Nový Ford Focus druhé generace na našem trhu (1. pokračování)

V pěti pokračování Vás seznámíme s novým Focusem a jeho konstrukčními detaily a provozními vlastnostmi.

Od zahájení výroby Focusu první generace v roce 1998 až k dnešnímu novému modelu druhé generace:

Nový Ford Focus druhé generace na našem trhu (1. pokračování)
Nový Ford Focus druhé generace na našem trhu (1. pokračování)
Nový Ford Focus druhé generace na našem trhu (1. pokračování)
Nový Ford Focus druhé generace na našem trhu (1. pokračování)
Nový Ford Focus druhé generace na našem trhu (1. pokračování)
Nový Ford Focus druhé generace na našem trhu (1. pokračování)


Když se uváděl Focus první generace –bylo to v roce 1998 – předpokládali jsme jeho úspěšný prodej. Málokdo si však troufal předvídat, že tento model bude hrát na evropském automobilovém trhu tak významnou roli. Focus se stal prvním automobilem, který vyhrál anketu „Car of the Year“ na obou stranách Atlantiku. Během dalších let svého „života“ Focus vybojoval dalších více než 75 titulů a ocenění.


Takový úspěch udělal z Focusu klíčový model značky Ford v Evropě a je jasné, že navázat na tyto úspěchy nebude snadné. Focus první generace končí svoji kariéru, přičemž jeho modely se do poslední chvíle stále výborně prodávaly. Podle statistických údajů se v osmi desítkách zemí celého světa prodalo celkem přes 4 miliony Fordů Focus. Za vynikající přijetí u zákazníků vděčí Focus především špičkovým jízdním vlastnostem, které uspokojují i velmi náročné řidiče, výbornému využití vnitřního prostoru, skvěle ergonomii a samozřejmě také nízkým provozním nákladům.


Není pochyb, že nový Focus bude pokračovat v úspěšném prodeji svého předchůdce. Je nutné si však uvědomit, že C-segment, kam se Focus řadil a řadí, se v posledních letech výrazně změnil – je nyní rozčleněný na řadu subsegmentů a pohybuje se v něm mnohem více konkurentů. Je také zjevné, že poptávka po tradičních modelech C-segmentu klesá. To je dáno nástupem víceúčelových MAV modelů, jejichž šance na úspěch u zákazníků jsou vyšší. To jasně dokládají také vynikající výsledky modelu Focus C-MAX, který si dnes připisuje asi jednu třetinu všech prodejů v C-segmentu.


Nový Focus je pro Ford Motor Company extrémně důležitým modelem nejenom z pohledu evropského trhu. Asijský kontinent, jehož růstový potenciál je obrovský, má na nejvyšších pozicích seznamu priorit asi každý automobilový producent. Ford má v Asii velmi dobrou pozici jako lokální výrobce i jako prodejce a je jasné, že této výhody budeme chtít na tomto velmi rychle se rozvíjejícím trhu náležitě využít. Nový Focus je vozem, který je určený pro Evropu, ovšem je také zároveň novým modelem, jehož konstrukce byla připravována se speciálním zřetelem na podmínky regionu, kde žije polovina populace celého světa. V Číně, Indii či na Tajwanu velmi rychle sílí skupina mladých a náročných zákazníků, kteří vyhledávají vozy z „evropské“ konstrukční školy, které však musí vyhovovat specifickým nárokům jejich regionů. A Ford of Europe udělal vše pro to, aby nový Focus dokonale odpovídal jejich požadavkům.


Na první pohled je evidentní, že nový Focus má DNA evropského designu automobilky Ford a posouvá jeho kvality o notný kus dál – to je patrné zejména při hodnocení interiéru. Tým stylistů kladl mimořádný důraz na vyznění každého detailu a podařilo se mu vytvořit pocitově zcela ojedinělý vzdušný interiér. Pozitivní je, že i když nový Focus je v každém ohledu zcela novým modelem, pozorovatel zároveň intuitivně cítí, že je to stále Focus. Nový model rozvíjí ducha svého předchůdce a staví na filozofii nekompromisně špičkové kvality, která se nejzřetelněji prosadila u modelu Focus C-MAX. Přitom řada prvků, jako jsou například oválné výdechy ventilace i jejich rozmístění v zcela nově řešené do detailu propracované palubní desce a středové konzoli působí příjemně důvěrným dojmem.


Při vývoji a výrobě nového Focusu se uplatňují zcela nové technologie. Jejich využití ovšem není samoúčelné, ale vždy je podřízeno konkrétním cílům – vylepšit jízdní komfort, usnadnit ovládání, zlepšit ještě více dynamiku vozu atd.


Asi nejcharakterističtějším rysem Focusu minulé generace byly špičkové jízdní vlastnosti. Svými schopnostmi Focus stanovoval zcela nové standardy celé své třídě. A podle interních průzkumů je evidentní, že jízdní dynamika nového Focus a jeho jízdní vlastnosti nezklamou ani ty nejnáročnější zákazníky.


Když před lety vyjel Ford Focus první generace, shodovaly se komentáře motoristických publicistů v tom, že jeho styling je opravdu výrazný a inovativní. Nový Focus přebírá řadu těchto inovativních designerských prvků, interpretuje je však zcela originální formou. Jeho silueta, připomínající vozy kupé, je unikátní. Je to Ford se vším všudy a na první pohled Focus, ovšem nový model jakoby dospěl, jeho design je rafinovanější a řidič záhy zjistí, že jeho interiér je ještě tišší a jízdní vlastnosti ještě lepší. Prostě maximální kvalita v každém detailu.


Nastupující Focus si zkrátka bere to nejlepší ze svého předchůdce a díky pečlivé práci konstruktérů a stylistů, kteří systematicky vylepšovali každý prvek, nový model předčí očekávání i těch nejnáročnějších zákazníků – nový Focus je opět modelem, který stanovuje standardy celé své třídě.


Derrick Kuzak, vicepresident Ford of Europe zodpovědný za vývoj: „Vývoj nového Fordu Focus byl pro nás všechny velkou výzvou. Našim úkolem bylo připravit vůz, který bude rozvíjet kvality, jež Focus představil milionům motoristů. A samozřejmě jsme chtěli, aby nový Focus posunul standardy své třídy zase na vyšší úroveň. Výsledkem našeho snažení je vůz, na který jsme opravdu hrdí. Během celého vývoje nového Focusu se projevoval skvělý týmový duch našich stylistů a konstruktérů. Většina z nich využila svých zkušeností z Focusu první generace a modelu Focus C-MAX. V uplynulých letech naši konkurenti systematicky pracovali na tom, aby se jejich modely vyrovnaly Focusu první generace. To nás pohánělo vpřed a nutilo k ještě vyšší aktivitě, protože jsme chtěli ukázat, jak velký krok jsme s novým Focusem zase udělali.“

NOVÁ ŘADA FORD FOCUS


Modelová řada Focus nové generace zahrnuje tří a pětidveřové modely, prostorné kombi a patří do ní i multifunkční model Focus C-MAX, uvedený na trh v roce 2003. Nový Focus, který se vyrábí v německém závodě automobilky Ford v Saarlouis a ve španělské Valencii, přináší také mnohem vyšší kvalitu, ať už jde o kvalitu vnějšího či vnitřního designu, kvalitu jízdních vlastností či akustickou kvalitu. Zákazníci mohou volit z ještě širší nabídky motorů a nový Focus jim nabídne také zcela nové inovativní technologie, jako je např. technologie Bluetooth.


Nový Ford Focus je produktem globálně orientovaného vývoje společnosti Ford Motor Company. Sdílí proto společné komponenty s modely Focus C-MAX, Volvo S40/V50 a Mazda 3. Focus využívá všech výhod, které sdílený vývoj a technologie přinášejí, zachovává si však naprosto nezávislou identitu a tradičně vyniká svými jízdními vlastnostmi.

SVĚŽÍ, MODERNÍ, VYSPĚLÝ STYL


Chris Bird, ředitel Ford of Europe zodpovědný za design: „Opět jsme posunuli o kus výš laťku evropského designerského jazyka automobilky Ford. To, co zákazníci určitě ocení, je především mimořádná kvalita interiéru. Každý detail je řemeslně perfektně propracovaný a celkový styling interiéru rozvíjí filozofii vnějšího designu. Ten je charakteristický především originální boční siluetou, kterou nové tří a pětidveřové modely Focus velmi připomínají vozy kupé.“


Nový Ford Focus má velmi osobitou boční siluetu s výrazně skloněným čelním sklem. Od svých hlavních konkurentů ve třídě se odlišuje také ještě sportovněji stylizovanou přední a zadní částí. Široký rozchod kol, dlouhý rozvor a nízko položené těžiště zvýrazňují sportovní image vozu a naznačují jeho dynamiku. Tu podporuje i veličina, která není pouhým okem postřehnutelná – tuhost karoserie. Svými špičkovými jízdními vlastnostmi se nový Focus – věrný odkazu svého předchůdce – opět řadí na čelo celého svého segmentu.


Design karoserie je zcela nový, ovšem je to stále neomylně Ford Focus – i nový model dostal charakteristická vertikální koncová světla a osobitou grafiku bočních oken. Nastupující Focus působí od pohledu robustnějším dojmem a dává najevo kvalitu svého zpracování a výroby – tedy atributy, se kterými se uvedl už model Focus C-MAX. I nové kombi řady Focus je vysoce stylové a zároveň maximálně funkční – samozřejmě i tato verze má „rodovou“ přední kapotu s nepřehlédnutelnými křivkami a oblinami a masku chladiče, jejíž design je společná všem modelům značky Ford.


Příjemně agresivně tvarované zadní partie vyklenuté střechy jsou charakteristickým rysem tří a pětidveřových modelů řady Focus. Nový Focus je stejně dlouhý jako model Focus C-MAX, takže jeho silnou stránkou je i prostor nad hlavami v prostoru zadních sedadel a velikost zavazadlového prostoru. Vertikálně orientované úzké sloupce koncových světel dovolily vytvoření rozměrných pátých dveří, jejichž šířka je vůbec největší v celém segmentu. Rozměrný vstupní profil zavazadlového prostoru usnadňuje nakládání a vykládání zavazadel, zákazníci ocení i fakt, že vnitřní prostor zavazadelníku nenarušují ani podběhy zadních kol.

FOCUS – ORIENTACE NA ŘIDIČE


Adrian Whittle, šéfkonstruktér modelu Ford Focus: „Nový Focus jasně ukazuje, jaký význam připisujeme pracovišti řidiče. Řidič Focusu je doslova obklopený palubní deskou, snadno si najde optimální ergonomickou polohu za volantem, ovladače na středové konzoli má v pohodlném dosahu ruky. Pocit maximální péče a komfortu umocňují i vysoce kvalitní materiály. Podařilo se nám splnit cíl: Dát interiéru a zejména místu řidiče charakter Focusu, tedy charakter vozu stvořeného pro řidiče!“


Provedení a zpracování interiéru nového Fordu Focus a zejména pracoviště řidiče jasně signalizuje kvality tohoto vozu. V novém Focusu si řidič okamžitě připadá jako doma – obklopuje jej tvarovaná palubní deska a středová konzole, která je centrálně dominantním prvkem celé přední části interiéru. Tvarování palubní desky vyvolává pocit kokpitu letadla – řidič má pocit, že jej palubní deska doslova obklopuje a vše, co potřebuje, má pohodně po ruce a přesně tam, kde to intuitivně očekává:

Nový Ford Focus druhé generace na našem trhu (1. pokračování)
Nový Ford Focus druhé generace na našem trhu (1. pokračování)
Nový Ford Focus druhé generace na našem trhu (1. pokračování)


Filozofii tvorby interiéru, se kterou se v roce 1998 představil Focus první generace, posouvá jeho nástupce o krok dál k dokonalosti. Vnitřní prostor nového Focusu má příjemnou atmosféru, kterou umocňuje i pečlivé barevné ladění – všechny odstíny, vzory i materiály dokonale harmonizují a v dokonalé symbióze vytvářejí svěží prostor pro cestující.


Jasná modrá barva charakterizuje nyní interiér modelů Focus Sport a Titanium. V kombinaci s středně světlým odstínem spodní poloviny interiéru Focusu vytvářejí modré tóny hřejivou a vzdušnou atmosféru. Černá barva zůstává na přání k dispozici pro všechny modely. Interiérové a exteriérové barvy Focusu jsou harmonicky sladěné do nabídkové škály, zákazníci si mohou vybírat podle osobního vkusu z pěti úrovní výbavy: Ambiente, Trend, Sport, Ghia a Titanium.


Ford je známý svojí pečlivostí při výběru materiálů pro interiéry svých modelů a proto nepřekvapuje, že všechny materiály, použité pro vnitřní prostory nového Focusu, byly velmi pečlivě testovány s ohledem na jejich alergické vlastnosti. Všechny interiérové materiály nového Focusu (stejně jako v případě modelu Focus C-MAX) vyhovují striktním antitoxickým standardům TÜV.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...