Nový Ford Mondeo na brněnském autosalonu

Nová modelová řada Ford Mondeo nabízí vyspělé technologie a řadu inovativních řešení.

Nový Ford Mondeo na brněnském autosalonu
Nový Ford Mondeo na brněnském autosalonu
Nový Ford Mondeo na brněnském autosalonu

Jsou to mimo jiné:

  • Pro modely s automatickou převodovkou Durashift 5-tronic se nyní dodává její ovládání i pomocí tlačítek na volantu
  • Fordova nová šestistupňová manuální převodovka MMT6 je k dispozici pro modely s výkonnějšími motory, včetně špičkového modelu Mondeo ST220, který dosahuje rychlosti až 250 km/h
  • Poprvé se u modelu značky Ford objevují vyhřívaná a ventilovaná sedadla řidiče a jeho spolujezdce a vyhřívaná zadní sedadla
  • Nové Mondeo je prvním modelem značky Ford, pro který je k dispozici nový špičkový audiosystém SonyTM
  • Zákazníci mohou volit ze dvou komunikačních systémů pro zadní sedadla a dvou navigačních přístrojů, včetně nového systému s DVD technologií s velkým barevným dotykovým displejem s mimořádně vysokým rozlišením
  • Elektricky ovládaná zpětná zrcátka s integrovaným osvětlením chodníku jsou nyní k dispozici pro modely ve vyšších stupních výbavy
  • Stěrače s dešťovým senzorem a inovativní systém osvětlení jsou nyní poprvé k dispozici i pro evropský model značky Ford
  • Jednotlivé modely se ještě výrazněji diferencují, zavádějí se nové verze Mondeo Sport a Mondeo Ghia Executive
  • Nové technologie, omlazený design, ještě kvalitnější zpracování, inovativní prvky výbavy – to vše nyní ještě umocňuje uznávané hodnoty modelů řady Ford Mondeo. Zákazníci mohou volit z širší škály provedení této vlajkové řady značky Ford.
  • V nabídce se objevuje ještě dále vylepšený turbodiesel Duratorq TDCi, vybavený systémem vysokotlakého přímého vstřikování nafty „common-rail“, škálu kombinací pohonných jednotek a převodovek rozšiřuje také větší dostupnost nové šestistupňové převodovky Ford MMT6.

Nový model inovovaného Fordu Mondeo si zachovává charakteristické linie své masky chladiče, vlastní mřížka je však nyní probarvená a má výrazný chromovaný rámeček. Pozměněn byl i tvar předního nárazníku, modely ve vyšších stupních výbavy mají do spodní části začleněné pochromovanou dekorativní lištu. Zepředu se nové Mondeo odlišuje také lichoběžníkovými světly do mlhy, zatímco předchozí provedení měla tato světla kruhová.


Nové Mondeo má větší zpětná zrcátka s aerodynamickými kryty, zrcátko u řidiče je u vnějšího okraje asférické. Do krytů zrcátek modelů ve vyšších stupních výbavy jsou začleněna komfortní světla, která osvětlují povrch vozovky nebo chodníku přede dveřmi vozu. Dekorativní chromované lišty se objevily i v bocích nových modelů Mondeo – jsou umístěné k hornímu okraji dveří. Některé verze ve vyšší výbavě mají také pochromované kliky dveří. Chrom se nyní objevil i na madlu zadních dveří. Boční směrová světla mají nový vzhled s čirou optikou.


Škálu barev pro nové Mondeo rozšířily čtyři metalické laky: Modrý Octane, červený Deep Rosso, lak Platinum a Tonic. Nová je i pastelová barva Deep Navy. Zájemci o verze kombi si mohou nyní objednat i stříbrně lakované střešní ližiny.


Pozoruhodně bohatý seznam nových interiérových prvků pro inovované Mondeo zahrnuje např. vyhřívaná a ventilovaná sedadla, dotykový displej DVD navigačního systému s vysokým rozlišením, špičkové audiosystémy a nové komunikační systémy pro zadní sedadla.


Výraznými prvky v pozměněné středové konzoli palubní desky jsou autorádio většího formátu a velký displej na přání dodávaného navigačního systému. Provedené změny přispěly k ještě lepšímu a snazšímu ovládání, lepší je i design středové konzole, která nyní plynuleji navazuje na středový tunel. Do středová konzole jsou také začleněny ovladače ventilačního systému, které jsou v pohodlném dosahu jak ze strany řidiče, tak i předního spolujezdce. Všechny modely řady Mondeo jsou standardně vybaveny klimatizací, která je nyní ještě výkonnější.


Vůbec poprvé se v evropském modelu značky Ford objevují stěrače s dešťovým senzorem. Řídicí jednotka stěračů také pamatuje na setření posledních stékajících kapiček vody po ostřikování skla – po ukončení ostřikování stěrače a určité prodlevě ještě jednou automatickou máchnou a setřou i poslední zbytky vody ze skla. V závislosti na provedení mohou být modely Mondeo vybaveny i systémem automatické aktivace stěrače zadního skla – pokud jsou zapnuté stěrače čelního skla a řidič zařadí zpátečku, stěrač zadního okna se samočinně zapne a setře sklo.


Nové Mondeo je prvním vozem svého C/D segmentu, který na přání nabízí klimatizovaná sedadla. Tento prvek, který byl až dosud výsadou pouze modelů luxusní kategorie, umožňuje řidiči a jeho přednímu spolujezdci docílit maximálního cestovního komfortu nejenom pomocí nastavení optimální polohy sedadel, ale i pomocí nastavení jejich teploty a provětráváním. Vyhřívání a ventilování sedadel lze nastavovat v pěti stupních. A ani cestující na zadních sedadlech nejsou vyřazení ze hry – na přání se totiž do modelů Mondeo dodávají i vyhřívaná zadní sedadla, což je další prvenství tohoto modelu v celé nabídce Ford of Europe.


Změny, které konstruktéři provedli především pod karoserií nového Mondea, přispěly i ke snížení hlučnosti v jeho interiéru. Velká pozornost byla věnována zamezení přenosu všech hluků a vibrací od zavěšení kol a motoru do prostoru pro cestující. Stejně pečlivě se ladila i aerodynamika karoserie, tak, aby dovnitř vozu nepronikal nepříjemný aerodynamický hluk.


Špičkové vznětové motory „common-rail“ prodělaly změny, díky kterým jsou nyní ještě tišší a jejich chod klidnější. Do přepracované hlavy válců jsou vsazeny vstřikovače nové generace, jejichž pozitivní přínos se projeví především při tzv. studených startech.


Z pohledu řidiče vyniká Mondeo přesným řízením, suverénním vedením stopy a komfortním ovládáním. Velké uznání si zaslouží výkonné kotoučové brzdy u všech kol, standardně montované do všech verzí, do jejichž hydraulického okruhu je sériově začleněný protiblokovací systém ABS a brzdový asistent EBA.


Nová šestistupňová převodovka MMT6 se dodává standardně do špičkové verze celé řady Mondeo – modelu Mondeo ST220, poháněného motorem o výkonu 226 k. Převodovka MMT6 byla upravena pro přenos vysokého výkonu a točivého momentu čtyřiadvacetiventilového třílitrového šestiválce Duratec ST modelu Mondeo ST220 i pro výkony turbodieselu TDCi a nového motoru Duratec SCi s přímým vstřikování benzinu. Šestistupňová převodovka MMT6 je k dispozici i pro modely s motorem Duratorq TDCi o výkonu 115 k a zážehový šestiválec Duratec V6 o objemu 2.5 l a výkonu 170 k.


Ford Mondeo ST220 s převodovkou MMT6 dosahuje rychlosti až 250 km/h a z klidu na 100 km/h zrychluje během 7,6 s. Normovaná spotřeba paliva tohoto dynamického modelu činí v kombinovaném provozu 10,4 l/100km.


Ford Mondeo s motorem Duratorq TDCi (objem 2,0 l, výkon 130 k) a s převodovkou MMT6 dosahuje rychlosti až 205 km/h a z klidu na 100 km/h zrychluje během 9,8 s. Normovaná spotřeba paliva činí v kombinovaném provozu pouze 5,8 l/100km.


Ford Mondeo s motorem Duratorq TDCi (objem 2,0 l, výkon 115 k) a s převodovkou MMT6 dosahuje rychlosti až 197 km/h a z klidu na 100 km/h zrychluje během 10,8 s. Normovaná spotřeba paliva činí v kombinovaném provozu pouze 5,7 l/100km.


Ford Mondeo s motorem Duratec V6 (objem 2,5 l, výkon 170 k) a s převodovkou MMT6 dosahuje rychlosti až 225 km/h a z klidu na 100 km/h zrychluje během 8,5 s. Normovaná spotřeba paliva činí v kombinovaném provozu pouze 10,2 l/100km.


V modelové řadě Mondeo zůstává v nabídce pro vybrané verze i nadále osvědčená pětistupňová převodovka MTX-75.


Novým doplňkem sofistikované samočinné pětistupňové převodovky Durashift 5-tronic je ovládání pomocí tlačítek na volantu. Převodovka Durashift 5-tronic funguje jako běžná konvenční automatická převodovka, dává však řidiči také možnost manuálního řazení rychlostních stupňů. Řidič při tom může využívat buď páku voliče a sekvenčním způsobem řadit jednotlivé rychlostní stupně, nebo může používat tlačítka umístěná přímo na volantu. Tato převodovka se dodává do modelů poháněných dvěma turbodiesely Duratorq TDCi „common-rail“ a zážehovým šestiválcem Duratec V6 o výkonu 170 k.


V nabídce modelové Ford Mondeo i nadále zůstává pro některé verze dostupná spolehlivá čtyřstupňová automatická převodovka CD4E.


Ford rozšířil modelovou nabídku své řady Mondeo a ještě výrazněji vyprofiloval jednotlivé verze. Tři původní verze Ghia, Ambiente a Trend nyní obohatila ještě výrazně luxusně koncipovaná verze Ghia Executive a pro sportovně orientované zákazníky jsou určeny verze Sport. Vrcholem nabídky je pak model Mondeo ST220. Každý z těchto šesti modelů má osobitou výbavu a odlišuje se i designerskými detaily, které ladí s postavením toho kterého vozu v modelové škála řady Mondeo.


Mondeo Ambiente – do standardní výbavy těchto modelů patří mj. klimatizace, osobitý vzhled středového panelu, řada stříbřitých dekorativních interiérových prvků, nově řešená horní část dveřních výplní, krytá měkkým materiálem a originální kryty kol v sedmipaprskovém designu. Hlavice řadicí páky je přizdobena leštěným hliníkem, do něhož jsou vsazena černá písmena, z leštěného hliníku je vyvedena i kulisa řadicí páky.


Mondeo Trend – standardní výbavu modelů Ambiente rozšiřují modely Trend např. o tyto prvky: Elektronickou klimatizační jednotku, elektrické ovládání i zadních oken nebo středovou loketní opěrku u zadních sedadel. Modely Mondeo Trend mají též dveřní kliky a boční ochranné lišty v barvě karoserie a kůží obšitý volant i hlavici řadicí páky. Standardní ocelová kola rozměru 16 x 6,5 s velkoplošnými kryty mohou být na přání zaměněna za 16-, 17- nebo 18-palcová kola z lehkých slitin. Ve výbavě těchto modelů nechybí ani osvětlené kosmetické zrcátko nebo nastavitelná bederní opěrka u sedadla předního spolujezdce.


Mondeo Sport – modely Mondeo Sport vyplňují mezeru mezi modely Mondeo Trend a Mondeo ST220. Mondeo Sport má vedle výbavy modelů Trend speciální snížené zavěšení kol a sedmnáctipalcová litá kola s devíti zdvojenými paprsky. Sedadla modelů Mondeo Sport jsou částečně čalouněná kůží, přední sedadla mají elektrické nastavování, nechybí ani středová loketní opěrka, kůží obšité madlo páky ruční brzdy, koberečky, kryty dveřních prahů z leštěného nerezavějícího plechu a přední světla do mlhy. Kombi verze Mondeo Sport mají systém udržování stálé světlé výšky.


Mondeo ST220 – nejvýkonnější model celé řady – Mondeo ST220 – je poháněný zážehovým šestiválcovým motorem 3.0 Duratec ST, který přenáší svůj výkon vysoký výkon prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky MMT6. Tento model má snížené zavěšení kol, originální osmnáctipalcová litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami rozměru 225/40 R18. Dominantním prvkem interiéru jsou kůží čalouněná přední sedadla Recaro i zadní sedadla, kůží je obšitý i volant, hlavice řadicí páky a koncovka páky ruční brzdy. Při pohledu z vnějšku na sebe Mondeo ST 220 upozorňuje specifickým předním nárazníkem s integrovanými světly do mlhy, rozšířenými lemy podběhů kol, na přání dodávanými xenonovými světlomety a osobitou maskou chladiče. Kombi modely mají standardně systém pro udržování stálé světlé výšky a na přání střešní ližiny z leštěného hliníku.


Mondeo Ghia – komfortně laděné modely Mondeo Ghia mají ve standardní výbavě např. speciální osvětlovací paket (přední i zadní čtecí lampičky, osvětlení prostoru pro nohy vpředu i vzadu), elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka s integrovanými osvětlením prostoru přede dveřmi a nově řešená světla do mlhy. Palubní deska je vyvedena v originálním dvoutónovém barevném ladění s dekorativními prvky z leštěného dřeva, kterým je přizdobena i středová konzole, kulisa řadicí páky a výplně předních dveří. Ciferník palubních hodiny je v krémové barvě, zákazníci mohou volit ze tří barev velurového nebo textilního čalounění, vnitřní kličky dveřních zámků, držáky nápojů a popelník ve středové konzoli jsou ozdobené chromem. Chrom našel své místo i v dekoru vnějších dveřních klik, na ozdobné liště ve spodní části předního nárazníku a na boční liště ve výšce boků vozu.


Mondeo Ghia Executive – nové verze Ghia Executive jsou ještě luxusněji laděné než modely Mondeo Ghia. Do výbavy těchto vozů patří mj. elektricky ovládaná přední sedadla, u kterých lze nastavovat celkem osm parametrů (sedadla jsou čalouněna kůží a umělým semišem Alcantara), interiér je vyzdobený dekorativními prvky z leštěného dřeva, volant je potažený kvalitní kůží. Modely Mondeo Ghia Executive vyjíždějí na sedmipaprskových litých kolech rozměru 17 x 6,5.


Pro novou modelovou řadu Ford Mondeo je připravena celá řada kvalitních autorádií, mezi kterými vynikají dva špičkové audiosystémy SonyTM. Novinkou je i propracovaný komunikační systém pro zadní sedadla.


Přístroje SonyTM dávají zákazníkům možnost výběru mezi provedením s jednoduchou šachtou na CD disky (přístroj přehrává i nahrávky ve formátu MP3), nebo s měničem na 6 CD disků. Oba přístroje mají systém digitálního zpracování zvuku DSP a čtyři speciální dvoukónické hi-fi reproduktory, které doplňují osm konvenčních reproduktorů.


V nabídce vyspělých autorádií Ford jsou dále AM/FM přístroje s přehrávači magnetofonových kazet nebo s jednošachtovými CD-přehrávači. NA přání se samozřejmě dodávají i externí CD měniče.


Zákazníci si mohou objednat i jeden ze dvou satelitních navigačních přístrojů. První je propojeny s barevným dotykovým displejem s vysokým rozlišením, přístroj Blaupunkt TravelPilotTM je propojený s monochromatickým displejem. Na základě využití technologie TMC (Traffic Mesaging Control) dokáže navigační systém reagovat i na aktuální dopravní situací a navrhnout trasu tak, aby nevedla místy dopravní zácpy.


Pro nové Mondeo jsou k dispozici také dva komunikační systémy pro zadní sedadla. Vyspělejší systém umožňuje vzadu sedícím pasažérům díky DVD přehrávači a obrazovkám v zádech předních sedadel sledovat filmy nebo hrát hry. Nižší verze systému umožňuje pouze separátní poslech hudby – pokud má řidič vpředu na autorádiu naladěnou oblíbenou stanici, mohou vzadu sedící cestující za pomoci sluchátek zároveň poslouchat hudbu z CD disků.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...