Nový motor 2.0 EcoBoost pod kapotou Focusu ST nabídne výkon 184 kW při působivě nízké spotřebě paliva.
Testy probíhají v kalifornském provozu i na slavné Nordschleife na Nürburgringu.
Pokud vás někde na dálnici v Německu či Kalifornii předjede nový Ford Focus se sníženým podvozkem, velkými koly a nepřehlédnutelnou dvojící uprostřed umístěných koncovek výfuku, je docela dobře možné, že jste právě spatřili jeden z vývojových prototypů zcela nového sportovního modelu Focus ST.
Celkem 60 předsériových prototypů prochází náročným testovacím programem
– v rámci něhož specialisté z evropského oddělení Team RS a zámořského SVT pracují na dolaďování dynamiky a jízdních vlastností. Některé z prototypů jsou založeny na standardních variantách nového Focusu, zatímco jiné vycházejí z Focusu ST předchozí generace.
„Nový Focus ST je netrpělivě očekáván po celém světě,“ řekl Jost Capito, ředitel globálního programu sportovních modelů Ford. „Musí dostát pověsti Fordu coby výrobce cenově dostupných, nicméně řidičsky velmi podmanivých sportovních modelů, které dokážou nadchnout zapálené řidiče, ale přitom s nimi lze bez problémů jezdit každý den.“
Nový Focus ST
– bude pohánět zdokonalená verze nového zážehového motoru Ford 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW (250 k). Jednou z předností této pohonné jednotky bude hospodárný provoz – spotřeba má být výrazně nižší než v případě předchozího Focusu ST.
Vývojový tým nedávno dokončil náročné zimní testování na severu Evropy a má za sebou i exaktní zkoušky zaměřené na vlastnosti řízení. „Nyní se zabýváme detaily. Znamená to pečlivé ladění, testování a opětovné ladění mnoha drobných, ale kriticky důležitých aspektů. Jen tak si můžeme být jisti, že přivedeme na trh vůz hodný označení ST,“ řekl Matthias Tonn, šéfkonstruktér globálního programu sportovních modelů Ford.
Jedním z hlavních cílů vývojového týmu je dosáhnout toho, aby nový Focus ST zprostředkoval řidiči ještě podmanivější zážitek z jízdy. Stranou pozornosti nezůstává žádná zdánlivá maličkost, speciální kalibrací elektrického posilovače řízení (EPAS) počínaje a sportovně tvarovanými sedadly konče.
„Sedadla a pozice za volantem v předchozím Focusu ST byly v pořádku, nicméně nový model má dynamičtější profil a řidič tak bude sedět níž. Sedadla tak poskytnou ještě lepší vedení těla,“ slibuje Tonn.
Zcela nový Focus ST bude prvním globálním sportovním modelem Fordu.
Jako takový byl od samého počátku vyvíjen pod hlavičkou strategie One Ford (jeden Ford). Pro zákazníky v Severní Americe i Asii bude zároveň znamenat první setkání se značkou ST.
„Američtí nebo i asijští příznivci sportovních automobilů se nás často ptají, proč v jejich zemích neprodáváme své sportovní modely z kompaktního segmentu. Už brzy se ale dočkají,“ řekl Capito. „Nový Focus ST přinese tentýž návykový zážitek z jízdy všude, kde se bude prodávat. Stejně jako v případě dřívějších modelů Focus ST a RS bude i nový Focus ST výsledkem přepečlivého ladění na nejnáročnějších silnicích, které jsme dokázali najít, od Kalifornie až po Nürburgring, od německých dálnic nespoutaných rychlostním omezením až po klasické silnice třetí třídy ve Velké Británii,“ dodal.
Příznivci nového Focusu ST mohou sledovat aktuální dění na oficiální facebookové stránce Fordu Focus http://www.facebook.com/fordfocus.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.