Nový dvousedadlový smart fortwo cdi – 3,3 litru na 100 kilometrů

Nejhospodárnější sériově vyráběný automobil, poháněným naftovým motorem – mistrovské dílo ve vývoji motorů

Dvoudveřový vůz s  tříválcovým motorem cdi o výkonu 33 kW/45 k má podle normy spotřebu pouhých 3,3 litru na 100 kilometrů a s plnou nádrží ujede vzdálenost kolem 1000 kilometrů. S pouhými 88 gramy na kilometr má nejnižší emise CO2 a stává se tak CO2 šampiónem.

Nový dvousedadlový smart fortwo cdi - 3,3 litru na 100 kilometrů

Přímý vstřik technologií common-rail nejnovější generace umožňuje ještě dokonalejší proces spalování než osvědčený motor cdi používaný u předchozího modelu. Již během nízkých otáček je pro vstřik k dispozici tlak až 1600 barů (dosud 1350 barů) a do spalovacích prostorů vstřikuje naftu prostřednictvím nově vyvinutých sedmiotvorových trysek. Výkon a točivý moment tak narůstají každý o 10 %. Současně ale klesá spotřeba o 13 procent. Podle jízdní situace a zatížení motoru dochází k recirkulaci až 60 % ochlazených výfukových plynů, které se zavádějí zpět do spalovacích prostorů.

High-tech vstřikování paliva

Vstřikování paliva probíhá ve dvou fázích, obdobně jako u motorů CDI sesterské značky Mercedes-Benz: několik milisekund před vlastním hlavním vstřikem je vstříknuto do spalovacích prostorů jenom malé množství nafty, které se vznítí a předehřeje pracovní válec. Tento pilotní vstřik snižuje hlučnost hoření v celém procesu. Kolik paliva je zapotřebí a s jakým časovým odstupem má po pilotním vstřiku následovat hlavní vstřik, o tom rozhoduje elektronický „mozek“ motoru cdi, což je výkonný mikropočítač, který má ve své režii veškeré dění kolem motoru.

Na spontánní odezvě motoru cdi má velkou zásluhu především kompaktní, ale velice výkonné turbodmychadlo umístěné ve výfukovém potrubí. Dmychadlo má sice průměr pouhých 33 milimetrů, ale jeho otáčky jsou až 280 000/min a je schopno dosáhnout tlaku kolem 1200 milibarů. Motor tak dostává více vzduchu pro „dýchání“ a dovede již při nízkých otáčkách odevzdávat vysoký točivý moment: od 1500/min je k dispozici již 85 Nm, což je více než tři čtvrtiny možného maxima. Takto vytvořený průběh točivého momentu je důležitým předpokladem pro radost z jízdy s naftovým motorem. Vůz s ním zrychluje z klidu na 100 km/h za 19,8 s a dosahuje nejvyšší rychlost 135 km/h. Nový smart fortwo cdi tak získává ve své automobilové třídě pozoruhodnou kombinaci agility, hospodárnosti a ekologického chování.

Nejdůležitější technická data nového smartu fortwo cdi:

Počet válců/ventilů R3/2 ventily ve válci
Objem válců 799 cm3
Vrtání/zdvih 65,5 x 79 mm
Jmenovitý výkon 33 kW/45 k při 3800/min
Max.točivý moment 110 Nm při 2000-2500/min
0 – 100 km/h 19,8 s
Max. rychlost 135 km/h
Spotřeba paliva 3,3 l/100 km
CO2 – emise* 88 g/km

smart fortwo cdi – další technická data

Přenos hnací síly

  • Spojka suchá, jednokotoučová
  • Převodovkaautomatizovaná pětistupňová – ruční

Podvozek

  • Přední náprava – trojúhelníková ramena, vzpěry McPherson,stabilizátor
  • Zadní náprava – typ DeDion, vinuté pružiny, teleskopické tlumiče
  • elektronický systém stabilizace ESP® sasistentem pro rozjezd
  • Protiblokovací systém brzd ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly
  • regulace prokluzu
  • elektronický brzdový asistent
  • dvou-okruhový brzdový systém s posilovačem
  • kotoučové brzdy vpředu, vzadu bubnové
  • Řízení ozubenou tyčí

Kola a pneumatiky (P/Z)

  • pure: 155/60 R15 na 4,5 J x 15 (P)175/55 R15 na 5,5 J x 15 (Z)
  • pulse: 175/55 R 15 na 5 J x 15 (P)195/50 R 15 na 6,5 J x 15 (Z)
  • passion: 155/60 R 15 na 4,5 J x 15 (P) 175/55 R 15 na 5,5 J na 15 (Z)

Rozměry a hmotnosti

  • Rozvor (mm)1 867
  • Rozchod vpředu (mm)1 283
  • Rozchod vzadu (mm)1 385
  • Délka (mm)2 695
  • Šířka (mm)1 559
  • Výška (mm)1 542
  • Průměr otáčení (m)8,75
  • Objem zavazadl.prostoru (l)220, 340 až po střechu
  • Hmotnost bez řidiče (kg)770 (cabrio: 800)
  • Užitečná hmotnost (kg)280 (cabrio: 250)
  • Celková hmotnost (kg)1050
  • Palivová nádrž/rezerva (l)33/5

* podle platné normy

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Generátor dálkových autoovladačů KD-900 se čtečkou frekvencí

Generátor dálkových autoovladačů...

Zabýváte se výrobou autoklíčů a pracujete s dálkovými ovladači? Pak jistě víte, že vybavení kvalitními a moderními přístroji může značně ulehčit práci každému klíčaři. Takovým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní už ne!

Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní...

Pokud jste majitelem automobilu, pak se i Vás týká problém pořizování autoklíčů a jejich duplikátů. Prodejem autoklíčů se v současnosti zabývají nejen autoservisy, ale také mnohé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opatrnost při pořizování autoklíče se vyplatí

Opatrnost při pořizování autoklíče...

Spolu s rozvojem automobilového průmyslu dochází i k růstu nabídky autoklíčů na trhu. Ve skutečnosti tato oblast patří k nejrychleji se rozvíjejícím v klíčařském odvětví. Na trhu se v...