Koncepční vůz má blízko k sériově vyráběnému modelu, disponuje výkonem 330 k, odpovídá pravidlům TCR a jeho účelem je zjistit zájem soukromých týmů od sezony 2016.
Ve snaze o urychlení vývoje bude nový závodní Golf
– nasazován do konce letošní sezony ve vybraných závodech. Kooperační partner Liqui Moly Team Engstler nastoupí s dvěma vozy na start osmého podniku mezinárodní série závodů cestovních vozů TCR (Touringcar Racer International Series) na okruhu Red Bull Ring v rakouském Spielbergu.
Nově vytvořená kategorie TCR nabízí
– slibnou platformu pro zákaznický sport – na národní i mezinárodní úrovni. Soukromým týmům otvírá novou perspektivu napínavých závodů s téměř sériovou technikou a přijatelnými náklady. Při vývoji koncepčního vozu na základě Golfu využívá Volkswagen zdroje koncernu, čímž zkracuje dobu vývoje a snižuje náklady. Zbývající část sezony využije Volkswagen k testování v závodních podmínkách, aby vyhodnotil potenciál pro možný projekt v oblasti zákaznického sportu od roku 2016.
Dynamický vzhled: Nový Golf ztělesňuje závodní geny
Golf, vyvinutý oddělením Volkswagen Motorsport, dává na první pohled najevo své závodní geny: 18“ závodní kola, podvozek, který je o 40 centimetrů širší než u sériového Golfu, a výrazný zadní spoiler vytvářejí závodní vzhled, který naznačuje připravenost k ostrému startu a prvotřídní jízdní vlastnosti. Aerodynamicky tvarovaný přední spoiler patří stejně jako zadní spoiler z uhlíkového kompozitu mezi optimalizovaná řešení pro závodní okruhy. Bezpečnost jezdce zajišťuje mimo jiné závodní sedadlo se speciálními prvky pro ochranu hlavy, závodní bezpečnostní ochranný rám a bezpečnostní palivová nádrž podle předpisů FIA.
Pod kapotou: Vnitřní hodnoty nového Golfu pro závodní okruhy
Výkonný čtyřválec, převodovka DSG s pádly pod volantem, důsledně vyvinutý závodní podvozek – to je jen několik příkladů, že i pod kapotou je nový Golf pečlivě připraven pro jízdu na závodním okruhu. Volkswagen Motorsport vyvíjí vůz společně se sportovním oddělením značky SEAT, a může tak využít zkušenosti se závodním vozem Leon Cup Racer. Stejně jako u sériových vozů koncernu Volkswagen nabízí platforma MQB i u závodních vozů četné synergie a nižší náklady na výrobu a provoz cestovního vozu. Dvoulitrový motor s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva je známý ze sportovního vrcholného modelu Golf R a v závodní verzi poskytuje nejvyšší výkon 243 kW (330 k) a maximální točivý moment 410 N.m.
Testy v závodních podmínkách: První start na okruhu Red Bull Ring
Pro urychlení vývoje bude koncepční vůz podroben testům v závodních podmínkách během zbývajících čtyř závodních víkendů mezinárodního seriálu závodů cestovních vozů TCR. Nasazení vozů v nadcházející testovací fázi zajistí renomovaný závodní tým Liqui Moly Team Engstler, který disponuje mnohaletými zkušenostmi ze závodů cestovních vozů.
Kalendář roku 2015 seriálu závodů TCR (Touringcar Racer International Series):
- 28. – 29. 3. Malajsie (Sepang)*
- 11. – 12. 4. Čína (Šanghaj)*
- 2. – 3. 5. Španělsko (Valencia)
- 9. – 10. 5. Portugalsko (Algarve)
- 23. – 24. 5. Itálie (Monza)
- 30. – 31. 5. Rakousko (Salzburgring)
- 20. – 21. 6. Rusko (Soči)
- 11. – 12. 7. Rakousko (Spielberg)
- 19. – 20. 9. Singapur*
- 24. – 25. 10. Thajsko (Buriram)
- 21. – 22. 11. Macao
* V rámci závodu mistrovství světa Formule 1.
Více na:
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií