Saab se poprvé střetne v konkurenčním boji s luxusními sedany předních světových značek, které v tomto sektoru dosud dominují.
Zcela nový Saab Sport Sedan, ohlášený 13. května 2002, nahrazuje současnou řadu tří- a pětidvéřových hatchbacků a je prvním krokem pečlivě rozvrženého pětiletého plánu růstu, jehož cílem je zvýšit výrobu a prodej na více než 200 000 automobilů, což je téměř zdvojnásobení současné úrovně.
V posledních letech se termín „zmenšování“ („downsizing“) stal mezinárodním spotřebitelským trendem v prodeji automobilů. V sektoru luxusních vozů prodej menších, „kompaktních“ automobilů vzrostl téměř o 50% – na 1,4 milionu kusů v loňském roce. Naproti tomu prodeje větších vozů střední velikosti, jako je např. Saab 9-5, většinou stagnovaly a v loňském roce nepatrně poklesly na 0,8 milionu kusů.
Téměř osamocen mezi světovými výrobci luxusních automobilů, pokračoval Saab se svou tradiční koncepcí hatchbacku. V segmentu luxusních vozů, do nějž 9-3 patří, však dominují prodeje sedanů, které představují téměř 60% z celkového počtu, a zbývajících 40% tvoří kategorie combi, kabriolet a coupé. Nyní, když je místo hatchbacku k dispozici nový model sedanu řady 9-3, je Saab poprvé v pozici, kdy může na tomto významném trhu soutěžit na odpovídající bázi.
Výzkum také ukazuje, že je-li pro zákazníky důležitá všestrannost, dávají nyní přednost vozům combi před hatchbacky. Saab 9-3 Sport Sedan je tedy důležitý jako první, základní produkt v nadcházející sérii různých variant.
Sportovní zaměření vozu a jeho schopnost poskytnout radostný zážitek z jízdy jsou další základní kvalifikační podmínkou. Zákazníci v tomto segmentu trhu přikládají vyšší prioritu sportovnímu zážitku, orientovanému na výkon. V tomto ohledu charakter nového sportovního sedanu ve srovnámí s předchozími modely mnohem výrazněji čerpá z tradice Saabu v oblasti vynikajících dynamických vlastností podvozku a výkonu přeplňovaných motorů.
Zatímco příchod nového Saabu 9-3 zahajuje první fázi plánu růstu, založeného na nových produktech, položila již společnost Saab základy pro zajištění vyšších objemů výroby a pro další zvýšení úrovně kvality: byla realizována investice za více než 4,5 miliardy SEK do nových výrobních prostor a strojírenského vybavení výrobního závodu v Trollhättanu, 80 km severně od Göteborgu. V minulém roce bylo dokončeno rozšíření karosárny, jejíž plocha byla zvětšena o 12 500 m. V ní bude možné vyrábět souběžně různé karosérie pro různé modely. A také do lisovny byla instalována nová, pátá lisovací linka, která spolu s efektivnějšími technologiemi umožní třicetiprocentní zvýšení produktivity. Připočteme-li ještě zcela novou lakovnu, která patří k nejmodernějším a nejčistším na světě, pak všechny hlavní výrobní provozy v Trollhättanu byly rozšířeny a modernizovány a jsou tak připraveny na výrobu nového Saaba 9-3, která bude zahájena v červenci 2002.
Investice do nových produktů a výrobních kapacit je největší v historii Saabu a byla plánována a realizována s plnou podporou majitelů, společnosti General Motors. Je jasným projevem odhodlání společnosti GM podporovat rozvoj Saabu jako vedoucí evropské značky luxusních vozů v portfoliu automobilek patřících GM.
V zítřejším článku vás budeme podrobně informovat o konstrukci a technických novinkách nového modelu Saab 9-3 Sport Sedan.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií