Nový čtyřdveřový prostorný sedan Peugeot 301- velmi podrobná informace

Určená především pro „fandy“ značky Peugeot a i těm, kteří si 301 chtějí koupit a mají mimořádný zájem se seznámit i s technickými detaily tohoto nového modelu.

Nový Peugeot 301

  • je pro širokou a náročnou klientelu, kterou přitahují sedany, jež jsou jak praktické, tak elegantní
  • nabízí moderní styl a funkce, které jsou přizpůsobeny očekávání jednotlivých trhů, na kterých se vůz bude prodávat
  • používá nejnovější stylistické principy značky a nabízí osobitý a elegantní design a moderní vzhled působící emotivně a robustně
  • je přizpůsoben veškerým typům uživatelských podmínek včetně extrémních (země s horkým nebo velmi studeným podnebím, nekvalitní silnice,…)
  • má rekordní objem zavazadlového prostoru 640 litrů
  • má komfortní jízdní vlastnosti spojené zajišťující vynikající potěšení z řízení za všech okolností
  • obsahuje ve výbavě řadu prvků bezpečnostní výbavy: ESP, ABS, až 4 airbagy, nouzový brzdový asistent, ISOFIX, atd.

Motory

Benzínové a dieselové motory poslední generace jsou spojeny s manuálními, robotizovanými nebo automatickými převodovkami. Výkony se pohybují od 53 do 85 kW:

  • 1.2 l VTi 53 kW s manuální nebo robotizovanou převodovkou
  • 1.6 l VTi 85 kW s manuální nebo automatickou převodovkou
  • 1.6 l HDi 68 kW s manuální převodovkou

Model 301 se tak stane po modelu 208 druhým vozem v nabídce značky Peugeot, jež je nabízen s novou řadou benzínových tříválcových motorů (1.2 VTi), které v sobě díky použité technologii snoubí potěšení z řízení a nízkou spotřebu.

Nový tříválcový motor 1.2 l VTi 53 kW

Cílem vývoje tohoto kompaktního motoru bylo snížení hmotnosti (-25 kg oproti čtyřválcovému motoru s podobným výkonem) a tření (-30 %). Blok a hlava válců jsou z hliníkové slitiny, sběrač výfukových plynů je zabudován do hlavy válců. Vyvažovací hřídel, olejové čerpadlo s řízeným průtokem, odpojitelné vodní čerpadlo či vyosení pláště válce jsou příklady špičkové technologie, která charakterizuje tříválce poslední generace.

Motor je zde přizpůsoben použití i mimo Evropu, kdy byly použity specifické písty kompatibilní s kolísavou kvalitou benzínu (od RON 87) a nové výfukové potrubí.

Logicky došlo i k vývoji výkonů, maximální výkonnost je 53 kW, maximální točivý moment 110 Nm od 3 000 ot/min a emise CO2 jsou pouhých 119 g/km, kombinovaná spotřeba je pouze 5,2 l/100 km.

V průběhu roku 2013 doplní nabídku verze motoru 1.2 l VTi s robotizovanou převodovkou.

Benzínový motor 1.6 l VTi 85 kW

Tento benzínový čtyřválec se 16 ventily z lehké slitiny se poprvé objevil u Peugeotu 408. Je vybaven distribučním systémem s plynule proměnným časováním ventilů (VVT) a pracuje s oktanovými čísly do RON 87 bez toho, že by došlo ke zhoršení výkonů. Stejně jako u tříválcového motoru, i zde byla velká péče věnována snížení tření (jemný zábrus klikové skříně, píst s menší segmentací, atd.). Výsledkem je snížení emisí CO2, kterou ještě zvyšuje použití olejového čerpadla s řízeným průtokem. Maximální výkon motoru je 85 kW a maximálního točivého momentu 150 Nm se dosahuje při 4 000 ot/min. Tento moderní motor, který rovněž splňuje normu Euro 5, je k dispozici s manuální nebo automatickou převodovkou.

Dieselový motor 1.6 l HDi 92 k

Nejpoužívanější dieselový motor na světě je zde k dispozici v poslední specifikaci Euro 5 a pro některé trhy ve verzi Euro 4.

Při maximálním výkonu 68 kW a točivém momentu 230 Nm již při nízkých otáčkách (1 750 ot/min) jsou emise motoru pouhých 108 g CO2/km a spotřeba 4,1 l/100 km. Tento střídmý a přitom výkonný motor je k dispozici s pětistupňovou manuální převodovkou.

Nový model nabízí moderní prvky výbavy na přání

– elektronická klimatizace, autorádio MP3 s hands free sadou Bluetooth a připojením USB, otevírání zavazadlového prostoru na dálku, zadní parkovací asistent, atd., zajišťující vynikající úroveň komfortu na palubě.

Značka Peugeot vyrábí rodinné, bezpečné a spolehlivé automobily již více než 100 let (1889) a automobilový svět obohatila a stále obohacuje o řadu sedanů (404, 504, 305, 505, 405, 406, 407, 408, 508).

Nový Peugeot 301 se vyrábí v továrně ve španělském městě Vigo. Světovou premiéru měl na letošním pařížském autosalonu. Od 1. listopadu 2012 byl zahájen jeho prodej v Turecku a poté v řadě dalších zemí: ve střední a východní Evropě, Rusku, na Ukrajině, v Řecku, v zemích Maghrebu, na Středním východě, zemích Perského zálivu, v Africe a některých trzích Latinské Ameriky a poté v další fázi v Číně.

Elegance a jednoduchost

Linie nového Peugeotu 301 jsou čisté, precizní a elegantní. Modernost a jednoduchost designu zvyšuje jeho eleganci.

Vůz 301 přebírá nejnovější stylistické principy značky Peugeot, vyzařuje z něj silný a dynamický charakter s výraznými liniemi a velkými plochami karoserie, které přispívají k image prostorného, robustního a velmi kvalitního bezpečného vozu.

Přední strana vykazuje všechny prvky nového stylu Peugeot, s plovoucí maskou chladiče se zkosenými hranami a logem umístěným v horní části pod hranou kapoty. Odtud vychází linie utvářející kapotu, stejně jako u 508, se znakem lva na konci. Charakteristickým prvkem nového stylu Peugeot je propracovaný nárazník ve spodní části. Vnáší na scénu dynamiku a robustnost a umožňuje rovněž zvýraznit kočičí pohled vozu 301. Ten je živý, technologický, ale plný emocí, přímo se inspiroval u modelu SR1, včetně charakteristického ohnutí „obočí“ světlometů.

Velká péče byla věnována smyslnému a preciznímu designu světlometů, které se nacházejí na rozhraní kapoty, nárazníku a předních blatníků. Právě uvnitř předních světlometů začíná linie vedoucí přes boky a zadní dvoubarevná světla, uvnitř nichž vytváří dráp ve tvaru obráceného písmene C, což je motiv, které se u Peugeotu často opakuje. Designéři ve snaze o dotažení detailů protáhli tuto linii za zadní světlo a nepatrně ji prodloužili zpětným pohybem do zadního blatníku.

Tato podokenní linie spojená s atraktivním tvarem předních blatníků podtrhuje propracované boky zdůrazněné ostrými hranami spodní části dveří.

K robustnosti a dynamickým vlastnostem modelu 301 přispívají i zadní trojúhelníkové boční plechy karoserie nad kolem. Jejich tvar je společně s horní částí zavazadlového prostoru a zadním blatníkem reinterpretací koncepčního vozu SR1. Dohromady vyjadřují čistotu a jednoduchost nových stylistických principů.

Zadní horizontální lišta je nenápadná a elegantní. Jde o boční linii tvořící vizuální pás kolem celého vozu. Tato soudržnost stylu je vidět i v umístění registrační značky, která kopíruje okraj přední masky chladiče. A konečně žebrování ve spodní části nárazníku svědčí o tom, jaká pozornost byla věnována sebemenšímu stylovému detailu.

I uvnitř nalezneme tyto nenápadné linie, vytvářející charakter a osobitost modelu 301. Slova, která nejlépe vystihují design interiéru, jsou jednoduchost, elegance a robustnost.

Palubní deska byla koncipována jako kokpit, s panelem nástrojů tvořeným dvěma velkými kruhovými ciferníky, tříramenným volantem, který je pro Peugeot typický, a středovou konzolou ve tvaru písmene V. Robustnost podtrhuje i kvalita použitého jemnozrnného materiálu. Eleganci celku zvyšují i ozdobné prvky a lišty ovladačů, které jsou podle dané verze výbavy wolframové, matně chromované nebo leskle černé.

Dynamiku dodává design madel dveří, které jsou nabízeny v závislosti na dané verzi výbavy, stejně jako spodní část středové konzoly, která pokračuje mezi přední sedadla.

Prostornost

Prostornost Peugeotu 301 pro cestující vpředu i vzadu je v rámci tohoto segmentu trhu příkladná.

Pro tento výsledek autoři koncepce vozu na maximum optimalizovali rozměry platformy použité pro 301. Rozvor byl zvýšen na 265 cm, což je na současném trhu rekordní velikost, rozchod byl rozšířen o 30 mm vepředu a o 10 mm vzadu. Celková délka činí s předním převisem v délce 81,6 cm a zadním dlouhým 97,4 cm dohromady 444 cm. Takto vytvořený prostor zvětšuje na jedné straně místo pro cestující a na druhé straně objem zavazadlového prostoru.

Pocit prostoru potvrzují i velkorysé rozměry kabiny vpředu i vzadu.

  • šířka na úrovni loktů vepředu: 1 409 mm
  • šířka na úrovni loktů vzadu: 1 395 mm
  • prostor pro kolena na zadních sedadlech 121 mm

Tento rekordní prostor, zejména pokud jde o cestující vzadu, splňuje požadavek většiny zákazníků. Ti používají většinu času vůz pro přepravu celé rodiny a požadují prostorný vůz, do kterého se vejde 5 cestujících včetně objemných zavazadel.

Uvnitř vozu je řada odkládacích přihrádek: Cestující budou moci využít velké kapsy v předních dveřích, přihrádku v přední středové loketní opěrce, pokud je jí vůz opatřen, nebo ve spodní části středové konzoly, pokud ve voze loketní opěrka není. Počet odkládacích přihrádek, které má posádka k dispozici, doplňuje ještě velká uzavírací odkládací přihrádka před sedadlem spolujezdce a přihrádky ve středové desce, které závisejí na použitém audio systému.

Rekordní zavazadlový prostor

Objem zavazadlového prostoru vozu 301 je na stejné úrovni jako prostornost kabiny: 640 litrů, z toho 35 litrů pod podlahou zavazadlového prostoru. V tomto segmentu jde o rekordní objem.

Pravoúhlý tvar zavazadlového prostoru zaručuje dobrý přístup, praktičnost a prostornost. Opěradla sedadel dělených v poměru 2/3 : 1/3 (podle úrovně) lze sklopit pohybem jedné ruky. Objem dostupný pro nakládání zavazadel nebo předmětů může dosáhnout 1 038 dm3 nebo dokonce 1 352 dm3, pokud použijeme zadní prostor až ke stropu.

Spolehlivý dynamický komfort

Peugeot je obecně uznávaný pro kvalitu svého nápravového systému. Nová 301 pověst značky nepoškozuje, protože nabízí dynamické řízení na nejvyšší úrovni.

Přední náprava je typu pseudo Mc Pherson, zadní náprava má deformovatelnou příčku. Jde o zavěšení používané u modelů Peugeot poslední generace (208, 308, 3008, etc.). Tyto nápravy, jejichž koncepci inženýři dokonale zvládli, byly přizpůsobeny a seřízeny tak, aby zajišťovaly vynikající kompromis mezi komfortem a stabilitou, bez ohledu na stav vozovky. Ujely se desítky tisíc kilometrů na několika kontinentech, aby se našlo nejlepší nastavení. 301 tak exceluje ve filtrování nerovností vozovky. Odolnost karoserie a komfort na palubě jsou na vysoké úrovni, a to i na silnicích s velmi poškozeným povrchem. Elektrické servořízení spojené s těmito výkonnými nápravami poskytuje přesné pocity při řízení bez ohledu na rychlost vozu. Množství síly potřebné pro parkovací manévry a jízdu v nízké rychlosti je omezeno na minimum, aby se v městském prostředí zajistila dobrá ovladatelnost vozu.

Robustní koncepce zaměřená na dlouhou životnost a uživatelskou kvalitu

Cílem koncepce vozu 301 bylo dlouhodobě zvládat uživatelské podmínky, které jsou někdy ztíženy poškozenými silnicemi, horkým, studeným nebo vlhkým podnebím. Po celém světě proběhlo mnoho testovacích jízd, na základě nichž inženýři dokázali sestrojit robustní vůz, co nejlépe splňující očekávání zákazníků v těchto obtížných podmínkách.

Nápravový systém je tak u všech verzí přizpůsoben nekvalitním silnicím. U nejnáročnějších destinací může být vůz vybaven ochranným štítem pod motorem. Ochranné plechy podběhu kola z materiálu, který dobře odolává zimě, je přichycený pomocí 14 šroubů. Díky svým velkým rozměrům zajišťují maximální pokrytí a účinnou ochranu motorového prostoru před štěrkem. Dveře jsou opatřeny dvojitým těsněním, které chrání před prachem a vlhkostí, ale také před rušivým hlukem.

Pro zajištění dlouhodobé odolnosti jsou některé prvky uvnitř i vně vozu přišroubovány. Takto je upevněna především palubní deska, do které je zabudována i příčná vzpěra pro větší pevnost. Některé prvky byly rovněž přepracovány tak, aby se dokázaly přizpůsobit někdy obtížným jízdním situacím. Přívod vzduchu do motoru je tak opatřen jedním z nejúčinnějších systémů na oddělování vzduchu a vody a je umístěn na čelní straně, aby zachycoval studenější vzduch. Zvukovou výstrahu tvoří membrána, ne trubka, protože membrána lépe odolává pokropení vodou.

Inovativní vyhřívaná spodní část čelního skla, která zabrání tomu, aby v případě silného mrazu nepřimrzávaly stěrače ke sklu. Elektrické topné rezistory zase zajišťují rychlejší zahřátí interiéru.

Zákazníky v zemích s teplým klimatem potěší umístění a velikost výdechů v čelním panelu, které byly speciálně vytvořeny tak, aby zajišťovaly rychlé šíření studeného vzduchu v kabině.

Každý prvek výbavy a každý detail byl přehodnocen z hlediska trvanlivosti a přizpůsobení obtížným klimatickým podmínkám.

Robustnost vozu závisí rovněž na kvalitní montáži v továrně. Nový Peugeot 301, který se vyrábí ve španělském městě Vigo, z tohoto hlediska využívá ty nejlepší výrobní normy skupiny PSA Peugeot Citroën. Například kontrola spojení a slícování probíhá stejně jako u 508 a očekávaná kvalita je na stejné úrovni jako u 208. S vozem bylo ujeto 4 000 000 testovacích kilometrů, což zaručuje tu nejvyšší kvalitu.

Nejmodernější bezpečnostní výbava

V závislosti na zemi prodeje a typu motoru může být Peugeot 301 vybaven ESP, ABS, podporou brzdění v kritických situacích nebo samočinnou aktivací výstražných světlometů. Stejně tak může nabídnout až 4 airbagy (čelní a hlavové/hrudní pro cestující na předních sedadlech) a předpínače předních bezpečnostních pásů. Bylo myšleno i na děti na zadních sedadlech, kdy je u některých verzí možné vybavit zadní boční sedadla úchyty Isofix.

Přední kola jsou opatřena kotouči se vzduchovým chlazením a vzadu zajišťují bubny účinné brzdění.

Dokonale přizpůsobená výbava

Na základě řady průzkumů a rozhovorů se zákazníky bylo možné určit, jaké prvky příslušenství nejvíce potřebují a jaké jsou pro ně nejvhodnější.

Pokud jde o tepelný komfort, může 301 nabízet 4 úrovně topení/klimatizace. Ruční a elektronická klimatizace nabízená podle úrovně výbavy se montuje s přívodem vzduchu k zadním sedadlům, aby byla její výkonnost co nejlepší. Pozorování zvyků při řízení v zemích s horkým podnebím však konstruktéry přivedlo k vytvoření specifického tlačítka „AC Max“, které umožní získat maximální ochlazení jediným zapnutím elektronické klimatizace.

V zemích s chladným podnebím je logicky největší poptávka po topných elektrických rezistorech, které zajistí rychlejší zahřátí kabiny, vyhřívaných sedadel a vyhřívané spodní části čelního skla.

Zákazníci věnují rovněž velkou pozornost ovladačům otevírání vstupů do vozidla. Vzhledem k tomu, že v mnoha zemích nemusí řidič při doplňování paliva vystupovat z vozu, nabízí Peugeot 301 sériově dálkové otevírání palivové nádrže. Toto otevírání se ovládá páčkou umístěnou v kabině na zemi vedle sedadla řidiče. Druhou páčkou, umístěnou na stejném místě jako ovladač víka palivové nádrže, se stejně dálkově ovládá otevírání zavazadlového prostoru. To lze otevřít i speciálními tlačítky na palubní desce nebo u vozů vybavených centrálním zamykáním tlačítkem na dálkovém ovladači.

Elektronický systém poslední generace použitý ve voze 301 (Full Can typu Eco 2010) navíc umožňuje uzamknutí vstupů do vozidla za jízdy.

301 nabízí stejně jako všechny moderní auta v závislosti na úrovni výbavy elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a až 4 elektricky ovládaná okna. Pokud jde o podpůrné prvky řízení, k dispozici je zadní parkovací asistent se zvukovým a vizuálním signálem či tempomat / omezovač rychlosti u motorů Euro 5.

Audio systémy

Pro zpříjemnění cest s novým Peugeotem 301 jsou v nabídce dva typy audio systémů a předpříprava pro rádio. Autorádio RDE je typu CD RDS, je kompatibilní s MP3 a nabízí přídavnou zásuvku typu jack na čelním panelu. Je spojeno se 2 širokopásmovými reproduktory, které jsou umístěné v horní části palubní desky, což zajišťuje kvalitní akustický komfort.

Luxusní autorádio RD45 se liší přídavnou oddělenou zásuvkou jack/USB kompatibilní s I-Podem, hands free sadou Bluetooth a 2 dalšími reproduktory vzadu s ovládáním za volantem. Na jednobarevném displeji nad autorádiem se zobrazují informace týkající se audiosystému. A konečně nabízí toto zařízení, produkující díky zpracování akustického signálu typu Arkamis skvělý zvuk, i funkci audio streaming. Díky napájení přes USB zásuvku je rovněž možné po dlouhé hodiny strávené ve voze používat smartphone se všemi aplikacemi.

Kompletní nabídka doplňků

Aby Peugeot splnil očekávání majitelů 301 a zvýšil potěšení, které vůz poskytuje, vyvinul širokou škálu doplňků. Kromě tradičních prvků (koberec, plastová vana v zavazadlovém prostoru, přenosná navigace GPS, atd.) stojí za to upozornit na následující výbavu:

Úprava na míru

Řada S: tato nová sportovní řada doplňků, která se poprvé objevila u 208, je v nabídce i u modelu 301. Jejími autory jsou designéři Peugeotu, takže nese výraznou a snadno identifikovatelnou stylistickou stopu využívající černou barvu s červenými doplňky.

Tuto řadu tvoří mnoho doplňků, jak vnějších, tak vnitřních:

  • Hliníková 16palcová kola a středový kryt „řada D“
  • Přední černě lakovaný spojler s červeným okrajem
  • Samolepicí fólie pro zadní boční část karoserie: pruhy nebo šachovnice, šedě odstínovaná
  • Specifické koberečky: černý s červeným okrajem nebo šachovnicový s červeným okrajem
  • Ochranné prahové lišty s logem „řada S“
  • Vnitřní zpětné zrcátko v černém laku s červeným okrajem nebo s šachovnicovým motivem
  • Hliníková hlavice řadicí páky a držadlo páky ruční brzdy;
  • současně je v nabídce i řada chromovaných doplňků umožňujících úpravu na míru, které jsou klasičtější a elegantnější. Zahrnují ozdobné lišty mlhovek, zpětná zrcátka a výfukové potrubí. Jejich luxusní kvalitní materiál umožňuje upravit si vůz elegantním způsobem.

Ochrana a přepravní řešení

Komplexní řada příslušenství zajišťuje dokonalou ochranu vnějšku i vnitřku vozu. Jde především o průhlednou ochrannou lištu kolem prahu zavazadlového prostoru pro nenápadnou ochranu zóny, kde probíhá nakládání.

Nákladové kapacity vozu 301 se mohou zvýšit pomocí přepravních řešení, která zahrnují tažné zařízení, střešní tyče, střešní koš (nový), nosič na kola, nosič na lyže a střešní boxy.

Barvy a materiály symbolizující nadčasovou eleganci

Pro zdůraznění elegance vozu 301 bylo zvoleno 7 odstínů karoserie tvořících nabídku: Rich Oak, Nocciolla, Modrá Kyanos, Šedá Shark, Šedá aluminium, Bílá Banquise a Černá Onyx.

Tyto metalické nebo matné odstíny doplňují sladěné materiály, které přispívají ke kvalitnímu vzhledu kabiny vozu 301. V nabídce jsou dvě možnosti: jednobarevná Černá Mistral nebo dvoubarevná Černá Mistral / Lama nabízející světlejší interiér.

Peugeot

Značka s 10 000 prodejními místy, zastoupená ve 160 zemích světa, značka, která spojuje intenzivní emoce a hledání dokonalosti. V roce 2011 Peugeot prodal celosvětově 2 114 000 vozidel, posílil svou přítomnost na rychle se rozvíjejících mezinárodních trzích a pokračoval v rozšiřování své modelové řady. Své environmentální závazky značka v roce 2012 naplňuje mimo jiné rozšiřováním mikro-hybridní dieselové technologie e-HDi a uvedením třech modelů s plně hybridním dieselovým pohonem HYbrid4.

Peugeot je jedinou automobilovou značkou, která poskytuje komplexní nabídku prostředků globální mobility čítající osobní a užitkové vozy, skútry, jízdní kola a servisní a doplňkové služby včetně programu mobility Mu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...