Dvoudveřový vůz s tříválcovým motorem cdi o výkonu 33 kW/45 k má podle normy spotřebu pouhých 3,3 litru na 100 kilometrů a s plnou nádrží ujede vzdálenost kolem 1000 kilometrů. S pouhými 88 gramy na kilometr má nejnižší emise CO2 a stává se tak CO2 šampiónem.
Přímý vstřik technologií common-rail nejnovější generace umožňuje ještě dokonalejší proces spalování než osvědčený motor cdi používaný u předchozího modelu. Již během nízkých otáček je pro vstřik k dispozici tlak až 1600 barů (dosud 1350 barů) a do spalovacích prostorů vstřikuje naftu prostřednictvím nově vyvinutých sedmiotvorových trysek. Výkon a točivý moment tak narůstají každý o 10 %. Současně ale klesá spotřeba o 13 procent. Podle jízdní situace a zatížení motoru dochází k recirkulaci až 60 % ochlazených výfukových plynů, které se zavádějí zpět do spalovacích prostorů.
High-tech vstřikování paliva
Vstřikování paliva probíhá ve dvou fázích, obdobně jako u motorů CDI sesterské značky Mercedes-Benz: několik milisekund před vlastním hlavním vstřikem je vstříknuto do spalovacích prostorů jenom malé množství nafty, které se vznítí a předehřeje pracovní válec. Tento pilotní vstřik snižuje hlučnost hoření v celém procesu. Kolik paliva je zapotřebí a s jakým časovým odstupem má po pilotním vstřiku následovat hlavní vstřik, o tom rozhoduje elektronický „mozek“ motoru cdi, což je výkonný mikropočítač, který má ve své režii veškeré dění kolem motoru.
Na spontánní odezvě motoru cdi má velkou zásluhu především kompaktní, ale velice výkonné turbodmychadlo umístěné ve výfukovém potrubí. Dmychadlo má sice průměr pouhých 33 milimetrů, ale jeho otáčky jsou až 280 000/min a je schopno dosáhnout tlaku kolem 1200 milibarů. Motor tak dostává více vzduchu pro „dýchání“ a dovede již při nízkých otáčkách odevzdávat vysoký točivý moment: od 1500/min je k dispozici již 85 Nm, což je více než tři čtvrtiny možného maxima. Takto vytvořený průběh točivého momentu je důležitým předpokladem pro radost z jízdy s naftovým motorem. Vůz s ním zrychluje z klidu na 100 km/h za 19,8 s a dosahuje nejvyšší rychlost 135 km/h. Nový smart fortwo cdi tak získává ve své automobilové třídě pozoruhodnou kombinaci agility, hospodárnosti a ekologického chování.
Nejdůležitější technická data nového smartu fortwo cdi:
Počet válců/ventilů | R3/2 ventily ve válci |
Objem válců | 799 cm3 |
Vrtání/zdvih | 65,5 x 79 mm |
Jmenovitý výkon | 33 kW/45 k při 3800/min |
Max.točivý moment | 110 Nm při 2000-2500/min |
0 – 100 km/h | 19,8 s |
Max. rychlost | 135 km/h |
Spotřeba paliva | 3,3 l/100 km |
CO2 – emise* | 88 g/km |
smart fortwo cdi – další technická data
Přenos hnací síly
- Spojka suchá, jednokotoučová
- Převodovkaautomatizovaná pětistupňová – ruční
Podvozek
- Přední náprava – trojúhelníková ramena, vzpěry McPherson,stabilizátor
- Zadní náprava – typ DeDion, vinuté pružiny, teleskopické tlumiče
- elektronický systém stabilizace ESP® sasistentem pro rozjezd
- Protiblokovací systém brzd ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly
- regulace prokluzu
- elektronický brzdový asistent
- dvou-okruhový brzdový systém s posilovačem
- kotoučové brzdy vpředu, vzadu bubnové
- Řízení ozubenou tyčí
Kola a pneumatiky (P/Z)
- pure: 155/60 R15 na 4,5 J x 15 (P)175/55 R15 na 5,5 J x 15 (Z)
- pulse: 175/55 R 15 na 5 J x 15 (P)195/50 R 15 na 6,5 J x 15 (Z)
- passion: 155/60 R 15 na 4,5 J x 15 (P) 175/55 R 15 na 5,5 J na 15 (Z)
Rozměry a hmotnosti
- Rozvor (mm)1 867
- Rozchod vpředu (mm)1 283
- Rozchod vzadu (mm)1 385
- Délka (mm)2 695
- Šířka (mm)1 559
- Výška (mm)1 542
- Průměr otáčení (m)8,75
- Objem zavazadl.prostoru (l)220, 340 až po střechu
- Hmotnost bez řidiče (kg)770 (cabrio: 800)
- Užitečná hmotnost (kg)280 (cabrio: 250)
- Celková hmotnost (kg)1050
- Palivová nádrž/rezerva (l)33/5
* podle platné normy
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií