Koncepční vůz BB1 vyjadřuje svobodu, optimismus, resp. „altruismus“ a slibuje nové zážitky z řízení.
Ve světě pohybu, kde městský provoz neustále houstne, kde se každý snaží ušetřit čas a kde se životní prostředí stalo prioritou jako nikdy předtím, se konstruktéři a designéři předhánějí ve vynalézavosti a snaze přijít s co největším počtem řešení pro budoucnost.
Ve snaze vyhovět těmto požadavkům Peugeot vyvinul bohatou nabídku mobility. Každý, podle svého věku a svých potřeb, tak může najít v nabídce bicyklů, motocyklů či automobilů se lvem ve znaku odpovídající odpověď na svá očekávání.
Neustálé a celospolečenské zvažování řešení mobility dovedly různé subjekty k rozhodnutí kombinovat know-how a zkušenosti tak, aby daly vzniknout zcela originálním projektům. A záměrem značky Peugeot je být dnes i v budoucnu nositelem globální a trvalé mobility, přinášet inovativní, ekologickou a konkurenceschopnou nabídku o dvou, třech i čtyřech kolech.
Naprosto originélní…
Podle zadávacích podmínek projektu bylo úkolem BB1 poradit si se všemi situacemi, jaké se dnes mohou v každodenním životě ve městě vyskytnout, a tedy nabídnout maximálně přizpůsobivý, kompaktní, hbitý a ovladatelný vůz (poloměr otáčení 3,50 m).
Konstruktéři tak pro splnění těchto požadavků čelili výzvě, jaká se v dějinách automobilu dosud nevyskytla: umístit čtyři osoby do vozu o délce 2,50 m. Toto rekordní využití interiéru v sobě potenciálně skrývá značnou nákladovou kapacitu, zatímco kompaktní konstrukce propůjčuje vozidlu schopnost zaparkovat i na tom nejmenším parkovacím místě, třeba i kolmo k chodníku.
Interiér našel inspiraci ve světě dvoukolých vozidel a nabízí cestujícím mimořádnou ergonomii: řidič ovládá vozidlo z nové pozice řízení – svislejší – což je umožněno díky tomu, že na podlaze již není pedálové ústrojí. Cestující vzadu se posadí do tandemu za řidiče na způsob sezení na skútru. Stejně sedí cestující vpředu a vzadu na pravé straně. A právě díky této nezvyklé konfiguraci získal model BB1 naprosto originální design.
Cestujícím usnadňuje přístup obrácené otvírání dveří, zatímco přístup do zavazadlového prostoru umožňují zadní dvířka a „hobby“. Interiér se mění podle potřeb a může nabídnout nákladový prostor od 160 litrů (se čtyřmi cestujícími) do 855 litrů (s jedinou osobou na palubě).
Přelomový styl
Styl vozidla uvádí na scénu objemný vnitřní prostor a ergonomii řízení. Se splývavými liniemi vpředu, ponechávajícími dostatek prostoru pro zasklené plochy, se zkosenými dveřmi (pro systém ventilace prostoru pro cestující) i podběhy kol vyjadřuje vozidlo i navenek myšlenku odklonu od dosud známého světa automobilů.
Celek, robustní a bezpečný, je ve všech svých detailech navržen s ohledem na kvalitu a technologické požadavky, jak vidíme u předních světel « full LED », z nichž každé má na konci kameru pro pohled dozadu.
Střecha je na dvou místech vypouklá, což po vzoru RCZ řeší prostor pro cestující v zadní části vozu.
Intuitivní spojení
Široké prosklené plochy dodávají modelu BB1 pocit prostoru a světla. Interaktivní technologie, které vůz nabízí, se zase postarají o komfort cestujících.
Barevný displej a systém audio ve vozidle tak představují ideální zázemí pro vašeho multimediálního pomocníka: telefon, navigace, přístup na internet, rádio, MP3… stačí jen připojit přístroj na zásuvku USB, resp. na zásuvku 12 V, pokud je třeba.
Tento univerzální a intuitivní systém BB1 také dovoluje soustředit se na to, co je podstatné, bez přebytečného vybavení, což přispívá k nové pohodě řízení i ke snížení hmotnosti.
Stejně tak kamery pro zpětné vidění umožnily nejen odstranit zpětná zrcátka, ale i optimalizovat šířku vozidla a zlepšit jeho aerodynamiku a zároveň se podílet na high-tech prostředí interiéru.
Ekologicky šetrné vozidlo…
… díky originálním elektrickým motorům
BB1 je kreativní i svým elektrickým pohonem. Takto koncipované vozidlo má totiž motory a zadní kola spojené do jednoho celku, navrženého ve spolupráci se společností Michelin. Toto originální řešení umožňuje maximální vnitřní prostor. Celkový výkon, v souladu s předpisy platnými pro čtyřkolky, nepřesahuje 15 kW (20 k), tedy 7,5 kW na každý motor, což je s ohledem na váhu vozidla a jeho používání ve městě optimální řešení. Charakteristiky vozu dovolují prvotřídní reaktivitu při startu (z 0 na 30 km/h za 2,8 s) a dobrou úroveň při následném zrychlování (z 30 na 60 km/h za 4 s), což přispívá k potěšení z řízení i k bezpečnosti, jež jsou pro značku Peugeot tolik důležité.
Baterie jsou typu lithium-ion a přinášejí vždy okamžitý výkon. Umožňují dojezd 120 km. Dva bloky baterií dodávají energii vždy příslušnému motoru a nacházejí se mezi pravým a levým zadním sedadlem, takže nijak neomezují prostor pro cestující ani pro zavazadla. Toto umístění mezi předními a zadními koly, přispívá rovněž k vyváženosti hmoty vozidla, zlepšuje jeho stabilitu, zejména při prudším brzdění.
… svou novátorskou a odlehčenou strukturou
Inženýři značky Peugeot přistoupili k celkové koncepci vozidla zcela netradičně. BB1 má trubkovitý podvozek speciálně vyvinutý divizí Motocykly Peugeot. Zahrnuje všechny obvyklé dynamické systémy: elektrické řízení, pojezdové ústrojí, kombinace odpružení a tlumičů atd., které mu zajišťují jízdní vlastnosti odpovídající jeho výkonu a jeho poslání městského vozu s pohodlným řízením a aktivní bezpečností hodnou značky Peugeot.
Lehká karbonová karoserie byla navržena zejména k zajištění vodotěsnosti vozidla a potenciálně otvírá perspektivy pro personalizaci vozidla resp. pro různé verze karoserie …
Hmotnost vozidla nepřekračuje 600 kg i s bateriemi, což dovoluje volit rozměry mechanických prvků přesně podle potřeby a zajistit tak optimální rozložení hmotnosti.
… svou altruistickou koncepcí
Díky elektrickému pohonu je BB1 vozidlem vyznačujícím se obzvláštní ohleduplností k životnímu prostředí. Zaručuje naprosto tichý chod a nulové emise.
Avšak tato odpovědnost vůči životnímu prostředí se neomezuje jen na chvíle, kdy vozidlo jede. Díky fotoelektrickým článkům na střeše vozidla totiž větrání vozu pracuje stále, i při zastavení, jakmile je dostatek světla. To umožňuje dvojí funkci: předběžné větrání interiéru a díky použití vysoce výkonných filtrů s aktivním uhlím zachycení znečišťujících částic a ultrajemného prachu (řádově µm).
… použitím fotoelektrických článků nové generace
Fotoelektrické články modelu BB1 využívají technologii nové generace, navrženou ve spolupráci s nadací Ocean Vital. Pružné články (s možností použití i na tak složitých plochách, jako je dvakrát zaoblená střecha BB1) umožňují vysokou účinnost, řádově až 16 %, získané energie, (což je proti dnešním systémům značný pokrok) využívané k napájení určitých systémů v automobilu.
Nadace Ocean Vital, kterou založil mořeplavec Raphaël Dinelli, podporuje vývoj nových čistých technologií s cílem zachovat přírodní zdroje a životní prostředí. V rámci projektu BB1 byla mezi Peugeotem a Ocean Vital podepsána dohoda o podpoře výzkumu a vývoje nových technologií s cílem podpořit rozvoj nových odvětví výzkumu a průmyslu „zelené ekonomiky“ ve Francii.
Historie pokračuje…
K historii značky a k modelům « Peugeot Bébé » z roku 1905 a 1912 se « BB1 » nehlásí jen názvem …
Koncepce vysoce kompaktního, lehkého a elektrického vozidla… zde nemůžeme nevzpomenout Peugeot VLV – vozidlo, vyráběné v letech 1941 až 1945 v celkovém počtu 377 vyrobených exemplářů. Umožňovalo uspokojovat některé každodenní potřeby přímo uprostřed omezení v době druhé světové války. Je důkazem, že Peugeot vždy dokázal utvářet a přizpůsobovat svou nabídku vozidel danému období a jeho potřebám.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií