Nový atraktivní Opel Insignia na našem trhu

Bohaté možnosti volby: tři karosářské verze, sedm motorů plnících normu Euro 5 a špičkové technologie: Opel Eye, FlexRide, AFL+, Adaptive 4×4.

Uvedením nového modelu Insignia Opel nově definuje moderní vůz střední třídy. Díky efektně vyklenuté střešní linii, která připomíná vozy kupé, a jasně definovanému designerskému jazyku vnáší Insignia nové kvality do segmentu, o který se zajímají především lidé, kteří hledají atraktivní model, úsporný a přitom nabízející příjemné řidičské zážitky.

Nový atraktivní Opel Insignia na našem trhu
Nový atraktivní Opel Insignia na našem trhu
Nový atraktivní Opel Insignia na našem trhu

Segment vozů střední třídy si v současné době připisuje asi 10 % evropského automobilového trhu, ale marketingoví specialisté předpokládají jeho růst, protože se očekává, že řada zákazníků opustí mohutné SUV vozy a zvolí konvenčnější sedany nebo vozy kombi. Po představení Insignie ve verzích sedan a liftback obohatí nabídku ještě v tomto čtvrtletí dynamicky stylizované kombi Insignia Sports Tourer.

Nový atraktivní Opel Insignia na našem trhu
Nový atraktivní Opel Insignia na našem trhu
Nový atraktivní Opel Insignia na našem trhu
Nový atraktivní Opel Insignia na našem trhu

„Insignia stanovuje nové technologické standardy celé své třídě – kromě skvělé aerodynamiky se vůz chlubí např. adaptivním podvozkem FlexRide, „inteligentním“ pohonem všech kol Adaptive 4×4, světlomety AFL+ nebo kamerovým systémem Opel Eye. Insignia byla vyvinuta v německém Rüsselsheimu a tam se bude i vyrábět – tímto krokem posilujeme naše renomé německé firmy,“ říká Hans Demant, ředitel automobilky Adam Opel a vicepresident GM Europe pro techniku.

Automobil roku 2009 – nový Opel Insignia

Respektovaní motorističtí novináři ze 23 zemí Evropy v samém závěru roku 2008 rozhodli, že čtyřkolovým králem pro rok 2009 se stává: Insignia. Porotu ankety „Car of the Year“ tvoří 59 zkušených motoristických publicistů ze 23 zemí Evropy. Ti Insignii zvolili vítězem ankety ze skupiny 37 nominovaných automobilů. Celkem dvacet novinářů umístilo Insignii ve své volbě na první místo.

Při volbě nejlepšího vozu pro rok 2009 hodnotili novináři především design, bezpečnost, jízdní vlastnosti a ovladatelnost a výkonové parametry. „Technické inovace a „value-for-money“, tedy hodnota za vynaložené peníze, patří také k velmi důležitým faktorům,“ stojí v hodnocení ankety COTY.

Aktuální úspěch Insignie je již třetím vítězstvím značky Opel v anketě Automobil roku. Prvním premiantem se stal v roce 1985 Opel Kadett, o dva roky později na tento úspěch navázal Opel Omega. Pro zajímavost: Insignia je prvním sedanem střední třídy, který v anketě „Automobil roku“ zvítězil, od roku 1998.

Pět hvězdiček za bezpečnost a ochranu

Nový atraktivní Opel Insignia na našem trhu
Nový atraktivní Opel Insignia na našem trhu
Nový atraktivní Opel Insignia na našem trhu
Nový atraktivní Opel Insignia na našem trhu
Nový atraktivní Opel Insignia na našem trhu

Plných 35 ze 37 možných bodů získal Opel Insignia v bariérových testech Euro NCAP. Insignia si připsala maximálních pět hvězdiček za ochranu dospělých cestujících a potvrdila tak očekávanou maximální míru bezpečnosti. Za ochranu dětí získala Insignia čtyři hvězdičky a za ochranu chodců při případné kolizi dvě. Už dříve nezávislý institut Euro NCAP potvrdil mimořádnou kvalitu opěrek hlav Opelu Insignia, které velmi výrazně snižují riziko poranění krční páteře.

Struktura karoserie, její konstrukce a související zádržné a ochranné systémy pro nový model automobilky Opel zohledňují požadavky všech současných i teprve připravovaných bezpečnostních norem, a to nejenom v rámci Evropy, ale celého světa. Opel Insignia díky tomu dokáže nabídnout optimální ochranu ve všech situacích každodenního života.

Základem bezpečnostní filozofie Opelu Insignia je mimořádně pevná struktura karoserie, ochranný koncept dále rozvíjí až 8 airbagů, nové aktivní opěrky hlav pro přední sedadla a zdvojené přepínače bezpečnostních pásů u předních sedadel. Dlouhý seznam prvků aktivní bezpečnosti Opelu Insignia zahrnuje mj. protiblokovací systém brzd ABS, protiprokluzové zařízení TCPlus, stabilizační systém nové generace ESPPlus nebo adaptivní brzdová světla. Bohatá škála doplňků dokáže ještě dále zlepšit stabilitu jízdy a usnadnit řidiči ovládání vozu – jde například o adaptivní světlomety AFL+, pohon všech kol Adaptive 4×4 nebo sofistikovaný kamerový systém Opel Eye.

Mimořádně pevná karoserie

Základním pilířem pasivní bezpečnosti Opelu Insignia je jeho velmi pevný skelet a karoserie, vyrobené s velkým zastoupením vysocepevných ocelí. Vlastní prostor pro cestující je obklopen poddajnějšími deformačními zónami, ve kterých se maří nárazová energie. Přední část karoserie vytváří tři přesně definované cesty, kterými se rozvádí energie nárazu do dalších zón karoserie – první cestu tvoří přední pomocný rám, druhou podélníky a třetí horní vzpěry, odvádějící deformační energii do dolní části pevných A-sloupků karoserie. Vzadu jsou dva další podélníky propojené s hliníkovou výztuhou nárazníku. Při nárazu zezadu se podélníky rozvádí energie směrem k dolní části C-sloupků karoserie, do podběhů kol a do podlahy.

Pro případ nárazu z boku, kde je jen velmi málo místa na vytvoření deformačních zón, rozvádí konstrukce dveří a karoserie nárazovou energii do velkých ploch karosářských panelů. Ve struktuře dveří se ukrývají diagonálně montované pevné ocelové výztuhy – to zaručuje účinnější rozvádění deformačních sil do B-sloupku karoserie, prahů dveří a do příčníků podlahy a střechy.

Nový design: Insignia uvádí Opel do budoucnosti

Novým designem modelu Insignia Opel posouvá firemní styling na novou, vyšší úroveň. Po vzoru Insignie bodu i další modely Opel vynikat sebevědomým, dynamických a technicky sofistikovaným vzhledem, který bude umocňovat jejich výborné jízdní vlastnosti.

„S modelem Insignia nově definujeme náš designerský jazyk. Tvůrčí umění našich stylistů budeme kombinovat s jasným akcentem příznačné německé preciznosti,“ říká Mark Adams, vicepresident GM Europe odpovědný za design.

Pro zvýraznění dynamického stylingu modelu Insignia použili jeho designeři téma „břitu“ a „křídla“. Základním rysem karoserie modelu Insignia jsou její splývající linie. Dynamické linie karoserie umocňují „křídlaté“ čelní světlomety a koncová světla a výrazná maska chladiče. Na novém modelu Insignia se zároveň poprvé objevuje nově vyvedené logo s vygravírovaným názvem automobilky OPEL, hrdě usazené do prominentní pozice v horním masivním příčném žebru masky chladiče. Insignia stanovuje nové standardy i při hodnocení kvality interiéru – v tomto ohledu patří k nejlepším vozům ve své třídě.

Vynikající aerodynamika, špičkové motory vyhovující normě Euro 5

Pečlivá práce stylistů automobilky Opel se odrazila i ve výborné aerodynamice karoserie nového modelu Insignia – koeficient aerodynamického odporu vzduchu činí jen CD = 0,27.

Více než 250 dílů a komponentů modelu Insignia je vyrobeno z recyklovatelných materiálů – Insignia je navržena tak, aby ji (po vyřazení z provozu) bylo možno z 85 % recyklovat.

Ihned po uvedení na trh budou moci zájemci o nový model Opel Insignia vybírat z bohaté škály celkem sedmi motorů, které všechny vyhovují emisní normě Euro 5. Čtveřice zážehových motorů pokrývá výkonovou škálu od 115 k do 260 k, tří nové turbodiesely o objemu 2,0 l jsou naladěné na výkony 110 k, 130 k a 160 k. Zanedlouho po zahájení prodejů se nabídka pohonných jednotek rozšíří o dvě novinky: Přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l a výkonu 180 k a nový turbodiesel 2.0 CDTI BiTurbo, který bude dávat výkon 190 k.

Ve druhé polovině tohoto roku vyjedou rovněž verze „ecoFLEX“ s velmi nízkými emisemi CO2, což se ale nijak neprojeví na jejich dynamických vlastnostech. Všechny agregáty patří ve svých výkonových třídách k nejekologičtějším a nejhospodárnějším motorům.

Všechny motory – zážehové i vznětové – mají čtyřventilový rozvod a jsou standardně propojeny se šestistupňovými manuálními převodovkami. Nejvýkonnější verze potom mohou být propojeny i se šestistupňovým automatem. Modely poháněné zážehovými motory 2.0 Turbo a 2.8 V6 Turbo mohou mít i stálý pohon všech kol Adaptive 4×4, později bude pohon Adaptive 4×4 k dispozici i pro výkonnější vznětové verze.

Insignia zvýrazňuje tlak na inovace a versatilitu značky Opel

Celá škála nových nebo modernizovaných prvků potvrzuje snahu automobilky Opel nabízet rychle zákazníkům technologické novinky a inovace, a to za dostupné ceny. Insignia využívá podvozek nové generace, který dovoluje individuální nastavení charakteristik. Vyspělý podvozek, který se dokáže přizpůsobit nejenom jízdnímu stylu řidiče, ale i vozovce a dopravní situaci, zaručuje mimořádně komfortní a maximálně bezpečné cestování za jakýchkoli podmínek.

Podvozek FlexRide, který je standardem modelů ve stupni výbavy Sport, dovoluje řidiči pouhým stiskem tlačítka nastavit požadovanou charakteristiku odpružení a tlumičů. Řidič tedy kromě standardního vyváženého charakteru podvozku může volit režim „Sport“ (dynamická, sportovní jízda) nebo režim „Tour“, který upřednostňuje cestovní komfort.

Modely, poháněné nejvýkonnějšími přeplňovanými zážehovými motory (2.0 Turbo a 2.8 V6 Turbo) mohou dostat nejmodernější systém stálého pohonu všech kol Adaptive 4×4. Ten zlepšuje ovladatelnost a stabilitu jízdy ze všech podmínek a zároveň výrazně zvyšuje dynamičnost vozu. Systém Adaptive 4×4 kombinuje to nejlepší z konvenčních mechanických a hydraulických systémů pohonu všech kol. Elektronicky řízený mezinápravový diferenciál s hydraulickou lamelovou spojkou rozděluje točivý moment v rozmezí 0 – 100 % mezi kola přední a zadní nápravy. Na zadní osu lze přenést až 2700 Nm točivého momentu. Kromě toho je k dispozici i diferenciál eLSD s elektronicky zvýšenou svorností.

Pro Insignii je připravený i zcela nový systém Opel Eye. Jeho kamera, umístěná mezi čelním sklem a vnitřním zpětným zrcátkem podporuje řidiče dvěma způsoby: Funkce rozpoznávání dopravních značek TSR (Traffic Sign Recognition) registruje a zaznamenává dopravní značky omezení rychlosti a zákazu předjíždění a zobrazuje je na přístrojové desce. Zařízení bránící nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu LDW (Lane Departure Warning) varuje řidiče, pokud vůz nečekaně zamíří mimo jízdní pruh ven ze silnice.

Opel s Insignií uvádí rovněž další generaci adaptivních světlometů AFL+ (Adaptive Forward Lighting), které zahrnují mj. i systém samočinného nastavování úhlu sklonu paprsku dálkových světel. Světlomety AFS+ pracují v devíti (!) různých režimech. Citlivé senzory v konstrukci vozu sledují rychlost jízdy, stáčivý moment, úhel natočení volantu registrují, pokud začne pršet. Optický senzor dálkových světel potom doplňuje informaci o profilu a charakteru vozovky a aktuální viditelnosti. Řídicí systém potom ve zlomku sekundy rozhodne, který z režimů práce světlometů AFL+ zvolit, tak, aby měl řidič optimální výhled a zároveň nehrozilo oslnění protijedoucích řidičů.

Modely Opel Insignia se světlomety AFL+ jsou vybaveny světly pro denní svícení z LED diod. LED diody potřebují v porovnání s konvenčními žárovkami méně elektrické energie, takže přispívají k celkově nižší spotřebě vozu.

Holistický přístup od výroby po servis

Nový Opel Insignia se vyrábí v mateřské továrně automobilky Opel v německém Rüsselsheimu – tento závod, otevřený v roce 2002, patří k nejmodernějším a nejkvalitnějším provozům svého druhu. Také díky tomu mohli konstruktéři nového modelu střední třídy garantovat jen velmi pomalou ztrátu jeho hodnoty v průběhu času a nenákladné opravy v případě kolize.

„Společnost GM Europe investuje ve výhledu roku 2012 celkem devět miliard Euro do výrobních zařízení a vývoje nových modelů. Z této částky asi 900 milionů Euro zamíří do závodu v Rüsselsheimu, kde se vyrábí nové modely Insignia. Tato investice je startovacím momentem vozů Opel nové generace,“ říká Carl-Peter Forster, president General Motors Europe.

Opel Insignia:

  • Provedení: sedan, liftback a ještě v tomto čtvrtletí kombi.
  • Čtyři výbavy: Insignia, Edition, Sport a Cosmo.

Ceny Opel Insignia podle provedení, výbavy a zvoleného motoru od 545 900 do 941 900 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...