I když prodej bude zahájen až v září 2002, mohou prodejci Saabu již nyní přijímat objednávky zákazníků. Cenově je vůz zařazen tak, aby byl konkurence schopný ostatním luxusním kompaktním sportovním modelům na našem trhu.
Hlavní charakteristické vlastnosti nového 9-3 přispívají k bohatšímu, sportovnímu zážitku z jízdy ve čtyřech klíčových oblastech: kontakt řidiče s vozem, kultivovaný výkon, přizpůsobivost vozu řidiči a design soustředěný na řidiče.
Silueta připomínající coupé, s výrazným sklonem předního a zadního skla a krátkým přesahem přídě i zádě vozu, vyjadřuje dynamický, sportovní charakter, který je dále posilován příklonem kol. Celkový design je takový, že vzbuzuje dojem pohybu i když vůz stojí na místě. Tvar oken a klínovitý profil spolu s integrovanými světlomety a mřížkou chladiče dodávají vozu charakteristickou identitu značky Saab. Ve srovnání se svým předchůdcem nabízí nový 9-3 pohodlí většího prostoru, zvláště pro cestující na zadních sedadlech, a to při stejné celkové délce.
Dokonalá aerodynamika včetně nízkého součinitele odporu vzduchu (0,28) umožnila dosáhnout nízkých hodnot vztlakových sil v oblasti zadní nápravy, což zlepšuje stabilitu při vysokých rychlostech a brždění. Výhodou pečlivého vyřešení obtékání vzduchu je pro řidiče i to, že pomáhá jako prevence proti usazování nečistot na zadním skle a světlech.
Stejně jako všechny vozy Saab, je nový 9-3 navržen „směrem od řidiče“. To znamená, že ergonomie kokpitu, palubní přístroje, ovládací prvky i poloha sedadla – to vše je vyvíjeno z perspektivy řidiče, pro pohodlí řidiče a bezpečné vedení vozu:
- Pocit v kokpitu. Hlavní přístrojový panel vytváří oblouk kolem řidiče. Ovládací prvky jsou logicky rozmístěné a příjemně padnou do ruky. Volant má nastavitelný sklon a vzdálenost. Zelené osvětlení palubních přístrojů a funkce Night Panel umožňují pohodlnou noční jízdu.
- Vysoko umístěný displej. Informační displej Saabu (SID), umístěný při horním okraji palubní desky v blízkosti dolního okraje předního skla, uzavírá přirozené zorné pole řidiče. Obrazovka zobrazuje údaje satelitního navigačního systému, nastavení autorádia a varovná hlášení.
- Mnoho funkcí zvyšujících pohodlí. Tyto funkce byly navrženy proto, aby byl život s novým 9-3 co nejpohodlnější, a zahrnují: návrat vnějších zpětných zrcátek po sklopení do původní polohy, dálkové ovládání oken včetně střešního a noční halogenové osvětlení obvodu vozu.
- Systém „Profiler“ pro přizpůsobení podle přání zákazníka. K řadě funkcí, které mohou být nastaveny podle osobních preferencí, patří: systém alarmu proti odcizení, parkovací asistent, dešťové čidlo a automatická klimatizace.
- Dvouzónová klimatizace s automatickým řízením. Pomocí senzorů registruje změny slunečního osvětlení nebo stínu vně vozu a automaticky reguluje průtok vzduchu pro udržení konstantní teploty.
- Satelitní navigace. Navržena Saabem, se softwarem „ušitým na míru“, zahrnuje hlasové instrukce, ukládání tras a míst a dynamické navádění, umožňuje např. vyhnout se zácpám.
- První integrovaná aplikace technologie Bluetooth v automobilu. Technologie Bluetooth umožňuje bezdrátovou komunikaci na krátké vzdálenosti mezi zařízeními jako jsou telefony, kapesní počítače PDA (Personal Digital Assistants) a osobní počítače. Nový 9-3 podporuje hlasové ovládání a volání pomocí „hands-free“ náhlavní sady Bluetooth i bezdrátové vytáčené připojení do počítačových sítí pomocí kapesního počítače PDA nebo notebooku s podporou technologie Bluetooth.
Nový model nabízí k výběru tři nové, celohliníkové, přeplňované zážehové motory o objemu 2,0 l s výkonem 110 kW (150 k), 129 kW (175 k) a 147 kW (210 k) a turbodiesel o objemu 2,2 l s výkonem 92 kW (125 k). Převodovky s pohonem předních kol zahrnují pěti a šestistupňovou manuální převodovku a pětistupňovou automatiku s ruční volbou Saab Sentronic nebo (na přání) s ovládáním na volantu. K dispozici jsou tři úrovně výbavy, tzv. „tvary“: Linear, Arc a Vector, navíc ještě vysoce výkonná varianta Aero, která má snížený, sportovně laděný podvozek, speciální úpravy karosérie a nejvýkonnější motor o výkonu 147 kW (210 k).
Saab je v rámci koncernu General Motors odborným centrem pro vývoj přeplňovaných zážehových motorů a nová pohonná jednotka přidává vyšší kultivovanost a živost k tradiční přednosti motorů Saab, jíž je vysoký točivý moment pro silný tah v pásmu středních otáček. Dodává rovněž dostatek sportovního výkonu, jehož úroveň odpovídá dynamice podvozku a cílové skupině řidičů nového vozu.
Hlavními přednostmi konstrukce motorů jsou:
- Sofistikovaný výkon pohonné jednotky. Vysoce citlivé a přesné ovládání škrticí klapky, adaptivní řízení výkonu a plynulé přechodové charakteristiky díky novému řídícímu systému Trionic 8, poslední verzi 32-bitového systému vyvinutého Saabem.
- Unikátní „kyvadlové“ uložení motoru. Hluk a vibrace motoru jsou redukovány díky výztuhám na spodku motoru pro optimální kompenzaci točivé reakce.
Hlavními konstrukčními přednostmi nového Saabu jsou:
- Charakteristika pasivního řízení zadních kol „ReAxs“. Kinematika zadní nápravy je vyladěna tak, že poskytuje jedinečnou reakci zadních kol na řízení. Dosahuje se tak optimálních jízdních vlastností a stability.
- Čtyřprvkové nezávislé zavěšení zadních kol. Vysoká příčná tuhost pro stabilitu a přilnavost; podélná poddajnost pro lepší pohodlí.
- Nízko usazený sloupek řízení poskytuje vynikající cit a přesnost v kombinaci s degresívním účinkem posilovače a rychlými reakcemi.
- Zavěšení předních kol se vzpěrou McPherson a s dolním příčným ramenem uchyceným na hydraulicky tvářeném pomocném rámu. Vysoká příčná tuhost uložení pro dobrou řiditelnost a ovladatelnost, velká podélná poddajnost pro lepší pohodlí.
- Vyspělé elektronické řídící systémy podvozku. Saabem vyladěný systém jízdní stability ESP. Asistent ruční brzdy, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, systém řízení brzd při zatáčení CBC a protiprokluzový systém TCS – vše ve standardní výbavě.
- Optimalizovaný výkon brzd. Přední/zadní brzdové kotouče ve třech/dvou velikostech v závislosti na specifikaci.
- Minimalizovaná neodpružená hmota pro vyšší kvalitu jízdy. Těhlice a spodní ramena zadní nápravy z hliníku. Příčné stabilizátory z dutých ocelových profilů.
- Příčně poddajné uložení horní části zadních tlumičů pro pohodlnou jízdu a efektivní pohlcování vibrací.
- Pevnost konstrukce. S torzní tuhostí 22 000 Nm/1° je karosérie více než dvojnásobně tuhá ve srovnání s předcházejícím modelem. To přispívá k vynikajícím vlastnostem pokud jde o jízdní pohodlí, ovladatelnost a bezpečnost.
- Navržen pro bezpečnost v reálném životě. Během vývoje byly provedeny testy při 75 konfiguracích nárazu, s využitím databáze Saabu evidující 6000 skutečných dopravních nehod. Testy zahrnovaly boční nárazy nákladního automobilu, čelní srážky s osobním automobilem při rychlosti nárazu 120 km/h, a srážky s maketou losa.
- Vyspělá elektronika. Většina rozsáhlých elektronických systémů automobilu využívá optická vlákna. S kapacitou pro přenos signálů, která je padesátinásobná proti klasickým systémům s kabelovým propojením, poskytují optická vlákna velmi rychlou platformu pro vyspělé zábavní a informační systémy v automobilu.
Nový Saab 9-3 Sport Sedan má snížené provozní náklady: Delší intervaly servisních prohlídek a zkrácené doby jejich trvání minimalizují časové ztráty zákazníků a snižují plánované náklady na servis o 30% ve srovnání s předchozím modelem. Algoritmus palubního počítače přizpůsobuje cykly výměn oleje způsobu využívání vozidla.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií