Nový Hyundai Accent přichází s výrazně pozměněným designem karosérie, atraktivnějším a kvalitněji působícím interiérem, s jinak naladěnou řídicí elektronikou motorů, s převody upravenými ve prospěch ekonomiky provozu a také s bohatší výbavou. To všechno by v kombinaci s nově zavedenou unikátní tříletou zárukou bez omezení počtu kilometrů a příznivou pořizovací cenou mělo pro model znamenat ještě výraznější zájem ze strany českých motoristů. Po úspěšném modelu Getz by se měl Accent, plnohodnotný rodinný vůz, stát druhým nejprodávanějším modelem Hyundai v České republice.
Všechny karosářské modifikace vozu Hyundai Accent – třídveřový a pětidveřový hatchback i čtyřdveřový sedan – prošly výraznými vzhledovými úpravami. Zcela nová přední kapota má nyní výrazně prolisovanou střední část, která se svažuje směrem k výrazné mřížce chladiče a má chromovaný lem. Nově zkonstruované světlomety s čirou optikou obsahují oválné ukazatele směru. Beze změn nezůstal ani přední nárazník, který dodává přídi vozu sportovní nádech a obsahuje kulaté mlhové světlomety, jež jsou součástí volitelné výbavy. Kompletně jiné jsou u všech karosářských variant také zadní partie modelu.
Nově pojatá přední a zadní část vozu ovlivnila i jeho celkové rozměry. Délka i šířka hatchbacku Hyundai Accent se zvětšila: délka na 422 cm, šířka na 168 cm. Beze změn zůstaly: výška 139 cm (u vznětového motoru 140 cm) a rozvor náprav 244 cm.
Rozšíření doznala i paleta barevných odstínů, ve kterých je accent nabízen. Kromě původní škály – bílá Noble White, černá Ebony Black, červená Hip-Hop Red, žlutá Vivid Yellow, modrá Potomac Blue a stříbrná Clean Silver, jsou nyní v nabídce i další odstíny. Například šedý Technical Gray, zelený Moss Green, též zelený Tundra Green, zlatý Hof Gold a modrý Celadon Blue.
Spíše, než výrazné designové, prodělal interiér nového modelu Accent změny kvalitativní. Výčet konstrukčních vylepšení tak není příliš dlouhý – nakonec interiér accenta je ani nepotřeboval. Přepracovaná je proto jen přístrojová deska, na bocích opěradel předních sedadel se nově nacházejí kapsy pro uložení drobností, místo jednoho výsuvného držáku na nápoje jsou nyní na středovém panelu palubní desky dva a již v základní výbavě nalezne spolujezdec na druhé straně své sluneční clony kosmetické zrcátko. V přístrojovém štítu se může jako součást volitelné výbavy nacházet palubní počítač.
Vrcholná varianta 1,6i 16V Sport 3D k tomu má bíle podbarvené stupnice přístrojů, sportovní kožený volant a kůží potaženou hlavici řadicí páky, anatomická sportovní přední sedadla a charakteristický vzor potahové látky.
Nový Accent dostal v rámci příplatkové Sady Plus tři tříbodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech. Za příplatek je možné získat ABS a EBD včetně bočních airbagů, přičemž 2 airgaby jsou již ve standardu.
Na českém trhu si pro pohon nového modelu Hyundai Accent lze zvolit ze dvou benzinových a jednoho přeplňovaného naftového motoru. Z předchozího provedení vozu je znám čtyřválcový benzinový motor s tříventilovou technikou 1,3i MPI SOHC 12V, jehož maximální výkon byl úpravou řídicí jednotky upraven na 62 kW dosahovaných při 5500 otáčkách za minutu. Zároveň byl prodloužen stálý převodový poměr rozvodovky, takže klesla úroveň otáček motoru při konstantní rychlosti jízdy, čímž se snížila spotřeba paliva a naopak zvýšila maximální rychlost vozu. Kombinovaná spotřeba paliva vozu s tímto motorem tak nyní činí jen 6,2 litru nejlevnějšího benzínu s oktanovým číslem 91 na 100 kilometrů jízdy, maximální rychlost je 173 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,4 sekundy.
Podobně známý je již tříválcový výfukovým turbodmychadlem přeplňovaný moderní naftový motor s přímým vstřikováním paliva systémem Common Rail, dvanáctiventilovým rozvodem a zdvihovým objemem válců 1493 cm3 pod označením 1,5 CRDi. Má nejvyšší výkon 60 kW při 4000 min-1 a pozoruhodný vrchol točivého momentu 184 N.m dosahovaný v širokém rozsahu otáček 1900 až 2600 min-1. Jím poháněnému accentu stačí na každých 100 km v průměru 5,5 litru nafty, dosahuje nejvyšší rychlosti 170 km/h a z 0 na 100 km/h za 14,0 sekundy.
Z nabídky pohonných jednotek pro český trh zmizel benzinový agregát o objemu 1,5 litru a byl nahrazen motorem 1,6i MPI DOHC 16V o výkonu 77 kW při 5800 min-1. Tento moderní motor, jehož kladné vlastnosti byly již oceněny v modelech Elantra, Matrix a Getz, je na českém trhu určen výhradně pro pohon modelu Accent Sport 3D. Tento vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,3 sekundy, dosahuje nejvyšší rychlosti 190 km/h a k tomu mu v průměru stačí pouhých 6,9 litru benzínu (opět stačí s oktanovým číslem 91) na 100 kilometrů.
Z výrobních závodů Hyundai vyjíždějí modely Accent v mnoha variantách. Všechny tři karosérie (na českém trhu budou nabízeny jen dvě) mohou být kombinovány s trojicí motorů, ty zase mohou být spojovány se samočinnou převodovkou, která se však dodává pouze pro zážehové motory.
Vzhledem ke zkušenostem s požadavky českých zákazníků budou zatím v ČR nabízeny tři varianty karoserie: pětidveřový hatchback s motorem 1,3i 12V ve výbavě Elegance za 299 900 Kč, pětidveřový hatchback s motorem 1,5 CRDi 12V ve výbavě Elegance za 334 900 Kč a třídveřový hatchback s motorem 1,6i 16V ve výbavě Sport za 379 900 Kč. Provedení čtyřdveřového sedanu nebude automobilka prozatím na českém trhu nabízet, nicméně model je zde homologován, takže bude-li o něj zájem, v nabídce se může objevit velmi rychle. Rovněž na případný zájem zákazníků o samočinnou převodovku je firma připravena neprodleně zareagovat.
Již základní provedení 1,3i 12V Elegance za 299 900 Kč ve standardu obsahuje posilovač řízení, dva čelní airbagy, elektricky ovládaná přední i zadní boční okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání a přípravu pro autorádio se čtyřmi reproduktory. Za 9 900 Kč je na přání možné dodat Sadu Plus, která obsahuje elektrickou anténu, přední mlhová světla, otáčkoměr, palubní počítač, zadní střední tříbodový bezpečnostní pás, zadní střední opěrka hlavy a tónovaná skla. Za příplatek 39 900 Kč je možno získat obsáhlý paket výbavy čítající manuálně ovládanou klimatizaci, systém ABS s elektronickým rozdělováním brzdných sil mezi nápravy EBD a boční airbagy. U třídveřového provedení 1,6i 16V Sport pak příplatková výbava čítá prakticky pouze metalický lak (9 000 Kč), jelikož vše jmenované, včetně Sady Plus, je zde ve standardu.
Popsaná bohatá výbava, atraktivní design, ojedinělá záruka na celý vůz po dobu tří let bez omezení počtu najetých kilometrů, vysoká kvalita a solidní vnitřní prostornost (například zavazadlový prostor má u hatchbacku objem 321 až 859 litrů) činí z vozu Hyundai Accent jednu z nejvýhodnějších nabídek v nižší střední třídě (segmentu C).
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů