Nový koncept Peugeot BB1 – 100% elektrický vůz – představen na probíhajícím Autosalonu ve Frankfurtu

Peugeot BB1, do něhož se při délce pouhých 2,5 metrů vejdou čtyři osoby, přichází s novým řešením automobilu ze všech hledisek: architektury, stylu, pojetí interiéru, řízení…, a to vše s maximální ohleduplností k životnímu prostředí.

Koncepční vůz BB1 vyjadřuje svobodu, optimismus, resp. „altruismus“ a slibuje nové zážitky z řízení.

Nový koncept Peugeot BB1 - 100% elektrický vůz - představen na probíhajícím Autosalonu ve Frankfurtu
Nový koncept Peugeot BB1 - 100% elektrický vůz - představen na probíhajícím Autosalonu ve Frankfurtu
Nový koncept Peugeot BB1 - 100% elektrický vůz - představen na probíhajícím Autosalonu ve Frankfurtu

Ve světě pohybu, kde městský provoz neustále houstne, kde se každý snaží ušetřit čas a kde se životní prostředí stalo prioritou jako nikdy předtím, se konstruktéři a designéři předhánějí ve vynalézavosti a snaze přijít s co největším počtem řešení pro budoucnost.

Ve snaze vyhovět těmto požadavkům Peugeot vyvinul bohatou nabídku mobility. Každý, podle svého věku a svých potřeb, tak může najít v nabídce bicyklů, motocyklů či automobilů se lvem ve znaku odpovídající odpověď na svá očekávání.

Neustálé a celospolečenské zvažování řešení mobility dovedly různé subjekty k rozhodnutí kombinovat know-how a zkušenosti tak, aby daly vzniknout zcela originálním projektům. A záměrem značky Peugeot je být dnes i v budoucnu nositelem globální a trvalé mobility, přinášet inovativní, ekologickou a konkurenceschopnou nabídku o dvou, třech i čtyřech kolech.

Naprosto originélní…

Podle zadávacích podmínek projektu bylo úkolem BB1 poradit si se všemi situacemi, jaké se dnes mohou v každodenním životě ve městě vyskytnout, a tedy nabídnout maximálně přizpůsobivý, kompaktní, hbitý a ovladatelný vůz (poloměr otáčení 3,50 m).

Konstruktéři tak pro splnění těchto požadavků čelili výzvě, jaká se v dějinách automobilu dosud nevyskytla: umístit čtyři osoby do vozu o délce 2,50 m. Toto rekordní využití interiéru v sobě potenciálně skrývá značnou nákladovou kapacitu, zatímco kompaktní konstrukce propůjčuje vozidlu schopnost zaparkovat i na tom nejmenším parkovacím místě, třeba i kolmo k chodníku.

Interiér našel inspiraci ve světě dvoukolých vozidel a nabízí cestujícím mimořádnou ergonomii: řidič ovládá vozidlo z nové pozice řízení – svislejší – což je umožněno díky tomu, že na podlaze již není pedálové ústrojí. Cestující vzadu se posadí do tandemu za řidiče na způsob sezení na skútru. Stejně sedí cestující vpředu a vzadu na pravé straně. A právě díky této nezvyklé konfiguraci získal model BB1 naprosto originální design.

Cestujícím usnadňuje přístup obrácené otvírání dveří, zatímco přístup do zavazadlového prostoru umožňují zadní dvířka a „hobby“. Interiér se mění podle potřeb a může nabídnout nákladový prostor od 160 litrů (se čtyřmi cestujícími) do 855 litrů (s jedinou osobou na palubě).

Přelomový styl

Styl vozidla uvádí na scénu objemný vnitřní prostor a ergonomii řízení. Se splývavými liniemi vpředu, ponechávajícími dostatek prostoru pro zasklené plochy, se zkosenými dveřmi (pro systém ventilace prostoru pro cestující) i podběhy kol vyjadřuje vozidlo i navenek myšlenku odklonu od dosud známého světa automobilů.

Celek, robustní a bezpečný, je ve všech svých detailech navržen s ohledem na kvalitu a technologické požadavky, jak vidíme u předních světel « full LED », z nichž každé má na konci kameru pro pohled dozadu.

Střecha je na dvou místech vypouklá, což po vzoru RCZ řeší prostor pro cestující v zadní části vozu.

Intuitivní spojení

Široké prosklené plochy dodávají modelu BB1 pocit prostoru a světla. Interaktivní technologie, které vůz nabízí, se zase postarají o komfort cestujících.

Barevný displej a systém audio ve vozidle tak představují ideální zázemí pro vašeho multimediálního pomocníka: telefon, navigace, přístup na internet, rádio, MP3… stačí jen připojit přístroj na zásuvku USB, resp. na zásuvku 12 V, pokud je třeba.

Tento univerzální a intuitivní systém BB1 také dovoluje soustředit se na to, co je podstatné, bez přebytečného vybavení, což přispívá k nové pohodě řízení i ke snížení hmotnosti.

Stejně tak kamery pro zpětné vidění umožnily nejen odstranit zpětná zrcátka, ale i optimalizovat šířku vozidla a zlepšit jeho aerodynamiku a zároveň se podílet na high-tech prostředí interiéru.

Ekologicky šetrné vozidlo…

… díky originálním elektrickým motorům

BB1 je kreativní i svým elektrickým pohonem. Takto koncipované vozidlo má totiž motory a zadní kola spojené do jednoho celku, navrženého ve spolupráci se společností Michelin. Toto originální řešení umožňuje maximální vnitřní prostor. Celkový výkon, v souladu s předpisy platnými pro čtyřkolky, nepřesahuje 15 kW (20 k), tedy 7,5 kW na každý motor, což je s ohledem na váhu vozidla a jeho používání ve městě optimální řešení. Charakteristiky vozu dovolují prvotřídní reaktivitu při startu (z 0 na 30 km/h za 2,8 s) a dobrou úroveň při následném zrychlování (z 30 na 60 km/h za 4 s), což přispívá k potěšení z řízení i k bezpečnosti, jež jsou pro značku Peugeot tolik důležité.

Baterie jsou typu lithium-ion a přinášejí vždy okamžitý výkon. Umožňují dojezd 120 km. Dva bloky baterií dodávají energii vždy příslušnému motoru a nacházejí se mezi pravým a levým zadním sedadlem, takže nijak neomezují prostor pro cestující ani pro zavazadla. Toto umístění mezi předními a zadními koly, přispívá rovněž k vyváženosti hmoty vozidla, zlepšuje jeho stabilitu, zejména při prudším brzdění.

… svou novátorskou a odlehčenou strukturou

Inženýři značky Peugeot přistoupili k celkové koncepci vozidla zcela netradičně. BB1 má trubkovitý podvozek speciálně vyvinutý divizí Motocykly Peugeot. Zahrnuje všechny obvyklé dynamické systémy: elektrické řízení, pojezdové ústrojí, kombinace odpružení a tlumičů atd., které mu zajišťují jízdní vlastnosti odpovídající jeho výkonu a jeho poslání městského vozu s pohodlným řízením a aktivní bezpečností hodnou značky Peugeot.

Lehká karbonová karoserie byla navržena zejména k zajištění vodotěsnosti vozidla a potenciálně otvírá perspektivy pro personalizaci vozidla resp. pro různé verze karoserie …

Hmotnost vozidla nepřekračuje 600 kg i s bateriemi, což dovoluje volit rozměry mechanických prvků přesně podle potřeby a zajistit tak optimální rozložení hmotnosti.

… svou altruistickou koncepcí

Díky elektrickému pohonu je BB1 vozidlem vyznačujícím se obzvláštní ohleduplností k životnímu prostředí. Zaručuje naprosto tichý chod a nulové emise.

Avšak tato odpovědnost vůči životnímu prostředí se neomezuje jen na chvíle, kdy vozidlo jede. Díky fotoelektrickým článkům na střeše vozidla totiž větrání vozu pracuje stále, i při zastavení, jakmile je dostatek světla. To umožňuje dvojí funkci: předběžné větrání interiéru a díky použití vysoce výkonných filtrů s aktivním uhlím zachycení znečišťujících částic a ultrajemného prachu (řádově µm).

… použitím fotoelektrických článků nové generace

Fotoelektrické články modelu BB1 využívají technologii nové generace, navrženou ve spolupráci s nadací Ocean Vital. Pružné články (s možností použití i na tak složitých plochách, jako je dvakrát zaoblená střecha BB1) umožňují vysokou účinnost, řádově až 16 %, získané energie, (což je proti dnešním systémům značný pokrok) využívané k napájení určitých systémů v automobilu.

Nadace Ocean Vital, kterou založil mořeplavec Raphaël Dinelli, podporuje vývoj nových čistých technologií s cílem zachovat přírodní zdroje a životní prostředí. V rámci projektu BB1 byla mezi Peugeotem a Ocean Vital podepsána dohoda o podpoře výzkumu a vývoje nových technologií s cílem podpořit rozvoj nových odvětví výzkumu a průmyslu „zelené ekonomiky“ ve Francii.

Historie pokračuje…

K historii značky a k modelům « Peugeot Bébé » z roku 1905 a 1912 se « BB1 » nehlásí jen názvem …

Koncepce vysoce kompaktního, lehkého a elektrického vozidla… zde nemůžeme nevzpomenout Peugeot VLV – vozidlo, vyráběné v letech 1941 až 1945 v celkovém počtu 377 vyrobených exemplářů. Umožňovalo uspokojovat některé každodenní potřeby přímo uprostřed omezení v době druhé světové války. Je důkazem, že Peugeot vždy dokázal utvářet a přizpůsobovat svou nabídku vozidel danému období a jeho potřebám.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...