Nový Ford Ranger obdržel jako vůbec první – a dosud jediný pick-up maximální pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP

Nový Ford Ranger se začne na našem trhu prodávat již v prvním čtvrtletí roku 2012.

Nový Ford Ranger obdržel jako vůbec první – a dosud jediný pick-up maximální pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP

Ranger zároveň dosáhl jednoho z nejlepších celkových skóre v historii Euro NCAP; vynikající výkon předvedl v ochraně dospělých cestujících, dětí i chodců.

Nový Ford Ranger obdržel jako vůbec první – a dosud jediný pick-up maximální pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP

Za celkovou úroveň bezpečnosti získal Ranger od komisařů Euro NCAP skóre 89 %. To je nejvyšší hodnota mezi všemi dosud testovanými pick-upy a jedna z nejvyšších napříč všemi kategoriemi automobilů. Ranger si připsal také historicky nejvyšší hodnocení za ochranu chodců – 81 %.

„Bezpečnost našich vozů patří k základním hodnotám Ford Motor Company a výsledky těchto nezávislých testů potvrzují, že Ranger je nejenom nejvýše hodnoceným modelem ve své třídě, ale také jedním z nejlépe hodnocených vozů, jež Euro NCAP kdy posuzovala,“ řekl Stephen Odell, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe. „Nikdo se netouží stát účastníkem nehody, avšak když dojde na nejhorší, nový Ranger prokazatelně poskytuje vynikající ochranu cestujícím jakéhokoli věku, stejně jako chodcům.“

Organizace Euro NCAP

– byla založena v roce 1997 za podpory několika vlád, spotřebitelských a motoristických sdružení a pojišťovacích ústavů. V oblasti bariérových testů představuje největší a nejuznávanější nezávislou autoritu v Evropě.

Komisaři označili výsledky Rangeru za „pozoruhodné“ s „působivým“ skóre ve všech hodnocených oblastech. Michiel van Ratingen, generální sekretář Euro NCAP, řekl: „Tak dobrou ochranou chodců Ford Ranger bezpochyby zvyšuje laťku bezpečnosti v kategorii užitkových pick-upů, které dosud nepatřily k nejbezpečnějším.“

Vyspělé ochranné systémy

Základem pro vysokou úroveň ochrany posádky v novém Rangeru je pevná bezpečnostní buňka okolo prostoru pro cestující, tvořená z velké části vysokopevnostní ocelí. Energie střetu je rozváděna pryč od lidí ve voze několika předdefinovanými cestami. Celá deformační struktura i nový žebřinový rám podvozku byly optimalizovány tak, aby účinně pohlcovaly energii nárazu v nejrůznějších scénářích dopravních nehod. Předtím, než poslali proti překážce první ze 110 prototypů Rangeru, vykonali vývojáři Fordu více než 9 000 virtuálních bariérových testů za pomoci nejmodernějších počítačových technologií.

„Při vývoji nového Rangeru jsme provedli více simulovaných kolizí než kdykoli předtím, abychom si byli jisti, že všechny součásti vozidla související s bezpečností budou mít optimální vlastnosti,“ řekl Adam Frost, šéfkonstruktér organizační složky Digital Innovation, Ford Asia Pacific and Africa. „Na to navazoval vyčerpávající program reálných bariérových zkoušek. Na výsledek jsme velmi pyšní.“

Všechny karosářské varianty nového Rangeru pro evropský trh

– jsou sériově vybaveny novými okenními airbagy, které jsou uloženy ve stropní výplni a pomáhají ochránit hlavy cestujících při bočním nárazu. Tento bezpečnostní vak sahá od A-sloupku až k C-sloupku, což znamená, že poskytuje účinnou ochranu cestujícím na obou řadách sedadel v modelech Double Cab a Super Cab.

K dispozici jsou rovněž boční airbagy pro přední sedadla, které se rozvíjejí z boční části opěradel a chrání zejména hrudník. Do sériové bezpečnostní výbavy všech modelových variant nového Rangeru dále patří čelní airbagy vpředu a dokonce i kolenní airbag řidiče.

Všechna sedadla jsou osazena tříbodovými bezpečnostními pásy, vpředu navíc s předpínači a omezovači tahu, zatímco systém Ford Belt Minder připomíná cestujícím vpředu, aby si zapnuli pás.

Dokonalejší ochrana chodců

Při vývoji nového Rangeru dbal Ford vedle bezpečnosti samotné posádky také na bezpečnost chodců. Je to vůbec poprvé, kdy se do modelu typu pick-up dostávají technická řešení vzešlá z globálního výzkumného projektu Fordu, zaměřeného na vývoj automobilů šetrných k chodcům. Patří sem „plástvová“ struktura kapoty, omezující riziko poranění hlavy, nebo přední nárazník s materiály pohlcujícími energii.

Inovativní systémy aktivní bezpečnosti

Ranger disponuje také mnoha asistenčními systémy a technologiemi aktivní bezpečnosti

– ty pomáhají nehodám předcházet. Klíčovým prvkem je zde elektronický stabilizační program ESP, jenž v sobě zahrnuje řadu specializovaných elektronických systémů.

Například systém dynamické stabilizace přívěsu v případě počínajícího rozkývání přívěsu selektivně vyvine brzdný účinek na některá kola tak, aby jízdní soupravu plynule zpomalil a stabilizoval. Zatímco systém dynamické adaptace na aktuální zatížení pomáhá zachovat stabilitu a ovladatelnost bez ohledu na hmotnost a rozložení nákladu – obojí je totiž schopen rozpoznat a přizpůsobit tomu intervence asistenční elektroniky.

Dále je zde systém samočinné regulace rychlosti při sjíždění prudkého klesání a naopak asistent pro rozjezd ve svahu, který zabrání nežádoucímu couvnutí vozu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...