Nový motor 2,2 litru, společně upravený konstruktéry Chrysleru a německé značky Mercedes-Benz pro Chrysler PT Cruiser, nabízí vysoký výkon, hospodárnost a vynikající jízdní vlastnosti. Nový PT Cruiser s tímto motorem přijde na evropský trh v březnu 2002 a rozšíří rodinu turbodieselů Common Rail, které se montují rovněž do automobilů Chrysler Voyager, Jeep Cherokee a Jeep Grand Cherokee.
Novinka je posledním příkladem úspěšné výměny konstrukčních nápadů a vlastních dílů mezi jednotlivými značkami koncernu DaimlerChrysler, protože PT Cruiser 2.2 CRD pohání motor DaimlerChrysler OM664 CRD, odvozený z pohonné jednotky osobních a lehkých užitkových automobilů Mercedes-Benz. Model CRD je první kompaktní hatchback z USA, vybavený vznětovým motorem, vyvinutým s ohledem na přání a požadavky evropských zákazníků. Tento motor je třetí alternativou pro PT Cruiser vedle benzinových čtyřválcových motorů 2.0 a nedávno uvedeného 1.6 z nového sedanu Chrysler Neon. Motor 2.2 CRD disponuje největším točivým momentem ze všech pohonných jednotek, nabízených pro úspěšný pětidveřový PT Cruiser.
Přeplňovaný čtyřválcový vznětový motor 2.2 CRD má výkon 89 kW (120 k) při 4200 ot/min a obdivuhodný točivý moment 300 N.m v rozsahu otáček 1600 až 2600 ot/min. Tento enormní točivý moment je zárukou bezchybného přenosu síly na vozovku a zaručuje svižnou akceleraci, příjemné cestování vysokými rychlostmi a obdivuhodnou trakční sílu. PT Cruiseru má největší rychlost 183 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za něco málo přes 12 sekund, což je velmi působivé u vozidla, jehož průměrná kombinovaná spotřeba je pouhých 6,9 l/100 km.
Motor je u PT Cruiseru zabudován pod kapotou napříč a pohání přední kola, zatímco u osobních automobilů Mercedes-Benz je uložen podélně vpředu a pohání zadní kola.
PT Cruiser 2.2 CRD je první automobil značky Chrysler, vyvinutý jako společný projekt koncernu DaimlerChrysler. Motor 2.2 CRD vyrábí továrna Mercedes-Benz ve Stuttgartu-Untertuerkheimu v Německu. Nový model umožní značce Chrysler přístup na významné evropské trhy, kde zákazníci stále více volí dieslové motory.
PT Cruiser 2.2 CRD má bohatou základní výbavu: klimatizaci, posilovač řízení, dálkové centrální zamykání, dva čelní airbagy, boční airbagy zabudované v opěradlech předních sedadel, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, elektricky výškově nastavitelné sedadlo řidiče atd. Model 2.2 CRD využívá rovněž nových nárazníků v barvě karoserie, které jsou novinkou PT Cruiseru modelového roku 2002. PT Cruiser 2.2 CRD je nabízený ve dvou stupních výbavy: Touring a Limited.
Model Touring má lakovaná kola 6 x 16“ z lehké slitiny s pneumatikami rozměrů 205/55 R 16, mlhovky a kůží potažený věnec volantu. V nabídce jsou brzdový systém ABS s protiprokluzovým zařízením TC, elektrické střešní okno a tempomat.
Model Limited má brzdy ABS s TC, sedadla z kombinace kůže a veluru, vyhřívaná přední sedadla a bederní podpěru řidičova sedadla už v základní výbavě, k dispozici je rovněž elektrické střešní okno a tempomat.
Délka PT Cruiseru je menší než u jiných kompaktních vozidel, ale objem interiéru může směle soupeřit s velkými sedany a vozidly SUV (Sport Utility Vehicles). Vysoký posaz řidiče naopak dovoluje doslova velitelskou pozici při jízdě, přispívá komfortu cestujících a variabilitě vnitřního prostoru. Sklápění a vyjímání sedadel stejně jako patentovaná vícepolohová pozice víka zavazadlového prostoru umožňují víc než 25 různých konfigurací vnitřního prostoru včetně vytvoření nákladového prostoru o ložné délce až 244 cm. S vyjmutými zadními sedadly dostaneme ložný objem 1,82 krychlového metru. Během několika minut se PT Cruiser může změnit z pětimístného osobního vozu na jednomístný užitkový automobil.
Estetické ztvárnění interiéru PT Cruiseru koresponduje s působivým designem exteriéru. Kruhové prvky jsou základem vnitřního designu, což je vidět nejen na řešení přístrojové desky a jejích kontrolních přístrojů, ale například také na zrcátkách slunečních clon, vstupech vzduchu, dveřních výplních, či klasické hlavě řadicí páky. Nechybějí retrostylové prvky, které PT Cruiser proslavily, jako tenký věnec volantu, kliky dveří, sklon čelního a bočních oken, víko zádě, okřídlený znak Chrysler atd. Účelnost ovšem připomínají zásuvky 12 V, sklopné sedadlo spolujezdce (vytváří stolek) a zadní víko (vytváří piknikový stůl).
Na vysoké úrovni je aktivní i pasivní bezpečnost PT Cruiseru. Je navíc prvním Chryslerem, který dostal tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, tedy i na prostřední vzadu. Má čelní a boční airbagy nové generace. PT Cruiser ser splňuje všechny evropské nárazové testy, včetně bočních. PT Cruiser má neobyčejně tuhý skelet karoserie, vyztužený vysokopevnostní ocelí. Automobily PT Cruiser pro vývoz do Evropy mají tužší charakteristiku pérování, která lépe vyhovuje evropskému provozu.
Chrysler PT Cruiser slaví velké úspěchy na severoamerickém trhu, celkem se prodalo přes 300 tisíc vozů, a na mezinárodní trhy bylo mimo Severní Ameriku vyvezeno přes 44 tisíc vozů. Od uvedení nového PT Cruiseru s motorem 2.2 CRD se očekává výrazné zvýšení prodeje na mezinárodních trzích.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií