Po třídě S prezentuje stuttgartskáautomobilová značka další pozoruhodný model: velký Mercedes – Coupé. Svoji světovou premiéru bude mít nový CL v březnu příštího roku a koncem roku 1999 se objeví u zástupců a prodejních partnerů značky Mercedes-Benz.
„Jízdní kultura nejvyšší úrovně…to je poselství tohoto fascinujícího automobilu“, říká profesor Jürgen Hubbert, člen představenstva DaimlerChrysler AG zodpovědný za obchodní úsek osobních vozů Mercedes-Benz. „Po třídě S nabízí nový Mercedes-Benz CL ještě více vrcholné technologie orientované na budoucnost, která dává pojmům komfort a dynamika zcela nový význam. S ní dobře koresponduje elegantní vzhled a luxusní výbava tohoto špičkového automobilu německé výroby.“
Dvoudveřové kupé je plné nepřehlédnutelných vlastností. Formální elegance se zde spojuje s technickou dokonalostí, dynamika s vytříbeným vkusem. Čelo modelu Mercedes-Benz CL s dvojitými oválnými světlomety v kombinaci s výraznou mřížkou chladiče představuje exkluzivní interpretaci stylistických prvků typických i pro značku Mercedes-Benz a zároveň signalizuje značnou svéráznost sportovního kupé. Pozvolné zaoblení blatníků, protažená silueta se střechou ve tvaru oblouku a nové panoramatické zadní okno dále zdůrazňují tvář modelu Mercedes-Benz CL.
Elegance samozřejmě nechybí ani v interiéru. Kůže na přístrojové desce a dveřích, doplňky interiéru z ušlechtilého dřeva, u špičkového modelu navíc ještě čalounění střešních sloupků a střechy s použitím jemné kůže alcantara tvoří výbavu, která již při nastoupení do vozu aktivuje důležité smysly – zrak, čich i hmat.
U modelu Mercedes-Benz Coupé jsou použity takové inovace, které nemá žádný automobil na světě. Především jde o zcela nový systém odpružení Active Body Control (ABC) zajišťující dosud nepoznané optimum sportovních vlastností a komfortu. Podle signálů čidel a pomocí speciálních kapalinových válců na podvozku kompenzuje systém ABC téměř dokonale obvyklé houpavé a kývavé pohyby karoserie při rozjezdu, při jízdě v zatáčkách a při brždění. To vše se odehrává ve zlomku sekundy, takže bleskurychlý útlum karoserie následuje v každé situaci. Jízda automobilem se tak stává mimořádným požitkem.V kombinaci s elektronickým programem stability ESP dodávaným rovněž v sérii, poskytuje tak špičkové kupé nové možnosti bezpečné jízdy.
K dynamickému vzhledu nového vozu se dobře hodí oba motory, které Mercedes-Benz pro kupé nabízí. Vrcholný model CL 600 přichází na trh s nově vyvinutým obzvláště tichým dvanáctiválcem pyšnícím se výkonem 270 kW a točivým momentem 535 Nm. Tříventilová technika, zdvojené zapalování a samočinné vyřazování válců z provozu jsou jenom tři příklady vybrané z technicky náročného provedení motoru. Další varianta CL 500 je dodávána s vidlicovým osmiválcem o výkonu 225 kW.
Zvláštní exkluzivitu mají také další inovace technického rázu, které je možné získat na přání jako na příklad:
- Distronic – jedinečný asistenční systém regulace vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla.
- Keyless-Go – zcela ojedinělý systém pro otevírání vozu s kontrolou jízdního oprávnění řešený pomocí čipové karty namísto klasického DISTRONIC – jedinečný asistenční systém regulace vzdálenosti od klíčku.
- Okenní airbagy a boční airbagy ve dveřích v kombinaci s vylepšením ochrany cestujících při nárazu z boku.
- COMAND – nový systém ovládání a zobrazování určený pro dynamickou navigaci DynAPS, televizní přijímač, radio, telefon, kazetový přehrávač a měnič CD.
- Linguatronic – systém hlasového ovládání telefonu.
- TELE-AID – automatický nouzový signál pro přivolání pomoci s určením polohy vozu.
- Aktivní odvětrání sedačky pro příjemnější posezení.
- Dynamické opěradlo odlehčující zádové svalstvo prostřednictvím mírné masáže okolí páteře.
- Automatická klimatizace s čidly pro vlhkost vzduchu, nasávané škodliviny a intenzitu slunečního záření.
Příkladná aerodynamika ( cx= 0,28) ,inteligentní lehká konstrukce a nová rozměrová koncepce jsou dalšími rysy modelu Mercedes-Benz CL, které pozitivně ovlivňují výborné jízdní výkonya příkladnou dynamiku. Inženýři stuttgartské automobilky vyvinuli moderní hybridní koncepci umožňující použití různých lehkých materiálů jako hliník, hořčík, ocel nebo plasty, které přinesly úsporu na hmotnosti oproti předchozímu modelu více než 300 kg. Délka a šířka karoserie se zmenšila o 76 mm resp. 55 mm, což se v žádném případě neprojevilo negativně na komfortu cestujících..
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií