Premiéra modelu Jeep Grand Cherokee v roce 1992 znamenala revoluci na trhu luxusních vozů SUV. Ve stopách svých předchůdců jde i zcela nová, v pořadí třetí generace modelu Jeep Grand Cherokee. Nová generace Jeepu Grand Cherokee má pětimístnou samonosnou čtyřdveřovou ocelovou karoserii, nabízí sportovnější charakter s vylepšenou ovladatelností a mimořádnými schopnostmi pro jízdu v terénu a vysokou mírou bezpečnosti cestujících. To vše je přitom doplněno značnou mírou komfortu. Výsledkem vývoje je kompletně nový automobil Jeep, který samozřejmě ctí všechny tradiční hodnoty své značky.
Nová generace Jeep Grand Cherokee je na našem trhu s bohatou standardní výbavou v prodeji za ceny:
- s motorem 3,0 CRD V6 model Laredo – 1 340 000 Kč, model Limited 1 525 000 Kč.
- s motorem 5,7 L HEMI V8 model Limited – 1 745 000 Kč.
Jeep Grand Cherokee svým zákazníkům přináší nejmodernější turbodiesel 3,0 V6 s přímým vstřikováním common-rail (CRD), stejně tak jako zážehový motor 5,7 V8 HEMI, který zároveň slaví svoji premiéru pod kapotou automobilu Jeep. Obě tyto pohonné jednotky dodávají novému Grand Cherokee ve své kategorii mimořádnou dynamiku. Nabídku motorů doplňuje oblíbený osmiválec 4,7 SOHC.
Zcela nový motor 3,0 l V6 CRD je z nové generace naftových motorů koncernu DaimlerChrysler Group a je zárukou vysokého točivého momentu a tažné síly spojených s vysokou ekonomikou provozu. S vysokotlakým vstřikováním Bosch (tlak více než 200 MPa), turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek a čtyřmi ventily na válec splňuje nový motor emisní normu Euro 4 i bez filtru pevných částic. Nejvyšší výkon motoru 160 kW (218 k) a točivý moment 510 N.m v rozsahu 1600 až 2800 ot/min.
Plynový pedál provedení s turbodieselem je nyní vybaven spínačem kick-down. Jeho přínosem je omezení nepříjemných okamžiků, kdy se převodovka během běžné jízdy přepíná při větším (ale ne maximálním) sešlápnutí plynového pedálu do sportovnějšího režimu. Až po skutečně maximálním sešlápnutí plynového pedálu je nyní dostupný nejrychlejší režim řazení kick-down.
Jeep Grand Cherokee je vybavený systémem vypínání válců MDS (Multi-Displacement System). Motor 5,7 HEMI (v případě jízdy vyrovnanou rychlostí nebo mírné akcelerace umožňuje vypnout polovinu válců, čímž se sníží spotřeba paliva v závislosti na jízdních podmínkách až o 20 %. Pro bezproblémové tažení přívěsů, pro jízdu v terénu, ale také pro běžné cestování je důležitý vysoký točivý moment v nízkých otáčkách. Motor 5,7 HEMI( nabízí 90% maxima svého točivého momentu v rozmezí 2400 až 5100 min-1. Přínosem komfortu a lepšího přizpůsobení vozu aktuálním jízdním podmínkám je elektronický plynový pedál. Motor 5,7 HEMI( dosahuje výkonu 240 kW (326 k) a točivého momentu 500 N.m.
Jeep Grand Cherokee nabízí možnost tažení až 3360 kg těžkého přívěsu, což je v dané kategorii rekordní hodnota. Objem prostoru pro náklad – 1908 l nabízí značnou flexibilitu pro pracovní účely i pro volný čas.
Nová pětistupňová samočinná převodovka zajišťuje ve spojení s motorem 3,0 CDR velmi jemné řazení a optimální ekonomiku provozu. Již existující pětistupňová samočinná převodovka používaná ve spojení s motory 4,7 V8 a 5,7 HEMI( byla zdokonalena s cílem vyššího komfortu řazení a z pohledu vyšší hmotnosti brzděného přívěsu, jenž smí Grand Cherokee táhnout. Obě převodovky mají poprvé u vozu Jeep elektronické ovládání, které reflektuje aktuální jízdní styl řidiče. Poloha voliče převodovky v pozici D znamená zcela samočinné řazení, převodovka nabízí i sekvenční manuální volbu rychlostních stupňů, a to pomocí pohybů voliče vpravo či vlevo.
Design modelu Jeep Grand Cherokee je návratem k atletickým liniím. Příď se sedmi svislými otvory v masce chladiče a výrazně tvarovanými výkonnými světlomety je značně dominantním prvkem celého designu.Změněny byly proporce s delší přední kapotou a vetší vzdáleností osy přední nápravy od spodního okraje čelního skla. Automobil tak získal mnohem dynamičtější ráz. Tomuto dojmu pomáhá i ploché čelní sklo a úzké A sloupky. Nový model je o 13 cm delší, nepatrně širší a je posazen na rozvoru delším o 9 cm. Přestože šířka se tolik nezměnila, rozchod kol se zvětšil. Karoserie je ve srovnání s předchozím modelem o 60 % tužší ve zkrutu, má účinnější aerodynamiku (cx=0,41), což je základ pro nižší spotřebu paliva. Zvýrazněné lemy blatníků karoserii opticky snižují. Větší zadní skupinové svítilny s čirým překrytím dodávají automobilu vážnost.
Interiér byl významně pozměněn a zvětšen. Disponuje dvoubarevným provedením přístrojové desky a dveřních panelů. Sedadla mají výraznější boční vedení, zdokonalenou ergonomii a rozšířené možnosti nastavení. Elegantní přístrojová deska nabízí značnou dávku preciznosti a účelnosti. Naopak otočná podlaha zavazadlového prostoru a značné množství různých úchytných bodů je zárukou mimořádné variability úložného prostoru. Nový Grand Cherokee může být vybaven moderními prvky výbavy v podobě například satelitní GPS navigace, audiosystému Boston Acoustics, hands free.
Posádka vozu jistě ocení i významné omezení hluku a vibrací při jízdě, kterých bylo dosažením nejen v důsledku detailních změn konstrukce karoserie a ústrojí pohonu, ale také použitím většího množství tlumících materiálů.
Propracovanější systém Quadra-Drive II je zárukou mimořádných schopností automobilu v terénu – přesně v duchu nejlepší tradice vozů Jeep. Tento systém sestává z trojice (mezinápravový, přední a zadní) elektronicky ovládaných diferenciálů s omezenou svorností a dovoluje mimořádně flexibilní rozdělení síly motoru mezi jednotlivá kola. Elektronicky ovládané diferenciály umožňují rychlejší reakce a optimálnější přenos síly motoru na povrch pod koly. Zcela nově vyvinutá přední náprava s nezávislým zavěšením přináší řidiči nejen větší citlivost při ovládání vozu, ale také přesnější řízení a menší náklony v zatáčkách. Tuhá zadní náprava s pětiprvkovým uchycením a panhardskou tyčí významně pomáhá ovladatelnosti nového Jeep Grand Cherokee.
Poprvé je automobil Jeep vybaven stabilizačním systémem ESP, který pomáhá řidiči udržet zvolený směr vozu v extrémních nebo kritických podmínkách na všech druzích povrchu. Pomocí mnoha signálů z celého vozu systém detekuje jakékoliv vychýlení ze zvoleného směru a pomocí ubrání plynu nebo přibrzděním jednotlivých kol se snaží automobil stabilizovat.
Jeep Grand Cherokee je vybaven ochranou proti převrácení (ARP – Anti Roll Protection). Jedná se speciální program stabilizačního systému ESP, který se po rozpoznání přiblížení hranice převrácení vozu v krizové situaci snaží tuto skutečnost v maximální míře omezit jak pomocí výkonu motoru, tak pomocí brzdové soustavy. Jeep Grand Cherokee je vybaven novým hřebenovým řízením, které nabízí oproti původnímu s oběhem kuliček mnohem více citu a exaktnosti.
Motor 3,0 CRD je vidlicový šestiválec s hliníkovým blokem a litinovými vložkami válců. Přímé vysokotlaké vstřikování využívá piezo-elektrických vstřikovačů. Čtyřventilový rozvod disponuje v každé hlavě válců dvojicí vačkových hřídelí. Turbodmychadlo má elektronicky proměnnou geometrii rozváděcích lopatek. Motor disponuje recirkulací výfukových plynů EGR a proměnnou charakteristikou víření nasávané směsi. Standardem jsou rychložhavící svíčky. Čištění výfukových plynů zabezpečuje dvojice blízko spalovacích prostorů umístěných oxidačních katalyzátorů. Emisní norma Euro 4.
Zážehový motor 5,7L V8 HEMI s vypínáním válců MDS (vypíná válce 1, 4, 6 a 7 během vyrovnané jízdy). Ventilový rozvod OHV s jednou vačkovou hřídelí poháněnou tichým řetězem. Motor má 16 ventilů, 1 sací a 1 výfukový na válec s hydraulickými vymezovači vůle. Palivový systém sekvenční vícebodové vstřikování. Konstrukce litinový blok motoru, hlavy válců z hliníkové slitiny, hemisférické spalovací prostory. Nejvyšší otáčky motoru 5800 min-1, elektronicky omezené. Čištění výfukových plynů třícestné katalyzátory s lambda sondami. Emisní norma Euro 4.
Zážehový motor 4,7L V8 dosahuje nejvyšší výkon 170 kW (227 k) při 4500 min-1 a nejvyšší točivý moment 410 Nm při 3600 min. Ventilový rozvod OHC poháněný řetězem. Ventily mají hydraulické vymezovače vůle. Nejvyšší otáčky motoru 6000 min-1, elektronicky omezené na 5300 min. Čištění výfukových plynů třícestnými katalyzátory s lambda sondami. Emisní norma Euro 4.
Litá hliníková kola s celoročními pneumatikami 245/65 R 17 Goodyear Wrangler HP BSW Rezervní kolo plnohodnotné.
Nový Jeep Grand Cherokee s motorem
- 3,0 CRD má kombinovanou spotřebu 10,2 l na 100 km, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 sekund a největší rychlost 200 km/h.
- 5,7 L má kombinovanou spotřebu 15,4 l na 100 km, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 sekund a největší rychlost 208 km/h.
- 4,7 L má kombinovanou spotřebu 14,9 l na 100 km, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,8 sekund a největší rychlost 200 km/h.
Rozměry: Celková délka 474 cm, šířka bez zrcátek 186 cm, včetně zrcátek 214 cm a výška 176 cm. Rozvor 278 cm. Nájezdový úhel vpředu 23,3, přechodový úhel 20 a nájezdový úhel vzadu 20. Zavazadlový prostor 978 l, po sklopení zadních sedadel 1908,5 l.
Intervaly výměny oleje u naftových motorů 20 000 km, u benzinových motorů 12 000 km.
Standardní výbava Jeep Grand Cherokee modelu Laredo:
- Pětistupňová samočinná převodovka se systémem ERS
- Stálý pohon všech kol Quadra-Drive II
- Čtyřkanálové ABS s čidly rychlosti otáčení kol, úhlu natočení volantu, otáčení vozu kolem svislé osy a příčného zrychlení včetně protiprokluzového systém funkčního ve všech rychlostech, stabilizační systém ESP, elektronický program proti převrácení, možnost vypnutí a elektronické rozdělení brzdné síly.
- Kotoučové brzdy na všech kolech
- Hřebenové řízení s progresivním posilovačem
- Sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v osmi směrech, sedadlo spolujezdce nastavitelné ve čtyřech směrech, bederní opěrka
- Zadní dělená a sklopná sedadla s pohyblivými opěrkami hlav a dvojicí držáků nápojů ve výklopné loketní opěrce
- Vícestupňové airbagy řidiče a spolujezdce
- Boční clonové airbagy přední i zadní
- Volant horizontálně nastavitelný
- Počítač ve stropní konsoli včetně kompasu, ukazatele venkovní teploty, spotřeby atd.
- Tempomat
- Elektricky ovládaná přední i zadní okna
- Elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná zrcátka
- Sentry Key – imobilizér a systém samočinného odemykání a startování
- Systém kontroly tlaku v pneumatikách (pouze výstražný signál)
- Klimatizace manuálně nastavitelná
- Zavazadlový prostor s otočnou podlahou a vodotěsným prostorem pod ní
- Otevírání okna pátých dveří
- Rozmrazovač a stěřač zadního okna
- Přední maska v barvě laku vozu
- Aluminiové disky kol 17“x7,5“ stříbrné
- Audiosystém s CD a ovládáním CD měniče
- a další prvky výbavy u luxusní výbavy běžné
Standardní výbava Jeep Grand Cherokee modelu Limited obsahuje navíc:
- Přední maska v chromu
- Boční ochranné lišty dveří – chrom
- Unikátní leštěná 17palcová kola
- Přední mlhová světla
- Multifunkční volant s ovládáním audia
- Sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v devíti směrech, spolujezdce ve čtyřech – s pamětí
- Přední elektricky vyhřívaná sedadla
- Automaticky nastavitelné pedály
- Aluminiové disky kol 17“x7,5“ leštěné
- Dvouzónovou automatickou digitální klimatizaci
- Systém kontroly tlaku jednotlivých pneumatik
- Parkovací asistent s akustickou i vizuální sigalizací
- Kůží potažený volant
- Kůží čalouněný interiér
- Zpětná vnější zrcátka s pamětí a elektrickým sklápěním
- Elektrochromatické automatické vnitřní zpětné zrcátko
- Dešťový senzor
- Nastavitelné střešní ližiny
- Audiosystém Boston Accoustics se šesti reproduktory, digitálním zesilovačem o výkonu 276 W
Výbava na přání nabízí:
- Hands Free systém UConnect
- GPS navigační jednotka s rádiem, integrovaným měničem na 6 CD s možností čtení disků se soubory MP3
- DVD přehrávač pro zadní řadu sedadel
- Zadní parkovací asistent ParkSense
- a další položky výbavy podle přání
Kvůli uspokojení celosvětové poptávky po novém modelu Jeep Grand Cherokee, byla jeho výroba situována do dvou nejmodernějších výrobních závodů. Prvním je detroitský Jefferson North Assembly Plan, který začal výrobu ve třetím čtvrtletí 2004. Výrobu pro Evropu zajišťuje továrna Magna Steyr v rakouském Grazu.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií