Nový autobusový výrobní závod Hoşdere firmy Mercedes-Benz Türk A.Ş.

Výroba až 11 autobusů za den.

Jeden z nejmodernějších výrobních dokončovacích závodů autobusů na světě se rozšířil a produkuje kvalitu na západoevropské úrovni.


V Hoşdere poblíž Istanbulu otevřel DaimlerChrysler AG dne 18.června 2005 jeden z nejmodernějších výrobních autobusových závodů na světě – rozšířený autobusový závod Hoşdere. Na více než 360 000 m2 plochy, z které je okolo 115 000 m2 zastavěno, bude nyní turecká dceřiná společnost firmy DaimlerChrysler AG dále koncentrovat své celkové aktivity v oblasti autobusů. Za tímto účelem vybavila závod nejmodernější výrobní technologií. Standardizované procesy a technologie na západoevropské úrovni vedou ke stejné kvalitě jako ve všech ostatních závodech obchodní skupiny DaimlerChrysler Autobusy. Mercedes-Benz Türk A.Ş. je proto v Evropě nedílnou součástí autobusového odvětví DaimlerChrysler.


Po šest pracovních dní v týdnu budou v novém závodě Hoşdere vyráběny vysoce kvalitní městské, linkové a zájezdové autobusy s hvězdou Mercedesu, které splňují mezinárodní standardy kvality. K tomu přispívají též vlastní firemní laboratoře na provádění materiálových zkoušek, ve kterých se velice důkladně dle nejmodernějších západoevropských zkušebních kritérií testují materiály, oleje, díly od subdodavatelů atd., používané při výrobě autobusů. Celých 60 – 70 % autobusů vyráběných v Hoşdere jde v současné době na export a je dodáváno do 70 zemí světa. Hlavní odbytiště jsou především východní a západní Evropa, země Arabského poloostrova a severní Afriky. Mercedes-Benz Türk A.Ş. zaměstnává v autobusovém odvětví v současné době okolo 2500 pracovníků. Vyšší produktivita a především kvalita na nejvyšší mezinárodní úrovni byly vrcholnými metami při novém uspořádání a restrukturalizaci závodu Hoşdere. Kromě výroby v nové karosárně a nové energetické centrály bylo na konci roku 2004 uvedeno do provozu moderní zařízení KTL (katodické ponorné lakování). Do tohoto zařízení mohou být ponořeny kompletní autobusové karoserie podobně jako v případě zařízení KTL ve výrobním závodě v Mannheimu. KTL garantuje celistvé nanesení základní barvy (bez jakýchkoliv vynechaných míst), dokonce i na těch místech autobusové karoserie, které jsou nepřístupné v případě tradičního ručního způsobu. Na světě neexistuje lepší antikorozní ochrana kompletní autobusové karoserie, včetně skeletu, potahových a upevňovacích dílů, svárů jakož i vrtaných otvorů. Podnikateli v autobusové dopravě je díky KTL garantována delší životnost vozidla a zároveň vyšší hodnota při jeho opětovném prodeji.


Závod Hoşdere se kromě toho v průběhu výstavby rozšířil o obory přípravy výroby a vývoje. Nové centrum pro vývoj a výzkum autobusů se zabývá realizací individuálních přání zákazníků, jakož i vývojem a přípravou budoucích produktů, vhodných k sériové výrobě. Odpovídajícím způsobem byla též vybudována periferní zařízení, jako například vytápěcí centrála či čistička, která byla prostřednictvím vysoce moderní technologie přizpůsobena vyšším požadavkům. K rozšíření infrastruktury patří také nově zřízená energetická centrála. Podniková elektrárna o výkonu 8 Megawatt pokrývá celkovou energetickou potřebu závodu.

1995: Založení autobusového výrobního závodu v Hoşdere


Zřízením druhého závodu na výrobu autobusů v roce 1995 (1. je od svého založení od roku 1967 fungující závod Davutpasa) sledoval podnik následující cíle: v první řadě rozšíření portfolia výrobků při současném zvýšení kapacity a produktivity; dále pak zvýšení kvality na úroveň vyžadovanou na západoevropských exportních trzích. První investiční fáze v závodě Hoşdere zahrnovala oblasti lakování, montáže a dokončovacích prací. Karoserie, vyráběné v závodě Davutpasa a opatřené základním nátěrem byly speciálními vozidly převáženy do Hoşdere, kde byly lakovány, montovány a připravovány k expedici.

2005: Karosárna a montáž soustředěny na jednom místě


Druhá investiční fáze má hodnotu celkem 75 mil. EUR a v současné době je završena otevřením podniku v Hoşdere, rozšířeného o haly na výrobu dílů a karoserií, o zařízení KTL jakož i o oblast přípravy výroby a vývoje. V novém závodě je kompletní výroba autobusů firmy Mercedes-Benz Türk A.S od nynějška soustředěna na jednom místě.


Výroba plechových dílů pro všechny varianty autobusů, jakož i kompletní výroba karoserií pro modelovou řadu autobusů Mercedes-Benz Tourismo a Conecto zůstává stále ještě v závodě Davutpasa. Z Davutpasy jsou ještě nezákladované autobusové skelety převezeny do Hoşdere. Zde jsou opatřeny základní barvou v zařízení KTL, následně smontovány, dokončeny a předány zákazníkům. V roce 2007 bude dnes již prodaný závod v Davutpase s konečnou platností uzavřen. Veškeré tam umístěné výrobní činnosti budou postupně přeloženy do Hoşdere.


Celkový objem investic, které firma DaimlerChrysler AG v uplynulých 10 letech vynaložila na rozšíření svých aktivit v oblasti výroby autobusů v Turecku, činí za časové období 1995 – 2005 okolo 150 mil. EUR.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost navštívilo přes padesát tisíc návštěvníků

LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost...

Součtová návštěvnost akce během celého víkendu dosáhla počtu 51.000 Obrovský zájem o historii amerického automobilového průmyslu Poděkování všem vystavovatelům, donátorům a majitelům...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Generátor dálkových autoovladačů KD-900 se čtečkou frekvencí

Generátor dálkových autoovladačů...

Zabýváte se výrobou autoklíčů a pracujete s dálkovými ovladači? Pak jistě víte, že vybavení kvalitními a moderními přístroji může značně ulehčit práci každému klíčaři. Takovým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní už ne!

Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní...

Pokud jste majitelem automobilu, pak se i Vás týká problém pořizování autoklíčů a jejich duplikátů. Prodejem autoklíčů se v současnosti zabývají nejen autoservisy, ale také mnohé...