Na největším veletrhu autobusů v Evropě pod názvem „Busworld 2005“, který se pořádá v Kortrijku, bude obchodní úsek autobusů DaimlerChrysler od 21. do 26. října roznětkou pro celý ohňostroj autobusových novinek u svých dvou značek Mercedes-Benz a Setra, s čímž jsou propojeny služby v rámci programu Omniplus. Ve výstavní expozici o rozloze 3000 m2 v hale 5, o kterou se podělily obě evropské autobusové značky společnosti Daimler-Benz AG, se uprostřed nachází jako spojovací prvek značka služeb Omniplus s vlastním stánkem. K vidění bude šest autobusů s hvězdou Mercedesu a sedm vozidel výrobce Setra. Na volném prostranství, které bezprostředně navazuje na výstavní halu, budou vystaveny další autobusy značek Mercedes-Benz a Setra. Tyto jsou na základě předběžné přihlášky u personálu expozice rovněž k dispozici pro zkušební jízdy.
V centru pozornosti výstavního programu v Kortrijku stojí tři světové premiéry: Zcela nové konstrukční řady autobusů Mercedes-Benz a to Mercedes-Benz Citaro Low Entry a Setra MultiClass 400. Vozidla těchto tří konstrukčních řad jsou vybaveny výkonnými dieselovými motory, které disponují nejnovější dieselovou technologií BlueTec od firmy DaimlerChrysler a tím splňují požadavky nové evropské normy pro výfukové zplodiny Euro 4.
Silné, elegantní a výkonné – nové Travego
Zcela poprvé je k vidění v Kortrijku nový dálkový autobus s vyvýšeným podlažím rodiny Mercedes-Benz Travego, který se dodává ve třech délkových variantách (Travego: 12,14 m, Travego M: 12,96 m a Travego L: 13,99 m), se dvěma šestiválcovými a osmiválcovými motory Euro 4 – BlueTec (Výkon: 315 kW/428 PS popřípadě 350 kW/476 PS) a dvěma styly vnitřní výbavy („Fashion“ a „Blair“).
Nové Travego vás uvítá s novým, atraktivně a dynamicky ztvárněným vnějším vzhledem. V interiéru se blýskne vozidlo četnými novými detaily, přičemž byla zachována rozměrová koncepce s vnější šířkou 2,55 m a stojnou výškou 2,10 m ve prospěch velkorysého prostorového pocitu.
Nové Travego má úsporu na hmotnosti až 300 kg ve srovnání s předešlým modelem, aniž by byly provedeny jakékoliv úspory na komfortu a bezpečnosti. Tímto zvýšená užitná zátěž při identickém obsazení vede ke snížené spotřebě paliva, a vozidlo je proto hospodárnější. Vývojově dále propracovaná elektronika na základě flexibilně programovaného ovládání (FPS) redukuje složitost systému a současně vylepšuje její funkčnost. Vzorné bezpečnostní a komfortní vybavení nového autobusu Travego se systémy ABS, ASR, EBS, BA a ESP je doplněno asistenčními systémy ART, DBL a SPA, které podporují v co největší míře řidiče při jeho náročné činnosti.
Přátelské k cestujícím a hospodárné – nové Low Entry městské a linkové autobusy Citaro LE a LE Ü
Základem typu Citaro LE je propracovaný koncept z osvědčených komponentů. Smíšená konstrukce se sníženým podlažím až po střední nástupní dveře (převzato na principu stavebnice od typu Citaro) a v zadní části se zvýšeným podlažím, které je dobře přístupné přes dva nízké schůdky umožňuje velký počet zdvojených sedadel a míst na stání.
Kromě vysokého jízdního komfortu, způsobeného uspořádaně působícím prostorem pro cestující v zadní části, je také nekomplikovaná, hospodárná a dobře obslužná vestavba agregátů. Inteligentní konstrukce umožňuje v neposlední řadě vysokou variabilitu a umožňuje realizaci velkého počtu zvláštních přání zákazníků.
Podvozek vozu Citaro LE byl v mnoha částech nově vyvinut. Čisté a úsporné motory podle normy Euro 4 pro výfukové zplodiny představují další charakteristické znaky nových autobusů. Městský autobus Citaro LE je možno vybavit dvěma vstupními dveřmi, obě meziměstské varianty Citaro LE Ü (s délkou 12 m ) a Citaro LE MÜ (s délkou 13,1 m) mají po dvou vstupních dveřích s volbou dvoukřídlých vstupních dveří vpředu, které jsou v případě městského autobusu dodávány sériově. V závislosti na osazení a dveřní variantě nabízí verze městského autobusu místo pro 85 až 91 cestujících, v linkových verzích je pak dopravní kapacita, v závislosti na délce vozu, osazení sedadly a na dveřích, mezi 65 až 80 pasažéry (vždy plus sedadlo řidiče).
Výstavní program Mercedes-Benz na veletrhu „Busworld 2005“
Dálkový Mercedes-Benz Travego s vyvýšeným podlažím (15 RHD)
- Výkon motoru: 315 kW/428 PS (Euro 4)
- Sedadla: 44 + 1 + 1
- Délka x šířka x výška: 12 140 mm x 2 550 mm x 3 710 mm
Dálkový Mercedes-Benz Travego s vyvýšeným podlažím (16 RHD)
- Výkon motoru: 315 kW/428 PS (Euro 4)
- Sedadla: 48 + 1 + 1
- Délka x šířka x výška: 12 960 mm x 2 550 mm x 3 710 mm
Linkový autobus Mercedes-Benz Citaro LE Ü
- Výkon motoru: 220 kW/ 299 PS (Euro 4)
- Sedadla: 41 + 1
- Délka x šířka x výška: 12 040 mm x 2 550 mm x 3 318 mm
Midi-autobus Mercedes-Benz Tourino
- Výkon motoru: 205 kW/ 280 PS (Euro 4)
- Sedadla: 32 + 1 + 1
- Délka x šířka x výška: 9 350 mm x 2 400 mm x 3 300 mm
Dálkový Mercedes-Benz Tourismo s vyvýšeným podlažím RHD
- Výkon motoru: 310 kW/422 PS (Euro 3)
- Sedadla: 49 + 1 + 1
- Délka x šířka x výška: 11 980 mm x 2 500 mm x 3 647 mm
Nízkopodlažní minibus Mercedes-Benz Sprinter 61 NF
- Výkon motoru: 115 kW/156 PS (Euro 3)
- Sedadla: 12 + 4 + 1
- Délka x šířka x výška: 7 557 mm x 2 308 mm x 2 795 mm
Světovou premiéru slaví v Kortrijku nová konstrukční řada dálkových linkových autobusů řady MultiClass 400 výrobce Setra. Typ MultiClass 400 je vedle špičkových cestovních autobusů a vozů třídy ComfortClass 400 třetím produktem segmentu značky Setra. Uvedení nových vozů, které mohou být nasazeny i pro zájezdový provoz a vystřídají modely předchozí konstrukční řady 300, bude zahájeno na jaře příštího roku sériovou produkcí typu Setra 415 UL.
Výrazné vývojové prvky generace cestovních autobusů Setra TopClass 400 a ComfortClass 400, jakým je například nezaměnitelný designérský prvek z broušeného hliníku pod dolní příhradou oken za předním vstupem, umožňují vozy typu MultiClass 400 jasně identifikovat jako příslušníky rodiny Setra.
Přední strana je vyhotovena s nekorodujícího plastu. Četná opatření pro optimalizaci hmotnosti vedla k úsporám na váze, celkem o 200 kg ve srovnání s předchozí konstrukční řadou. Ve spojení s trvanlivými komponenty vozidla a dlouhými údržbovými intervaly toto představuje pro provozovatele hospodářsky atraktivní aspekt. Funkčně uspořádaný prostor pro cestující s novým osvětlením stropu a možnostmi pro odkládání zavazadel spojuje tvarově zdařilý interiér s vnějším vzhledem vozu MultiClass 400.
Vozy MultiClass 400 je možno na přání dodávat také motor s výkonem 260 kW (354 PS) popřípadě 300 kW (408 PS). Sériově se dodává také šestistupňová převodovka Mercedes-Benz GO 190, na přání je ale také k dispozici plně automatická převodovka EPS 3 a to od konce roku 2006. Všechny vozy MultiClass 400 jsou vybaveny systémem ABS. Jako zvláštní výbava se od poloviny příštího roku nabízí elektronický stabilizační program (ESP).
Výstavní program Setra na veletrhu „Busworld 2005“
Setra S 415 UL
- Výkon motoru: 260 kW/354 PS (Euro 4)
- Sedadla: 53 + 1
- Délka x šířka x výška: 12 200 mm x 2 550 mm x 3 550 mm, vč.klimatizace
Setra S 417 UL
- Výkon motoru: 300 kW/408 PS (Euro 4)
- Sedadla: 57 + 1 + 2
- Délka x šířka x výška: 14 050 mm x 2 550 mm x 3 550 mm, vč.klimatizace
Setra S 431 DT
- Výkon motoru: 310 kW/422 PS (Euro 3)
- Sedadla: 78 + 1 + 1
- Délka x šířka x výška: 13 890 x 2 550 x 4 000 mm
Setra S 411 HD
- Výkon motoru: 300 kW/408 PS (Euro 3)
- Sedadla: 33 + 1 + 1
- Délka x šířka x výška: 10 100 x 2 550 x 3 760 mm
Setra S 415 GT-HD
- Výkon motoru: 310 kW/422 PS (Euro 3)
- Sedadla: 49 + 1 + 1
- Délka x šířka x výška: 12 200 x 2 550 x 3 620 mm
Setra S 416 GT-HD
- Výkon motoru: 310 kW/422 PS (Euro 3)
- Sedadla: 48 + 1 + 1
- Délka x šířka x výška: 13 020 x 2 550 x 3 620 mm
Setra S 315 NF
- Výkon motoru: 185 kW/252 PS (Euro 3)
- Sedadla: 44 + 1
- Délka x šířka x výška: 12 000 mm x 2 500 mm x 3 150 mm, vč.klimatizace
Další nabídky v Kortrijku
Servisní značka pro poskytování služeb Omniplus má pro řidiče a provozovatele autobusů Mercedes-Benz a Setra ve svém stánku v hale 5 v Kortrijku tři nové nabídky. Pomocí volby „Service-Select“ může provozovatel následné náklady u svých autobusů plánovitě uspořádat a redukovat tak své správní výdaje na svůj vozový park. Krom toho rozšiřuje EvoBus GmbH svou již stupňovitě rozšířenou nabídku služeb Omniplus pro nouzové situace o dva další prvky: Omniplus Tire-Service, tedy pneuservis, se nabízí v 16 evropských zemích non-stop a to pro majitele karty Omniplus Service-Card a jako další Omniplus Bus-Pool, kde v případě poruchy stojí k dispozici během krátké doby náhradní autobus.
Heslo “Hospitality” (pohostinnost) se také v Kortrijku píše velkými písmeny: Tak jako Mercedes-Benz, přijímá také značka Setra své zákazníky během otevírací doby ve svém stánku v hale 5 k informativním pohovorům a zve k malému občerstvení mezi vystavovanými vozidly. Během celé doby trvání veletrhu pro zákazníky autobusů Mercedes-Benz je každý večer od 19.30 až do 24.00 hodin otevřena přijímací hala klubu Mercedes-Benz ve vile Alba, kde se mohou zákazníci v nenucené atmosféře zotavit z veletržního stresu.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií