Nový Citroën Grand C4 Picasso – veliký technospace (velmi podrobná informace)

Jde o vůz unikátního stylu, který se naprosto liší od pětimístné verze a nabízí maximální modularitu, prostornost a přístupnost a představuje novou rovnováhu mezi prostornou kabinou a plynulostí linií.

Nový Citroën Grand C4 Picasso - veliký technospace (velmi podrobná informace)

Nová platforma EMP2 (Efficient Modular Platform 2)

– umožnila dlouhý rozvor 284 cm, díky němuž vůz při zachování délky předchozí generace (459 cm) nabízí:

  • modularitu se třetí řadou sklopitelných sedadel pro převoz 7 osob
  • prostornost s největším místem ve 2. a 3. řadě v tomto segmentu
  • přístup do vozu, zejména na sedadla ve 3. řadě, díky vylepšeným dveřím
  • zavazadlový objem zvětšený o 69 litrů na 645 litrů a více než 700 litrů po posunutí 2. řady na maximum dopředu

Nový motor BlueHDi nového Citroënu Grand C4 Picasso

– splňuje normu Euro 6, protože zahrnuje modul SCR (Selective Catalytic Reduction), jedinou technologii schopnou výrazně snižovat emise oxidů dusíku (-90 %) a současně zmenšovat i emise CO2. Výsledkem je v této kategorii dosud nevídaný poměr výkonnost/spotřeba: výkon 150 k s emisemi 110 g CO2/km u mechanické převodovky a 117 g CO2/km u automatické převodovky nejnovější generace.

Nový výrazný design s plynulými liniemi zdůrazňující prostornost kabiny

– se zcela odlišuje od pětimístné verze: specifická čelní strana technologického vzhledu, střešní oblouky, díky nimž je vůz z boku dobře rozeznatelný, zadní světla s LED diodami a 3D efektem). Využívá rovněž všechny výhody nové generace vozu C4 Picasso:

  • interiér zpracovaný v duchu loftu s elegantní atmosférou a výjimečným komfortem pro každého cestujícího. Kromě paketu Lounge jde i o ventilátory ve 3. řadě;
  • technologie ve službách pohody, se 100 % dotykovým rozhraním spojeným s dvanáctipalcovým panoramatickým displejem s vysokým rozlišením;
  • inovace pro stále snadnější řízení: již při uvedení na trh je vůz exkluzivně vybaven systémem Vision 360;
  • vynikající poměr komfort/jízdní stabilita, který naprosto překonává předchozí generace, s elektrickým posilovačem a optimalizovaným nápravovým systémem.

Modulární platforma EMP2 umožnila výrazně zvýšit rozvor (284 cm, tzn. o 11 cm víc než původní verze) ve prospěch prostornosti paluby a zavazadlového prostoru (o 69 litrů víc než u předchozí verze), ale také designu, jehož autoři dostali větší svobodu. Přední převis bylo možné zkrátit o 11,6 cm (nejkratší v kategorii), snížil se motorový blok a podlaha (až – 50 mm v případě motoru; -20 mm v případě podlahy) a rozšířil se rozchod (+82 mm vepředu, +31 mm vzadu).

Nový CITROËN GRAND C4 Picasso nabízí i výrazný styl, kterým se jasně odlišuje od pětimístné verze:

  • Boční strana nového CITROËN GRAND C4 Picasso vozu dodává jasný rozlišitelný vzhled díky střešním obloukům, které sahají až ke spodní části čelního skla. Jejich střední hliníková část zajišťuje nosnou funkci. Z bočního pohledu upoutá prostornost vozu a velké prosklené plochy, které zdůrazňují velkorysý a pohodlný interiér. Tvar blatníků podtrhuje velmi automobilový charakter jeho stylových linií.
  • Čelní strana dává vyniknout nové identitě stylu Citroënu, pro kterou je charakteristický blok motoru s výraznými horizontálními liniemi a logem ve tvaru stylizovaných šípů, které sahají až k denním světlům s LED diodami, které obtáčí. Přímo pod nimi jsou umístěny jemné světlomety dodávající čelní straně technologický vzhled. Tento originální světelný podpis doplňují mlhová světla.
  • Zadní světla s LED diodami vozu vytvářejí výrazný hluboký 3D efekt, který splňuje futuristické a technologické požadavky doby. K dynamice zadní strany přispívá i obepínající víko zavazadlového prostoru prozrazující robustnost a mohutnost zavazadlového prostoru. Po otevření se objeví široký a snadný přístup do zavazadlového prostoru.
  • Pro zdůraznění těchto stylových trumfů má CITROËN GRAND C4 Picasso v nabídce osm odstínů, od elegantní šedé Shark, šedé Aluminium, hnědé Hickory, bílé Banquise a černé Onyx po zářivě červenou Rubi, modrou Teles a modrou Kyanos.Vše doplňují tři typy litých kol o průměru 16, 17 a 18 palců.

Linie interiéru nového CITROËNU GRAND C4 Picasso

– jsou čisté a zpracované v duchu loftu. Tento dojem posiluje i sériové montované panoramatické čelní sklo a velká prosklená střecha, která do vozu dodávají velké množství přirozeného světla. Celková prosklená plocha je více než 5,70 m2. V noci přispívá k pocitu pohody i bílé LED osvětlení vytvářející tlumenou atmosféru (strop, podsvícení odkládacích přihrádek, tabletů v opěradlech předních sedadel a klik dveří).

Duch loftu v novém CITROËNU GRAND C4 Picasso čiší i z kvality použitých materiálů a péči, která byla věnována každému detailu.

Asymetrická palubní deska

– v sobě spojuje různé odstíny a materiály. Na straně řidiče dominuje černé technologické provedení, které se opakuje na straně spolujezdce ve světlejším, třpytivém odstínu (Ardoise nebo Champagne podle zvoleného odstínu interiéru). Pokud chce majitel vozu dodat osobní charakter má možnost zobrazit si na 12palcovém panoramatickém displeji uprostřed palubní desky fotku ve vysokém rozlišení.

Celek doplňují lišty z lesklého chromu a leskle černé vkládané prvky. Velká péče byla věnována i dveřním panelům: do madel byl laserem vypálen zcela nový motiv.

Každý pasažér využívá osobitého zpracování interiéru, díky němuž se může cítit jako doma:

  • přední sedadla nabízejí asymetrický design s grafickým efektem dodávající sedadlům vzhled sofa;
  • druhou řadu tvoří tři samostatná křesla s nastavitelným sedákem a sklonem opěradla;
  • otvory ventilace určené pro cestující ve 3. řadě, což je v této kategorii zcela exkluzivní nabídka.

Z interiéru čiší elegance a komfort, k nimž přispívá i čalounění sedadel: v nabídce je světlá kůže Nappa ve dvou odstínech a kožené čalounění Mistral.

V novém CITROËNU C4 Picasso cestuje řidič i posádka jako v první třídě díky v tomto segmentu exkluzivnímu paketu Lounge, který zahrnuje přední sedadla s masážní funkcí, sedadlo Relax vpravo vepředu s větším místem pro nohy a pro všechny opěrky Relax pro podporu šíje. Cestující ve druhé řadě mohou podobně jako při cestování v první třídě využívat multimediální paket „plug & play“, díky němuž si mohou na 2 displejích zabudovaných do opěrek hlav předních sedadel pouštět oblíbené filmy.

100% digitální a 100% dotykové rozhraní

– nového Citroënu C4 Picasso je intuitivní a vzhledově krásné. Elegantní palubní deska nabízí dva displeje umístěné v centrální části: sedmipalcový dotykový tablet a panoramatický dvanáctipalcový displej HD.

Sériově montovaný sedmipalcový dotykový displej se 7 citlivými tlačítky umožňuje ovládat veškeré funkce vozu: dvouzónovou klimatizaci, navigaci, audio systém, telefon, podpůrné prvky řízení, webové služby,… Všechny ovladače jsou na dosah prstů!

Dvanáctipalcový panoramatický displej HD umožňuje zobrazovat informace, které jsou důležité pro řízení, a řidič si je může kdykoliv nakonfigurovat podle přání. Podle vlastních potřeb si zvolí informace z navigace nebo informace týkající se podpůrných prvků řízení. Řidič si tu dokonce může jako pozadí displeje nastavit velmi jednoduše svou soukromou fotografii uloženou na flash disku USB. Auto se stává skutečným prostorem pro život, v němž jsou všechny informace potřebné pro řízení umístěny v zorném poli řidiče. Nový grafický podklad Graphic doplňuje Eliptic a Cubik, které jsou již k dispozici u C4 Picasso, pětimistné verze.

Sedmipalcový dotykový displej také nabízí přístup k nejrůznějším aplikacím na portále CITROËN Multicity Connect, aby byla posádka vozu neustále v obraze. Portál se ovládá ze sedmipalcového dotykového displeje. Tyto aplikace, přizpůsobené pro využití v autě, usnadňují život řidiče i cestujících:

  • aplikace „Palivo“ ho nasměruje k nejbližší a/nebo nejlevnější čerpací stanici;
  • aplikace „Zlaté stránky“ a „Trip Advisor“ mu pomohou nalézt hotel nebo restauraci;
  • aplikace „Michelin Trafic“ ho informuje o stavu provozu;
  • aplikace „Coyote“ ho upozorní na oblasti s nebezpečným provozem.

Všechny tyto aplikace jsou integrovány do rozhraní a mohou využívat informace od vozu (poloha, rychlost, trasa navigace, množství paliva v nádrži atd). Poskytují díky tomu v pravou chvíli vhodné informace, neboť předvídají potřeby řidiče v každé situaci.

Pohodové a snadné řízení

Kromě užitečných funkcí, jako je hands free přístup a startování, elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru, zásuvka 220 V, podsvícené tablety nebo kamera pro snadné couvání, nabízí CITROËN C4 Picasso další inovace pro snadné a pohodové řízeni:

  • systém Vision 360°, v tomto segmentu zcela exkluzivní výbava: díky čtyřem kamerám rozmístěným kolem vozu má řidič na výběr pohled na vůz z ptačí perspektivy, zadní pohled nebo přední panoramatický výhled, který ocení při vyjíždění z garáže! Má tak dokonalý přehled o nejbližším okolí kolem vozu. Výhled je širší a manévry snadnější;
  • systém Park Assist : tento parkovací asistent řidiči pomůže při hledání místa a po jeho nalezení provede automatické zaparkování jak do řady, tak podélně. Řidič se stará jen o akceleraci a brzdění.

Technologie pro vyšší bezpečnost

Nové C4 Picasso v sobě koncentruje technologie zlepšující předjímání rizik a poskytující pomoc pro stále bezpečnější a klidnější řízení:

  • aktivní systém regulace rychlosti, používající radar umístěný v předním nárazníku, který odhalí a upozorní na každé zpomalení vozidla vepředu a udržuje stálý odstup pomocí akcelerátoru a brzdění motoru, v mezích plus/mínus 25 km/hod. Jakmile se cesta uvolní, auto se vrátí automaticky k předem zvolené rychlosti. Díky této inovaci klasického tempomatu je nová technologie dostupnější, je ostatně součástí sériové nabídky u úrovně Exclusive;
  • varování před rizikem kolize využívající radar zabudovaný do přední části vozu varuje řidiče v případě, že je jeho vůz příliš blízko vozu před ním. Tato výstraha funguje od rychlosti 30 km/hod. Systém využívá 3 úrovně varování podle stupně rizika (vizuální a zvuková výstraha, přitažení bezpečnostního pásu).
  • Intelligent Traction Control, elektronický systém zlepšující schopnost pohybu na povrchu se zhoršenou přilnavostí. Pro komfort a jízdní stabilitu ve všech situacích, a to i v těch nejextrémnějších!
  • aktivní bezpečnostní pásy na předních sedadlech jsou vybaveny motorkem, který pás automaticky v případě nebezpečí napne pro maximální ochranu. Řidič je navíc díky systému varujícímu před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu spojenému s kamerou upozorněn pomocí vibrace v bezpečnostním pásu na překročení dělicí čáry;
  • díky zpracování záběrů z miniaturní kamery zabudované do vnitřního zpětného zrcátka se podle okolního osvětlení a provozu automaticky přepínají dálková světla. Tato technologie umožňuje využívat dálková světla pětkrát častěji než při manuálním spouštění. Díky ní je vůz rovněž vybaven novou, prediktivnější generací systému varujícího před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu spojeného s kamerou);
  • ultrazvukový systém sledování mrtvého úhlu informuje řidiče o přítomnosti vozidla v mrtvých úhlech kolem vozu pomocí oranžové diody v rohu zpětného zrcátka. Systém využívající čtyři čidla umístěná v předním a zadním nárazníku je aktivní v rychlosti od 12 do 140 km/hod. Kontroluje oblast vymezenou vepředu vnějším zpětným zrcátkem a sahající cca 5 m za zadní nárazník a 3,5 m kolem vozu.
  • služba CITROËN eTouch, která mimo jiné zahrnuje služby nouzového a asistenčního volání s lokalizací vozu (v závislosti na dané zemi), dvě bezplatné služby, které fungují nepřetržitě, 24 hodin denně. Systém využívá zabudovanou SIM kartu a v případě nehody nebo poruchy zajistí přesnou lokalizaci vozu a rychlý zásah záchranných složek.

Díky těmto inteligentním technologiím je silnice pro řidiče, posádku i ostatní účastníky silničního provozu bezpečnější a řízení je více než kdy jindy chvílí, kdy si řidič užívá radosti a klidu. Pro zajištění tohoto klidu najeli zkušební jezdci do uvedení vozu do prodeje 3,5 milionu kilometrů v různých zemích a v nejrůznějších situacích včetně těch nejextrémnějších.

Účinná stavba vozu pro větší modularitu a prostornost

Modulární platforma EMP2 umožnila posunout zadní kolo o 55 mm oproti pětimístné verzi, takže rozvor nyní dosahuje 284 cm (větší než u Citroënu C8). Nový CITROËN C4 Picasso si zachoval stejnou délku jako předchozí generace a přitom umožňuje:

  • převážet až 7 osob díky třetí řadě sklopitelných sedadel;
  • uvolnit více než 275 cm nákladového prostoru po sklopení předního sedadla do polohy stolek;
  • nabídnout nejlepší prostornost ve 2. a 3. řadě s maximální flexibilitou (maximální prostor výši kolen je 217 mm ve 2. řadě a 108 mm ve 3. řadě);
  • poskytovat nejlepší přístup na sedadla ve 3. řadě v segmentu, s optimalizovanými rozměry a úhly otevření dveří (zadní kolo posunuté o 55 mm dozadu oproti pětimístné verzi) a největší délkou podélného posuvu sedadel ve 2. řadě v tomto segmentu (150 mm);
  • nabízet zavazadlový prostor o 69 litrů větší než model předchozí generace: 645 litrů VDA a více než 700 litrů po přesunutí 2. řady na maximum směrem dopředu. Jde rovněž o nejširší zavazadlový prostor v této kategorii: 117 cm mezi podběhy kol.

Tyto optimalizované rozměry (délka: 459 cm / šířka: 183 cm / výška: 163 cm) společně s elektrickým posilovačem řízení a poloměrem otáčení 11 m dělají z nového CITROËNU GRAND C4 Picasso mrštný vůz, který se dokáže přizpůsobit každé situaci.

Nový CITROËN nabízí rovněž řadu důmyslných a praktických odkládacích přihrádek

rozmístěných po celé kabině. Příkladem je osvětlená odkládací přihrádka uprostřed palubní desky se zásuvkou typu jack, USB přípojkou a zásuvkou 220 V, do které lze připojit smartphone nebo tablet, aniž by byly vidět zvenku. Dále je to u verzí s pilotovanou manuální převodovkou odnímatelná konzola mezi sedadlem řidiče a spolujezdce, určená pro osobní věci, které tak zůstávají na dosah ruky. Dále jsou zde pochopitelně odkládací přihrádky pod sedadly vepředu a ve dveřních panelech, odkládací síťky, stolky v zadní části opěradel sedadel v 1. řadě s LED lampičkami a praktické schránky v podlaze ve 2. řadě.

Emise CO2 a spotřeba

Aby nový CITROËN GRAND C4 Picasso dostál výzvě ke snížení emisí CO2, byl odlehčen o více než 100 kg oproti předchozí generaci. Podařilo se to díky:

  • nové platformě EMP2, která ušetřila 60 kg. Platforma používá u některých dílů hliník a ocel THLE (velmi vysokopevnostní ocel), podlaha v zadní části je z kompozitního materiálu;
  • tvaru karoserie, díky kterému se ušetřilo dalších 40 kg. Došlo k optimalizaci vnějších rozměrů a byly použity nové materiály, jako je například hliníková kapota a víko zavazadlového prostoru z kompozitního materiálu.

Ve verzi HDi 115 Exclusive vůz váží téměř o 110 kg méně než rovnocenná verze předchozí generace!

Díky této snížené hmotnosti, důkladnému aerodynamickému zpracování (SCx 0,70, což je v tomto segmentu rekord) a optimalizované řadě motorů došlo k výraznému snížení emisí a spotřeby: průměrně jde o 30 gramů a více než 1 litru na 100 km oproti předchozí generaci.

Nový CITROËN GRAND C4 Picasso je krom toho prvním kompaktním MPV se spalovacím motorem s emisemi do 100 g CO2/km. Motor e-HDi 90 Airdream s novou generací šestistupňových převodovek ETG6, vykazuje pouhých 98 g CO2/km a spotřebu ve smíšeném režimu 3,8 l/100 km, což je v této kategorii rekord!

Motory používané u nového CITROËNU GRAND C4 Picasso mají navíc další velké přednosti:

  • technologie Stop & Start se používá u všech dieselových motorů;
  • základní motor 1.6 e-HDi 115 vykazuje emise 104 gramů CO2 s převodovkou ETG6 (105 gramů CO2 s manuální převodovkou) a spotřebu ve smíšeném režimu 4 l /100 km;

Nový CITROËN GRAND C4 Picasso bude první model značky CITROËN s motorem BlueHDi

který splňuje normu Euro 6: 2.0 BlueHDi 150 vykazuje rekordní emise pro tuto úroveň výkonu: 150 k a pouze 110 g CO2/km (117 g CO2/km u automatické převodovky). Zahrnuje modul SCR (selective catalytic reduction), což je jediná technologie schopná výrazně snižovat emise oxidů dusíku (NOx) (- 90 %) a současně za všech situací snižovat i emise CO2

Systém SCR začíná působit ihned, jakmile stoupne teplota motoru a zůstává funkční během jízdy v městském provozu, neboť je zabudovaný před filtrem pevných částic, v místě zvýšené teploty výfukových plynů. Výkonnost motorů se tak zvýší, a to zejména díky zvýšení kompresního poměru. Současně dojde ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 o 2 – 4 %.

Tento motor BlueHDi 150 je nabízen i s automatickou šestistupňovou převodovkou poslední generace, u které došlo k některým vylepšením:

  • spotřeby, zejména díky snížení vnitřního tření,
  • rychlosti řazení rychlosti,
  • vibrací díky lepšímu pohlcení nepravidelného chodu motoru.

Tato nová automatická převodovka je rovněž kompatibilní s technologií Stop and Start díky ventilu, který umožňuje zachovat tlak oleje po vypnutí motoru.

Šestistupňová manuální převodovka, která je k dispozici u všech naftových motorů, doplňuje nová šestistupňová pilotovaná převodovka vykazující vylepšené vlastnosti: ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds), která je k dispozici u motorů 1.6 e-HDi 90 a 1.6 e-HDi 115. Řidiči nabízí možnost přecházet podle chuti a okolností z manuálního do automatického režimu a zpět. Tato převodovka nabízí funkci postupného zabírání a optimálního mapování pedálu umožňující lepší dávkovatelnost pro hladké rozjíždění a příjemnější řízení. Dále nabízí zřetelnější modulaci řazení rychlostí podle pokynů řidiče pro více dynamiky a komfortu. Je konečně také účinnější díky optimalizovanému řazení rychlostí.

Spojení komfortu a jízdní stability

Silnou stránkou je řízení. K uznávanému komfortu CITROËNU C4 Picasso přidává tato nová generace více mrštnosti, ovladatelnosti a snadnosti.

Snížení hmotnosti a snížení těžiště tak zajišťují lepší rovnováhu mezi komfortem a jízdní stabilitou pro snazší řízení, větší bezpečnost a nevídaný komfort odpružení díky:

  • vertikálně zabudovaným tlumičům,
  • uchycení nápravy nad středem kola.

Vynikající je rovněž akustický a vibrační komfort, kterého bylo dosaženo pomocí:

  • elektrického posilovače řízení pro lepší filtraci nerovností vozovky ve svislém směru ke sloupku řízení:
  • zmírnění hluku z odvalování kol s odfiltrováním nápravnice vepředu;
  • nové akustické rozpěrky tvořené ze dvou materiálů na zadní nápravě.

Většina z uvedených novinek souvisí s použitím nové platformy EMP2.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Citroën C4 Picasso. Dámy testují velkoprostorového francouze

Citroën C4 Picasso. Dámy testují...

Dámám řidičkám tohle auto sluší ještě víc než mužům. A dokáží naplno ocenit jeho praktičnost i vychytávky ukryté v interiéru. Pojďme se tedy na ušlechtilý kousek francouzského...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Citroën Grand C4 Picasso. Nejlepší videorecenze

Citroën Grand C4 Picasso. Nejlepší...

Představení systému Vision 360 zajišťujícího přehled o dění kolem vozu při parkování.   Prohlídka interiéru a palubní výbavy v podobě desítek elektronických pomocníků  ...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Citroën Grand C4 Picasso. Kosmický prostor.

Citroën Grand C4 Picasso. Kosmický prostor.

Vesmírná odysea v podání reklamní agentury pracující pro společnost Citroën. Klip má podle všeho naznačovat volný pohyb a spoustu prostoru, kterou si v tomhle autě opravdu užijete dosyta.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Citroën Grand C4 Picasso. Výroba během 2 minut.

Citroën Grand C4 Picasso. Výroba během...

Jak probíhá výroba nejlepšího kompaktního velkoprostorového vozu současnosti? Následující video vám odhalí její tajemství během necelých dvou minut. Stejně jako v každé jiné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Citroën Grand C4 Picasso. Fanoušek fotbalu.

Citroën Grand C4 Picasso. Fanoušek fotbalu.

Videí je plný internet. Občas se nějaké povede více než hodně. Dnešní zařazené video k nim patří. Pojďme na chvíli zaskočit na trénink fotbalistů Arsenalu ve společnosti velkoprostorové...