Pracovníci organizace DaimlerChrysler Bohemia s.r.o., kteří zajišťují výhradní dovoz též automobilů značky Jeep, připravili pro „fandy“ a zájemce o automobily Jeep a pro motoristické novináře představení nového modelu Jeep Grand Cherokee.
Testovací trať byla velmi vhodně zvolena: vedla jak po normální silnicí a dálnici, tak i terénem. Testovací jízda byla pro mě velmi příjemným zážitkem. Opravdu nerad jsem opouštěl po jízdě sedadlo řidiče.
Jeep Grand Cherokee na mě zapůsobil přes svou robustnost svým elegantním designem velmi příznivě. Přes svou mohutnost nepůsobí Jeep těžkopádně. Široké 17ti palcové pneumatiky mě přímo vybízely, abych se s Jeepem vydal do terénu. Že je to auto pohyblivé, jsem se přesvědčil nejen v terénu, ale i při jízdě na úzkých silnicích testovacího okruhu.
Pohodlné anatomicky vytvarované sedadlo v osmi směrech seřiditelné spolu s horizontálně seřiditelným volantem mně umožnilo zaujmout optimální polohu pro bezpečné vedení vozu. Palubní deska je elegantní a všechny sdělovače i ovládače jsou umístěny podle ergonomických zásad a neodváděly nadbytečně mou pozornost od provozní situace, což jsem ocenil jak na úzkých silnicích tak především v terénu.
Při jízdě jsem ocenil dobré odhlučnění motoru i podvozku. Zvuk motoru pronikající do interiéru vozu je přesně v takovém rozsahu, který neruší cestující, a přitom mně umožňoval bez pohledu na otáčkoměr se sžít s motorem a plně vychutnávat jízdu s tímto vozem jak na silnici tak v terénu.
Naftový šestiválcový motor 3,0 CRD V6 s 24 ventily s rozvodem 2xOHC s výkonem 160kW. Především mohutný točivý moment 510 Nm, který dosahuje motor již při 1600 ot/min a tuto hodnotu si drží nesníženou až do 2800 ot/min, mně umožňoval na silnici i dálnici sportovní jízdu. I při projíždění ostrých zatáček ve vyšší rychlosti Jeep držel stopu a nadbytečně se nenakláněl. To je jistě především díky moderní konstrukci podvozku, vybaveného systémy ABS, ASR, ESP, ARP, EARS a Quadra Drive II, které zajišťují vozu mimořádnou stabilitu a udržují Jeep pod kontrolou na jakémkoli povrchu a za všech podmínek. Zejména musím také vyzdvihnout konstrukci pérování vozu, které umožňuje rychlejší jízdu i na silnicích s horším povrchem. Pětirychlostní automatická převodovka (s možností i manuální volby rychlostí), řadí vhodně odstupňované rychlostní stupně tak plynule, že přeřazení jsem zaznamenal jen pohledem na otáčkoměr.
Technické detaily, výbavu Jeepů jak modelů Laredo tak Limited včetně cen uvádíme v následujícím článku.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií