EX1 již překonal několik světových rekordů ve zrychlení s pevným startem.
Za své ohromující výkony vděčí dokonalé aerodynamice, ultralehké struktuře a dvěma elektrickým motorům, které mu společně dodávají maximální výkon 250 kW (340 k) a pohon všech 4 kol.
Peugeot v rámci příprav obchodního uvedení vozu i0n demonstruje nečekané možnosti elektrického pohonu.
200 let dobrodružství
Ve vývojovém středisku značky Peugeot vznikají neustále nové a nové nápady. Ty nejodvážnější, nejzajímavější nebo nejprovokativnější se často převtělí v mimořádný „dream car“ plný překvapení.
Záměr přijít u příležitosti 200. výročí značky Peugeot s ohromujícím výtvorem se zde rychle spojil s jinou ambicí: ukázat nečekané možnosti, které dokáže nabídnout elektrický pohon.
Inženýři a designéři za tímto účelem čerpali v historii Značky, kde hledali nejradikálnější technická řešení. Ta jim posloužila jako základ pro vytvoření vysoce výkonného futuristického vozu, ve kterém vše směřuje k novým vzrušujícím zážitkům a který je současně ohleduplný k životnímu prostředí. Originální stavbou koncept EX1 připomíná předchozí charismatické vozy (Asphalte, 20Cup). Současně u něj byly využity veškeré historické zkušenosti Značky v oblasti elektrických motorů.
V době, kdy Peugeot přichází se 100 % elektrickým vozem i0n, který se velmi brzy objeví na trhu, nás model EX1 vrhá do nové dimenze koncentrovaných emocí.
Účinný styl
Čisté linie tohoto dvojmístného roadsteru se snoubí s mechanikou vozu v celek zdůrazňující lehkost, které se snažili jeho tvůrci dosáhnout.
Karoserie ilustruje nové stylové kódy značky Peugeot, které se poprvé objevily u konceptu SR1 na začátku tohoto roku a pro než jsou typické atletické tvary. Na obvodu dveří vynikají prvky z leštěného hliníku, které odkazují na modely RCZ a BB1.
Architektura, struktura a nápravový systém… ve službách maximální výkonnosti
Koncept EX1, který zdaleka není „klasickým“roadsterem, vychází z architektury, jejíž tvar připomíná kapku vody. Tuto představu navozuje zadní část, která se zužuje k vzájemně blízko položeným kolům.
Architektura Peugeotu EX1, využívající zkušenosti vycházející z konceptu Asphalte z roku 1996 a z obou vozů 20Cup z roku 2005, umožnila zmenšit velikost kabiny za účelem optimálního rozložení hmotnosti, bez jakéhokoliv zatížení převisů.
Nápravový systém používá technická řešení zaručující jízdní vlastnosti nejvyšší úrovně. Přední nápravu tvoří dvojitá trojúhelníková ramena s oddělenou těhlicí. Zadní nápravu tvoří jedno rameno spojené s centrálně zabudovaným tlumičem, který je vybaven vahadlem pro variabilní tlumení.
Jednoprostorová struktura je vyrobená z karbonového kompozitu se strukturou včelí plástve zajišťující optimalizaci hmotnosti a pevnosti. Zahrnuje také všechny technické prvky pro upevnění mechanických komponentů automobilu.
Rozměry vozu (výška: 90 cm a šířka: 177 cm) přispívají k jeho výkonnosti, k snížení těžiště a k zlepšení jeho aerodynamiky.
Motory: zkušenost Peugeotu v oblasti elektrického pohonu
Elektrický motor je zdrojem nových jízdních zážitků, a to díky svým výjimečným akceleračním schopnostem, ale také díky tichému chodu a jednoduchému ovládání (bez převodovky).
Koncept EX1 využívá dva elektrické motory, přičemž na každé nápravě je umístěn jeden. Jejich nejvyšší výkon je 125 kW (dohromady 250 kW/340 k) a okamžitě dostupný maximální konstantní točivý moment 240 Nm u předního i zadního motoru.
Tato mechanická koncepce umožňuje nejen optimalizovat rozložení váhy, ale také pohon všech čtyř kol. Evokuje to výhody technologie HYbrid4, která se v roce 2011 objeví v sériové nabídce u vozu 3008, jenž bude vpředu opatřen dieselový motorem HDi FAP a vzadu elektrickým motorem.
Futuristický a sofistikovaný interiér
Řidič i spolujezdec nasedají do vozu dveřmi s opačným otevíráním, které vedou k jednotlivým skořepinovým sedadlům. Toto neobvyklé uspořádání posádku okamžitě vnoří do futuristické a sofistikované atmosféry, které odpovídá i přístrojové vybavení (přístrojový displej před každým sedadlem se zobrazením okamžitých výkonů vozu) nebo použité materiály (teplé kovy, reliéfní kůže,…).
Pilot, usazený na úrovni podlahy vozu (s nataženýma nohama), vůz ovládá pomocí dvou páček, což vyvolává pocity vlastní světu letadel či … videoher.
Kromě popruhů, kterými je vůz vybaven, chrání posádku i výška karbonové kabiny sahající dostatečně vysoko nad hlavy, takže může zastávat funkci ochranného oblouku. Díky deflektoru vzduchu, který je dokonale zabudovaný do architektury vozu, může pilot řídit bez helmy.
Elektrický „dream-car“ určený pro překonávání rekordů
Vlastnosti konceptu EX1 zaručují dostatečnou výkonnost nejen pro jízdu mimo centra měst, pro která jsou elektromobily primárně určeny, ale tento vůz může díky svým charakteristikám také zaútočit na rekordy ve zrychlení.
Lehkost, vyváženost, aerodynamika, točivý moment, výkonnost obou elektrických motorů i lithium-iontové baterie z něj činí vůz, jenž je schopný bleskové akcelerace, která může překonat 1 G gravitační síly.
Koncept EX1 tak již obdržel několik mezinárodních rekordů (potvrzeno Mezinárodní automobilovou federací), které kdy získal elektricky poháněný pozemní stroj.
Této série rekordů dosáhnul za volantem konceptu EX1 slavný francouzský cestovatel a filmař Nicolas Vanier (filmy Poslední traper, Vlk…).
Do konce roku se EX1 pokusí překonat nové světové rekordy, a to v Číně, zemi s největším automobilovým trhem na světě.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií