Nový Ford Ranger čtyřsedadlový až pětisedadlový pick-up v prodeji na našem trhu

V těžkém terénu 30. dubna v Lešanech nezklamal – jízda s ním byla požitkem.

Nový Ford Ranger čtyřsedadlový až pětisedadlový pick-up v prodeji na našem trhu
Nový Ford Ranger čtyřsedadlový až pětisedadlový pick-up v prodeji na našem trhu
Nový Ford Ranger čtyřsedadlový až pětisedadlový pick-up v prodeji na našem trhu
Nový Ford Ranger čtyřsedadlový až pětisedadlový pick-up v prodeji na našem trhu

Nový design, nová čtyřdveřová kabina Double Cab bez středového sloupku karoserie nabízí nejlepší přístup do interiéru a maximální flexibilitu ať už jde o nastupování a vystupování členů posádky nebo o manipulaci se zavazadly nebo s nákladem.

Nový Ford Ranger čtyřsedadlový až pětisedadlový pick-up v prodeji na našem trhu
Nový Ford Ranger čtyřsedadlový až pětisedadlový pick-up v prodeji na našem trhu
Nový Ford Ranger čtyřsedadlový až pětisedadlový pick-up v prodeji na našem trhu

Nový Ford Ranger má celou řadu nových prvků a vylepšených technologií: – mimo jiné: Výkonnější brzdy, ABS ve standardní výbavě vozu, kvalitnější řízení, spolehlivý adaptivní systém pohonu 4×4, vyšší výkon světlometů, dokonalejší ochranu a vyšší bezpečnost, vyšší cestovní komfort, nové prvky výbavy na přání a příslušenství.

Při předváděcím dnu 30. dubna v Lešanech jsem měl možnost si nový Ford Ranger vyzkoušet v těžkém terénu. Náročnou testovací trať zvládl bez potíží, výkon motoru je nejen dostatečný, ale má ještě značnou rezervu pro vyšší hmotnost nákladu a tažení přívěsu, rychlostní stupně jsou velmi dobře odstupňované, přechod na pohon 4 x 4 i zpět je možný při jakékoliv rychlosti, celkové řízení a vedení vozu je stejně komfortní a pohodlné jako u osobního vozu, i proto Ford Ranger dobře poslouží nejen pro podnikání, ale i jako osobní vůz pro volný čas.


Kromě toho, že nová čtyřdveřová kabina bez středového sloupku karoserie nabízí velmi dobrý komfort i cestujícím na zadních sedadlech, může být prostor za předními sedadly snadno využit pro uložení takových předmětů, jež je výhodnější převážet v zamčené kabině a ne je nechávat na ložné ploše vozu. Koncepce kabiny Super Cab však přináší výhodu i v podobě o 14,5 % delší ložné plochy korby vozu – ložná plocha modelu Ford Ranger Super Cab je díky tomu prakticky srovnatelná s ložnou plochou pick-upů s konvenčními dvoudveřovými kabinami. Z bezpečnostních důvodů konstruktéři zvolili pro zadní dveře řešení bez vnějších klik. Do zadní části vozu se tedy lze dostat vždy až po otevření předních dveří.


Komfort i bezpečí zvyšuje také dálkově ovládané centrální zamykání, které je novým prvkem ve výbavě modelů Ford Ranger. Po uzamčení vozu se samočinně aktivuje sofistikovaný systém ochrany proti odcizení vozu Ford PATS (Passive Anti-Theft Systém). Imobilizér motoru pracuje s tzv. plovoucím voleným kódem, který se náhodně mění při každém uzamčení, resp.otevření vozu. Miniaturní transpondér, ukrytý v klíčku k zapalování, vyšle před spuštěním motoru kódovaný signál, který zachytí anténa ve spínací skříňce. A imobilizér dovolí aktivovat řídicí systém motoru pouze tehdy, pokud je signál správný, v opačném případě jsou všechny obvody motoru i vozu zcela „umrtvené“.


Ford Ranger má největším vnitřní prostor ve své třídě, a to jak v případě modelů s jednoduchou, tak i se zdvojenou kabinou. Nosnost čtyřdveřových modelů s kabinou Super Cab činí 1210 kg a u modelů s kabinou Double Cab 1135 kg


Za nové modely Ranger lze připojit ještě těžší přívěsy – přípojná hmotnost všech verzí s pohonem 4×4 vzrostla ze 2200 kg na 2800 kg, což představuje výrazné zvýšení o celých 27 %! Díky tomu lze za Ford Ranger nyní zapojit třeba přívěs pro přepravu dvou koní.


Po svém uvedení do Evropy v roce 1999 s z Rangeru stal v mnoha ohledech lídr celého segmentu – šlo například o jeho špičkové transportní možnosti a vynikající jízdní vlastnosti. Není tedy divu, že tržní podíl vozů Ford Ranger neustále stoupal a v roce 2001 dosáhl už 12,1 % . Vloni Ford prodal v Evropě rekordních 10 734 modelů Ranger, což jej vyneslo na čtvrtou příčku v segmentu na celoevropském trhu.


Vnější rozměry Rangeru jsou: délka 501 cm, šířka 181 cm a výška 174 cm (nezatížený vůz). Rozvor 300 cm.


Prostor pro náklad: Délka ložné plochy 175 cm (u modelu Double Cab 153 cm), šířka 153 cm a výška bočnic 405 cm. Šířka ložné plochy mezi podběhy zadních kol je 109 cm.


Standardní výbava obsažená tedy v základní ceně (jak u modelu Super Cab tak u modelu Double Cab) je velmi bohatá, obsahuje mimo jiné: airbag řidiče a spolujezdce, ABS, rádio 5500, posilovač řízení, imobilizér, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky ovládaná přední okna. U modelu Double Cab je i otvírání zadních oken elektrické v základní výbavě. Model Super Cab má vzadu nouzová sedadla, Double Cab má vzadu tři pohodlná sedadla.


Cena Ford Rangeru Super Cab s motorem 2,5 TDDi s výkonem 80 kW (109 k) a nejvyšším točivým momentem 266 Nm je 644 900 Kč, Double Cab 734 900 Kč (obě ceny jsou uváděny bez DPH).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...