V roce 1999 se umístil na našem trhu Ford Transit s 2599 prodanými vozy suverénně na prvním místě ve skupině užitkových vozů. V prvním čtvrtletí tohoto roku Ford prodal na našem trhu 432 Transitů a opět obsadil první místo ve skupině lehkých užitkových vozů.
Vzhledem k těmto dosavadním úspěchům v prodeji Transitu jsem uvítal pozvání dovozce k seznámení s Transitem nové již čtvrté generace již proto, že nám byly umožněny i krátké testovací jízdy s Transity vybavenými novými motory a vozy jak s předními tak i zadními náhony.
Nový Ford Transit se od modelu předchozí generace liší především lepším využitím ložného prostoru, podstatným snížením provozních nákladů, prohloubením pevnosti, odolnosti a samozřejmě zvýšením bezpečnosti.
Hlavní prioritou Forda při vývoji nového Transitu byla jeho funkčnost a užitná hodnota. Bylo zvýšeno užitečné zatížení a ložná plocha se zvětšila o 11 %. Do libovolného transitu je možné naložit o jednu Europaletu více než do předcházejícího modelu. Transit má tři různé rozvory, čtyři odlišné délky nákladového prostoru a to od 2,5 do více jak 4 metru. Transit má dvě velikosti bočních dveří pro snadnější a rychlejší nakládání a vykládání.
Snížení provozních nákladů bylo docíleno především novými úspornými čtyřventilovými motory DuraTorq o výkonu 75, 90, 105 anebo 120 k. Výkon nových motorů s dlouhou životností, které jsou ve všech variantách přeplňovány turbodmychadlem, i průběh jejich točivého momentu, jak jsme se mohli přesvědčit, dává těmto vozům dostatek dynamiky. Konstrukčním řešením motoru bylo docíleno nejen snížení spotřeby nafty a oleje, ale i prodloužení intervalu pravidelných servisních prohlídek na 25 000 kilometrů. Motory již splňují emisní omezení Euro III platné pro osobní automobily.
Významnou skutečností je možnost pro zákazníky zvolit zakoupení Transita buď s poháněnými předními nebo zadními koly. Zvýšení odolnosti a spolehlivosti nového Transita bylo docíleno novými převodovkami jak pro přední tak pro zadní náhon a zcela novou konstrukcí spojky a jejím hydraulickým ovládáním se samočinným seřizováním.
Velká pozornost byla věnována též pracovišti řidiče i pohodlí posádky. Kabina je prostornější, s lepším výhledem jak předními tak bočními skly, sedadla mají rozšířen rozsah nastavení a to ve všech směrech. Nechybí ani bederní opora páteře. Pro snadnější obsluhu byly některé ovladače vhodněji umístěny na palubní desce. Byl též rozšířen počet úložných prostor – schránek atd. Zcela přepracovaná byla též ventilační a topná soustava.
Byla nám předveden též Transit se zařízením pro tělesně postižené spoluobčany. Mimo upravené řízení má i výtah umístěný vzadu, který umožňuje jednoduché vjetí invalidního vozíku do vozu a i snadný přestup na otočně umístěné sedadlo řidiče, což nám ochotně předvedl pan Martin Kovář. Jmenovaný s tímto Transitem na ruční řízení vyhrál soutěž v jízdě zručnosti, kterou pro nás připravila dovozní organizace. Je nutno podotknout, že jeho čas byl nejen nejkratší, ale že jmenovaný docílil času výrazně lepšího než my ostatní motorističtí novináři s Transitem s normálním řízením.
Po poskytnutí nového Transitu k testování vás budu podrobně informovat o jeho výsledcích a dalších zajímavých technickým podrobnostech.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.