osmi válci s výkonem od 130 do 225 kW a dva agregáty CDI ve čtyř- a pětiválcovém provedení s výkony 110 a 130 kW . Oproti dosavadním modelům došlo u vozů nové Třídy E ke snížení spotřeby až o 0,9 l na 100 km.
Nejvyšší točivý moment naftových motorů stoupl až o 8 %; špičkovou hodnotu 425 Nm dosahuje model E 270 CDI. Naftové agregáty s přímým vstřikem paliva patří již ke druhé generaci motorů CDI a a mají řadu technických inovací. Čtyřválec vozu E 220 CDI vybavili technici Mercedesu vůbec poprvé dvěma vyrovnávacími hřídeli, čímž docílili pozoruhodné snížení hluku i vibrací. Později bude motorová paleta třídy E doplněna ještě novým benzínovým čtyřválcem přeplňovaným mechanicky poháněným kompresorem a dalšími motory CDI se čtyřmi, šesti a osmi válci.
Perfektní komfort během delších cest zajišťuje nyní samočinná klimatizace, která je součástí sériové výbavy, nově vyvinutá sedadla a nejmodernější asistenční systémy. Poprvé dodává Mercedes-Benz na přání výkonnou čtyřzónovou klimatizaci THERMOTRONIC, jejíž elektronická jednotka řídí zcela individuálně teplotu nejen pro řidiče a spolujezdce, ale také pro cestující na krajních místech v zadní části kabiny.
Pro ty, kteří s ohledem na svoji bezpečnost kladou ještě vyšší nároky na komfortní sezení, může Mercedes-Benz dodat světovou novinku, kterou je sedadlo přizpůsobující svůj tvar dynamice jízdy. To obsahuje řadu vzduchových komůrek, které se podle jízdní situace automaticky naplňují a vyprazdňují tak, aby řidič nebo i spolujezdec měli při projíždění zatáček co nejdokonalejší boční vedení těla.
Přání zákazníků plní z hlediska designu a výbavy tři samostatné řady: CLASSIC, ELEGANCE a AVANTGARDE. Již základní řada CLASSIC je připravena k prodeji vybavená autorádiem, automatickou klimatizací, elektrohydraulickými brzdami SBC, koly z lehké slitiny a spoustou dalších detailů z oblasti bezpečnosti a komfortu. Řada AVANTGARDE zaujme již zvnějšku svými charakteristickými, v dynamickém stylu tvarovanými nárazníky a bočními prahovými lištami, v interiéru pak čalouněním kombinujícím textil s kůží a přístroji s bílými číselníky. Do její základní výbavy patří ještě například výbojkové světlomety v bixenonovém provedení.
Také zábavná elektronika a telekomunikace je v nové Třídě E k dostání s řadou technických inovací. Autorádio 50 APS stejně jako vylepšený ovládací a zobrazovací systém COMAND APS (v dodávkách od čtvrtého čtvrtletí roku 2002) – oba s integrovaným navigačním počítačem – charakterizují barevné displeje s možností grafického zobrazování, na nichž je možné ve spojení s pevně zabudovaným telefonem mimo jiné také komunikovat prostřednictvím zpráv SMS, e-mailu a využívat on-line služby portálu Mercedes-Benz. Hlasová funkce LINGUATRONIC je poprvé u nové Třídy E rozšířená o ovládání navigačního systému.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií